Zaujala ma možnosť upraviť ich aspoň tak, aby L4 chodila v tesnom závese L7. Priznám sa, že ma nikdy nenapadlo ísť z Mataónu na Jazero s L4 a následne prestupovať na L7. Ak už ale má byť nadväznosť v trase bývalej L1, nebolo by lepšie L4 nalepiť k L3? Predsa len tak dosiahneme aspoň približný preklad L4 a 7 v spoločnom úseku.
Takto by krátko pred L3 smerom na Jazero chodila L4, čím by umožnila prestup z Kuzmányho a Maratónu. Súčasne by L3, ktorá jazdí v sólach tesne pred jej odchodom, "očistila" nástupištia od cestujúcich, ktorí idú len na Južnú triedu. V opačnom smere by bola L4 v tesnom závese za L3.
Čo sa týka prekladov --> viem, je to smutné, ale situácia je čoraz viac taká, že príslušní kompetentní musia zápasiť s takými všelijakými hlúposťami, zbytočnosťami a samotné základy MHD ohrozujúcimi myšlienkami, že na logické preklady im často nezostáva chuť ani čas. Je to aj demotivačné, pretože nikomu vyššiemu (napr. mesto) ani o pravidelnosť a logickosť nejde. Ide len o vozokilometre. Žiaľ.
Takto možno vysvetliť fenomén, kedy L2 ide vždy spolu s L6 od stanice až po Dom umenia a tento úsek spoločne prekonávajú aj v opačnom smere. Keď som sa na to pýtal, bolo mi povedané, že to vzniklo nechtiac, že vraj prioritou vtedy boli nejak náväznosti L4 a 9 pri VSS križovatke. Keď som sa pýtal, prečo v čase odpoludňajšej špičky chodia L6 a 9 z Maratónu po celej Terase až po Spoločenský pavilón úplne NARAZ, bolo mi povedané, že túto vec si uvedomili až v poslednej chvíli, ale nakoľko sa jednalo o krátkodobý CP, nechali to plávať, pretože už nebol čas všetko prekopávať.
Ak sa niekto pýta, prečo krátkodobý, čo som tým myslel, tak nech vie, že súčasný CP mestských liniek je letný prázdninový. Dňa 8.7.2000 sa obmedzovala doprava na leto, všetci verili, že do 31.8.2000. Dnes tu máme január 2004 a zatiaľ sa stále ide v prázdninovom režime
To je aj odpoveď na otázku, prečo sa ráno od 7.00h jazdí ako v sedle, keď pritom MHD používa ešte kvantum študentov idúcich do škôl. Veď sú predsa prázdniny! Školy sú zavreté a študenti ešte o siedmej spia!
Takto by krátko pred L3 smerom na Jazero chodila L4, čím by umožnila prestup z Kuzmányho a Maratónu. Súčasne by L3, ktorá jazdí v sólach tesne pred jej odchodom, "očistila" nástupištia od cestujúcich, ktorí idú len na Južnú triedu. V opačnom smere by bola L4 v tesnom závese za L3.
Čo sa týka prekladov --> viem, je to smutné, ale situácia je čoraz viac taká, že príslušní kompetentní musia zápasiť s takými všelijakými hlúposťami, zbytočnosťami a samotné základy MHD ohrozujúcimi myšlienkami, že na logické preklady im často nezostáva chuť ani čas. Je to aj demotivačné, pretože nikomu vyššiemu (napr. mesto) ani o pravidelnosť a logickosť nejde. Ide len o vozokilometre. Žiaľ.
Takto možno vysvetliť fenomén, kedy L2 ide vždy spolu s L6 od stanice až po Dom umenia a tento úsek spoločne prekonávajú aj v opačnom smere. Keď som sa na to pýtal, bolo mi povedané, že to vzniklo nechtiac, že vraj prioritou vtedy boli nejak náväznosti L4 a 9 pri VSS križovatke. Keď som sa pýtal, prečo v čase odpoludňajšej špičky chodia L6 a 9 z Maratónu po celej Terase až po Spoločenský pavilón úplne NARAZ, bolo mi povedané, že túto vec si uvedomili až v poslednej chvíli, ale nakoľko sa jednalo o krátkodobý CP, nechali to plávať, pretože už nebol čas všetko prekopávať.
Ak sa niekto pýta, prečo krátkodobý, čo som tým myslel, tak nech vie, že súčasný CP mestských liniek je letný prázdninový. Dňa 8.7.2000 sa obmedzovala doprava na leto, všetci verili, že do 31.8.2000. Dnes tu máme január 2004 a zatiaľ sa stále ide v prázdninovom režime


Vladimír
Re #2199 J: Do Prešova by sa nedalo, pretože jaksi je tam iné napätie.
Re #2200 Dopravák: Myslím to úplne vážne. V súčasnej trase L71 ani 72 nikdy žiadna autobusová linka nejazdila. Oveľa prirodzenejšie by bolo vedenie prvej trasy v smere Darg. hrdinov - Mier - Nám. MM - Ondavská - Sídl. KVP a druhej v trase Darg. hrdinov - Sečovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Sídl. KVP ako to bolo pôvodne projektované. Pôvodne sa totiž s traťou po Štefánikovej vôbec nepočítalo.
Re #2202 Nodes: Pýtam sa JAK môže cestujúci nepocítiť úsporu vozkm??? Veď to je kravina jak hrom! Cestujúci môže nepocítiť nižšiu dotáciu pre podnik, ak tento nájde nejaké vnútorné rezervy, ale úsporu vozkm nepocíti nikto iný ako cestujúci!
Re #2203 5: Je pravdou, že to, čo by sa obmedziť mohlo sa akosi ako zdroj úspor nechce vidieť. Srdce mi zviera, ale nemôžem nevidieť, že L4 mimo špičky si už dlhodobo koleduje o 30 min. interval.
Re #2205 eMareq: Ono je totiž na hlavu postavený už samotný fakt, že L35 ide po Americkej triede priamo. Takto pustiť si môže DPMK akurát autobus, ktorý je beznádejne plný už z východzích zastávok a preto nemôže obsluhovať Ázijskú triedu. Jedná sa teda o špičkové spoje do centra. Ale periférnu linku, ktorá sama o sebe je na hranici záujmu podkopať priamou trasou po Madridskej je niečo obzvlášť pozoruhodné. Samozrejme, ja si uvedomujem, že tu šlo o výpravu a km (ak by šla po Ázijskej, trebalo by ďalší voz), ale to už sme v rovine, či vôbec takáto linka mala vznikať.
Re #2206 balky: Myslím, že súhlasím. Viaceré zrýchlené linky chodia prádzne. Nie som si však istý, či by nestačilo zmeniť ich trasy alebo CP. Zrýchelené spoje ako také totiž neodmietam.
Re #2207 balky: Možno práve preto Ťa nevzruší myšlienka, že práve v tejto trase krátku dobu DPMK L73 zamýšľal zaviesť.
Trasa L70 však zmysel mala. Či už v podobe trolejbusovej linky alebo nejakého zrýchleného autobusu z Nám. MM.
Re #2214 Dopravák: Práve po prečítaní aj tohtoročného príhovoru vášho primátora som pochopil, že, bez urážky, nema o MHD, jej fungovaní, súčasnom stave a jej potrebách ani šajnu. V tom minuloročnom totiž písal niečo o "zabehnutom" integrovanom systéme. Bezduché žvásty...
Re #2215 eMareq: Nerozumiem. V knižnom CP sú niektoré odchody z Džungle o celá 21, niektoré o celá 41. Ako je to na zastávkach?
Re #2216 Isidor: Pre Tvoje vnútorné uspokojenie Ti môžem povedať, že používaš presne slová, ktoré vyšli aj z Bardejovskej "Na tú linku by stačili dvojičky možno na tri spoje denne." Takže na to vidia. Ale do súčasného stavu boli dokopaný mestom, či dajakým veľkým zvieraťom. Skrátka, sami dvojičky na L4 nechceli. Všetci vidia, že je to nezmysel.
BTW. EŠTE K TÝM OBMEDZENIAM: Boli tam spomínané sóla na L3? To akože sóla ešte aj na rannú špičku? Nedáva mi to zmysel. Nie je tam preklep a nejedná sa o L4 alebo L7? Ak, tak dúfam, že sóla pôjdu na L4. Ak by sa totiž toto všetko obmedzovalo a na L4 zostali v špičke dvojice, bolo by to napľutie do tváre logike a rozumu.