Ďakujem za objasnenie riadenia ASM, ale to som mal na výške v predmetoch ako Elektrické stroje I, Elektrické pohony, Regulované pohony a ešte neviem kde inde.
Inak ten asynchrónny motor nie je nový, len sa prepočítal a dal naspäť do pôvodného jednosmerného motora (po patričných úpravách).
Keby Dubničáci nešpekulovali s vlastným vývojom a dala by sa tam overená výzbroj tak by to vozidlo jazdilo.
Re #24388 KVKV: Ale v Košiciach je _PRIEMERNÁ_ vzdialenosť medzi zastávkami okolo 500 m.
Re #24386 Nodes: KSK drží licenciu pre prevádzkovanie dráh (E + T)
Predchvíľou som mal tel. horor od Vlada, CéPé imhd už ukazujú pásma T1, T2, TZR.
DPMK stále mlčí a ignoruje verejnosť.
DOZVIEME SA UŽ, KOLKO STÁLA V SKUTOČNOSTI REKONŠTRUKCIA KT8 ???
CHCEME ZVEREJNIť VŠETKY ÚČETNÉ DOKLADY A OBCHODNÉ ZMLUVY !!!
V opačnom prípade považujem vedenie DPMK za luhárov, ktorí zavádzajú a klamú verejnosť!
Dovolím si doplniť. "výzbroj/brzdy" to úzko súvisí.
Asynchronny motor dovoluje elektrodynamicky brzdiť voz prakticky až do nuly . V principe to funguje tak, že jeho otáčky sú priamo závislé od kmitočtu prúdu. Keď kmitočet budeme znižovať , motor bude spomalovať. V zjednodušenom prípade na vysvetlenie, ak by sme do asynch. motora zaviedli jednosmerný prúd, motor sa celkom zastaví.
U daného vozu sa nepodarilo doriešiť plynulú reguláciu poklesu frekvencie v brzdnom režime. (je to len stručné a velmi zjednodušené vysvetlenie!)
Kto mal možnosť sa zviezť týmto vozom, mi dá za pravdu, že brzdenie nebolo plynulé, dobeh mal trhavý-"cukavý" charakter. Tento problem Dubničáci nedoriešili.
Takže: Konštrukčná chyba el.výzbroje v brzdnom režime.
Ale ja nevyvraciam, že niekto može mať na kvalitu mhd v určitom meste svoj subjektívny názor. Nech ho má. //dodnes sú niektorí, čo hovoria ,že za Husáka sa žilo najlepšie//. Nežilo.
Sú aj takí, čo dokonca v masmédiách chvália súčasný stav banskobystrickej mhd. (a bojujú za jeho zachovanie).
Pražské linky s 20 a 30min intervalmi existujú, aj so 60min.int (napr.202), ale linky toho charakteru by v Košiciach najpravdepodobnejšie vobec nezaviedli, alebo by jazdili v int.60/120.
Na vysvetlenie : V Prahe je pomerne dosť liniek, ktoré doslova na svojej trase "vymetú" všetky kúty, uličky, ktoré sú mimo hlavných dopravných tepien. V KE s najväčšou pravdepodobnosťou úseky bez obsluhy mhd, pretože podla tunajších skvelých noriem sú v pešej dostupnosti k najbližšej zastávke .
Uveď konkretne, o ktoré linky sa jedná a o trasu ktorú využívaš.
Mne je jedno či sa veziem 25 alebo 5 rokov starým vozidlom , všímam si JEHO STAV.
KVKV: Menovite by som to tu nechcel uvadzat. Skor problem vidim v tom, ze zo zakona jednoznacne nevyplyva, kto ma kompetenciu kontrolovat tech. stav trati. Ze je to samosp. kraj, dosli az po telefonate s ministerstvom. Keby nejaky organ zakazal prevadzku na tratiach, uz by ju nikto nikdy neobnovil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dynamax99