Reakcia na: SHORTY #22158:
Inak tá fotka 272+297 na Leninovej (použitá aj ako miniatúra na hl. stránke), jej autor je známy košický fotograf Alexander Jiroušek.Re #22160 KVKV: Ja si myslím, že vtedy skoro všetko jazdilo spriahnuté v dvojici (preto trebárs tá 297 bola bez reflektorov, lebo bola trvale spriahnutá a s jej rozpojením sa vtedy nepočítalo, možno sem tam zmiešaná prevádzka). Teda nie ako dnes keď z Bčiek robia Ačka, aby sa dalo ešte na niečom jazdiť (ale je to môj dohad nijak nepodložený - nežil som vtedy).
KVKV
Este doplnim nieco o berlinskych predmeskych elektrickach.(ktorym sa to zda trochu nekosicke ,nech prepacia, pripadne nech to beru ako tip na prazdniny a dovolenku).
Elektricka SCHOENEICHE.
Trat :Sbahnhof FRIEDRICHSHAGEN- SCHOENEICHE(zast.Dorfstrasse-vozovna)- RUEDERSDORF (na zaciadku obce druha mala vozovna) Trat je dlha 15km. Rozchod 1000mm.
Trat postavena v r.1910, do r.1914 motorova trakcia, od1914 elektrifikovana. V r.1977 v obci Ruedersdorf ciastocne presmerovana a predlzena.
Linka ma dnes znacenie 88, dnes jazdia na nej KT4 a Duewagy. V sezone prevadzka viacerych hist.vozov
Schoeneiche ma 11000 obyv., Ruedersdorf 10000.
Len o jednu zastavku Sbahnom od Friedrichshagenu do st. Rahnsdorf je dalsia raritka:
elektricka WOLTERSDORF.
Trat: Sbahnhof RAHNSDORF - WOLTERSDORF Trat dlha 5,6km. Voz.park cca 6vozov. Rozchod normalny, trat neni spojena z inym systemom nema ani spojku so zeleznicou. Dnes jazdia dvojnapr. "GOTHY" .Je mozne , ze v sucasnosti je len sezonna prevadzka.(?)
Uz v roku 1868 ! existovala pravidelna omnibusova linka v uvedenej trase. Elektricka od roku 1913. Woltersdorf ma 6500 obyv.
Linka je dnes znacena "87"
Opacnym smerom z centra Berlina Sbahnom sa mozme vydat na cestu do st. STRAUSBERG (pomerne dlho to trva), tam vystupit, lebo Sbahn pokracuje este do zast. Strausb.Stadt a Strausb.Nord.
Trat vznikla v r. 1893 ako spojka do mesta s parnou prevadzkou os a nak. dopravy zeleznicneho typu. Okrem osobnej trate 6km je 3km odbocka vyhradne pre nakladnu dopravu. Ta odbocka trva dodnes , vcetne dvoch spojok so zeleznicnou tratou. Nak.doprava trvala do konca NDR, snad sporadicky dodnes. Osobna Trat dnes konci v zast. Lustgarten, kde je vozovna , prepojenie s nak. tratou a zeleznicou. Kedysi trat este pokracovala do zast. Wriezener str.
Strausberg ma 25000obyv. Linka ozn. 89, o voz. parku sme uz hovorili.
Za navstevu este stoji POTSDAM ...Sbahn z centra Berlina.
Rozsiahlejsi elektrickovy system.