Inak priloženie je v (mojom) návode bod 5. , k odobratiu sme sa ešte nedostali, lebo zatiaľ riešime problém, že sa ponuka lístkov vôbec nezobrazí... ak ti veľmi chýba, doplň si ho ako bod 999 (alebo 666 ?), proste na úplný koniec.
? Lebo každý normálny človek pri dvoch sedadlách za zadnými dverami má problém s malým priestorom.
KVKV
KOŠICE A AUTOBUSY:
1/ Nechcem tu zase rozvíjať diskusiu o najvhodnejšom výrobcovi autobusov, ale voliť sa dá medzi tromi osvedèenými znaèkami, /SOLARIS, IRISBUS, SOR/. Sú to najmasovejšie znaèky v ÈR,SR.
2/ Košice sa rozhodli pre SOLARIS. Ten ponúka prakticky úplný sortiment busov vèetne t-busov (snád až na malokapacitné busy pod L=9m, ale o tie Košice zatial nemajú záujem).
3/ Teda v rámci typizácie a tým aj zaisteniu ekonomiky opráv by sa mali zamerať na tohoto výrobcu. A malo by to byť aj hlavným argumentom pri výberovom konaní.
4/ Zaujímavé by boli tie "dobré referencie" na autobusy TEDOM. Od koho ???
5/ Informaèný systém si u renomovaných výrobcov volí zákazník podla priania ,nie je to viazané na typ vozu, Emtest alebo èokolvek iné sa dá inštalovať na hocièo, aj na koòku.
6/ Tedom možno raz bude konkurencieschopný autobus ale v súèasnosti si nie som istý budúcnosťou tejto firmy, teda aj garanciou dlhodobého servisu a n.d.
6/ výberové konanie u dpmk sa robí takto: skupinka si vyberie dodávatela, ktorý splní ich "špecifické podmienky". Aby to dodávatel vyhral, napovie odberatelovi také technické a konštrukèné údaje , ktoré konkurenti nemožu splniť. Možu to byť úplné hlúposti nedoležité pre prevádzku, napr. šírka alebo výška dverí, použitie nejakého špeciálneho agregátu, komponentu, ktorý konkurencia nepoužíva (rieši problém inak a možno lepšie)
Potom nie je problém aby vytipovaná firma konkurz vyhrala.
Záver: Rozhodnutie o nákupe TEDOM-ov nie že je zlé, je ABSURDNÉ.
Oèakávajme ïalšie, ešte absurdnejšie rozhodnutia predstavenstva a vedenia dpmk. Oni prídu a nebudeme dlho èakať.