Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 81-71 #20602:
ale veď si napísal " Kždi to teda ovplyvnit moze. " - takže aj ty a aj ten Feri Bači z Nižnej Slanej to môže ovplyvniť... ?
A akú máme, my občania KE, záruku, že ak vymeníme trénera, dosadí kvalitný mančaft do HC DPMK ❓ Žiadnu.

===

Trochu odbočím, ale typickým príkladom správania sa Bratislavy voči ostatným častiam SR, najmä východu, je postup pri dotovaní Steel arény - košického štadióna Ladislava Trojáka.
Reakcia na: 81-71 #20594:
No to dúfam, že bude medzinárodný. Nepredpokladám totiž, že ŽOS Zvolen vám nejakú tramku vyrobí (ani vám to neprajem ?).
Bude zaujímavé sledovať, či u vás vo vedení zas prevládne "šotoušský inštinkt" a nájdu sa peniaze na Combina/čokoľvek zo západu, alebo sa pustíte "osvedčenou" cestou Škodováckych brusov. Tak či onak, už vopred úprimnú sústrasť vašim tratiam ?
Pre Košice by som momentálne skôr a radšej videl prístup à la Liberec...
Reakcia na: TA #20600:
Ja nie,ja som z BA. A preco by to tak nebolo?Ked uz si pri tvojom priklade, tak ostanem pri nom. Trener samozrejme do istej miery moze ovplyvnit hraca kolko golov da, ale co je najdolezitejsie, trener moze ovplyvnit to, kto v tom muzstve bude hravat. A ludia by mali byt tí,ktorí ovplyvnia to, co za cloveka bude na poste trenera.
Reakcia na: TA #20597:
Pisal som takmet, bolo to tusim 4,7 mld. Este raz ti pisem, ze BA z velkej casti most financovala sama,nieco islo z rozpoctu,nieco z EU tusim. Ale BA urcite na to dala aspon 2 mld.Tak neskresluj tu situaciu. Ak by KE dali tiez aspon polovicu na tie veci, co si napisal,urcite by sa taketo veci dali podobne riesit.
Reakcia na: 81-71 #20580:
aj ty?
Mýliš sa, volič neovplyvní politika, aby volil do predstavenstva DPMK toho a toho človeka tak, ako tréner neovplyvní hokejistov, aby dávali viac gólov...
Reakcia na: 81-71 #20595:
Lebo ani žiadna nie je.
Reakcia na: Sheep #20596:
Pokial na tej riadiale nemaju chodit dvojicky kazdu pol minutu a vytvarat zapchy, kapacitnejsie vozy je potreba. A DPB nechce ist donekonecna cestou GO, proste nove tram su nove tram.
Reakcia na: 81-71 #20585:
Apollo - bolo to určite 5 miliárd ❓

Keď to zoberiem pomerovo :
5 000 000 000 / 450 000 = 11111
11111 * 240 000 = 2 666 666 666 - ak by toto prišlo do KE zo štátneho rozpočtu a použilo by sa to LEN na výstavbu nových električkových tratí, tak by električka mohla chodiť aj po Ázijskej tr. a Ťahanovce by mali o obrovský problém menej.
Ku tej rychlodrahe v BA: myslim ze tie NP elektricky tam ani nebude treba, inak budete musiet nastupit aj na nastupista a ani s rychlostou to neni tak ruzove pretoze aj sucasne elektricky vytiahnu nejaku stovku ? ostatne elektricka je zariadenie ktore sa nejako specialne neopotrebuje, po case das GO a elektricka moze jazdit dalsich 15 rokov ?
Reakcia na: eMareq #20592:
Myslíš daku koncepciu o zrušeni trolejbusovej dopravy do roku 200x v KE podpisanu MsZ?Nie,bohužial.
Reakcia na: Isidor #20591:
Iste,všade sa najdu blbci vo vedeni,aj v BA.Len zalezi v akej koncentracii a na co je su zatazení. V BA su zatazení na tzv. drahe hracky. Napr. kupa NP trolejbusu 21 TrAC v dobe,ked sa vedelo, ze uz Skoda Ostrov konci, no a koli jednemu vozu musela BA zaplatit za hologizaciu niekolko desiatok milionov. Teraz je to napriklad uplne priblble riesenie trolejbusovej trate na Dlhe Diely. O kolko viac by stala otocka na Molecovej?V pripade potreby by tak mohol na tej trati kruzit aj dotiahnuty iny trolejbus - napr. 15 Tr. Takto?Takto maju pani trolejbusy s pomocnym diesel elektrickym pohonom, drahe hračky v podobe navadzacieho zariadenia na tykadla apod. U vas su zatazení na busy. A tak ako v BA kslu na busy, u vas kaslu na elektricku trakciu, na elektricky asi najviac.
No, tie Solarisy sa kupuju naozaj z uveru, ktory bol respektive je urceny na tramvaje a tu trat, co vsak neznamena daky problem pri vystavbe. Primator povedal, ze financie sa doplnia inym sposobom,teraz napriklad isla hore danz nehnutelnosti a pod. Tender by mal byt vypisany na konci tohto roku, bude to medzinarodny tender a tak mozme cakat, ze sa v uliciach BA mozno zjavi daka Skoda Vektra, Combino...no ULF asi nie,na udajne najdrahsiu elektricku na svete ma prostriedky iba susedna Vieden, po ktorej uz jazdi mrte vela tychto zazrakov techniky. ?
Reakcia na: Isidor #20581:
mne to pripadá, akoby DPMK bola nejaká politická organizácia a nie dopravný podnik - v KE treba asi najprv odpolitizovať riadenie DP.
Reakcia na: 81-71 #20590:
V BA som bol veľakrát a ešte sa tam tohoto roku chystám. Ešte RAZ sa Ťa pýtam: máš reálne podklady o rušení trolíkov v KE? Nie je problém napísať totiž hocičo.
Reakcia na: 81-71 #20585:
Ja s tebou súhlasím, že je potrebné rozvíjať elektrickú trakciu, ale ani prestup z modernizovanej K2S do polorozpadnutého Ikarusu moc nepoteší 😉 Nie som nejaký veľký zástanca teórie anti-bratislavocentrizmu, ale ak hovoríme o "hlúposti" vo vedení DP, tak si myslím, že je jej všade až-až, len je miestami inak prerozdelená 😉

Čo sa týka trolejbusov, tie na tom (momentálne!) nie sú tak zle. Celá "sieť" (na 4 etapy) sa postavila po revolúcii, vozy nie sú tak staré, aby bolo nutné zháňať nové (a NP), starostlivosť o ne je určite najlepšia zo všetkých trakcií.
Ad budúcnosť - budeš sa diviť, ale projekt na výstavbu novej trate - spojky cez centrum mesta je v pokročilej fáze a tento rok by sa mohli začať ťahať drôty. Pri istej dávke šťastia by skôr či neskôr mohla prekvapiť aj t-bus doprava na Ťahanovce, ktorá by už znamenala aj významné rozšírenie vozového parku.

Inak z tých vašich "rýchlodrážnych" 5 mld. sa už pomaličky začalo ukrajovať (CNG Solarisy), že áno... 😉 Už ste aspoň vypísali súťaž na tie úžasné 40m NP briky, keď je moderná trať "na stole"? ?
Reakcia na: eMareq #20587:
Ak to je take ruzove s trolejbusmy v KE, tak preco sa pri krize v BB zacalo posepkavat aj ciernych dnoch kosickych trolejbusov?Zrusit linku,predlzit interval to je presne trend, ktory daco nasvedcuje, ale ci to je zrovna trend pozitivny...BTW, za to ze som z BA neznamena, ze v KE som nebol. Mozno, ze ty si v BA este nebol, ale mna nemusis osocovat s tym, ze o dacom som sa docital na tejto stranke. Na tejto stranke som si skor precital reakcie na to rusenie. A tie zdaleka neboli take ružove ako tu ty pises.
Reakcia na: 81-71 #20586:
Napíš mi dátum posledného vykoľajenia a potom usúdime kto preháňa. 🙂 Ty tvrdíš vkuse (lebo sa Ti to tak páči). Ja tvrdím nie a budem to tvrdiť. Berieš do úst to čo sa Ti akurát hodí.
Reakcia na: 81-71 #20585:
Tam mi vypadla trojka ? takze BB=30 mil.
Reakcia na: 81-71 #20585:
No projekt na výstavbu trolej trate je (teda celkovo projektov je dosť). A tá linka čo sa zrušila bola podmnožinou zostávajúcich dvoch liniek (zriedil sa interval v špičke that's all a jej zrušeniu predchádzal prieskum). Čiže zase máš divné informácie, ktoré si si prečítal na hl. stránke a na základe toho dedukuješ. Vykrikuješ tu o zrušení trolíkov, ale reálne podklady nemáš.
Reakcia na: eMareq #20584:

Ako dobre, trosku som to s tym statim prehnal, ale iba preto, aby si si uvedomil ako prehanas ty.
I ked mame 19 nocnych liniek, zostava tato cast MHD hanbou BA,ano,to uplne suhlasim. Nebudem vsa tvrdit presny opak,ked to tak nieje.
A vedenie DPMK kto voli? Nie nahodou MsZ?a MsZ kto voli?Nie nahodou obcania?Takto som to myslel. ?
Reakcia na: Isidor #20581:
Som ešte vysokoškolák, ale sem-tam, ked zarobim vela na dakej brigade, tak aj ja odvediem dake tie dane, ale to je zanedbatelne. Mysli ale, ze toto riesit netreba. Kazdí bol raz decko, každí raz bude produktívny, teda skoro každý. Myslim, ze je daleko lepsie, ak sa aj to malo penazi co je, investuje skor do elektrickej dopravy, co vsak neznamena zanedbavanie autobusov. Ja som za triezve prerozdelovanie. Nesuhlasim ani s BA, ze vsetko ide do elektriciek, koljoveho zvrsku a pod. a klbove autobusy sa nekupili uz dobrych 8 rokov. Samozrejme, ze aj BA je vela co kritizovat. Len sa mi nepaci, ako tu na cloveka porad vsetci utocia, ze typicky blavak a pupok sveta. Ono take reci skor svedcia o domacich na tomto fore, cest vynimkam. Myslim, ze co sa elektrickej dopravy tyka medzi BA a KE, nie je o com debatovat. Este raz opakujem, naco su vam 4 NP elektricky, ked cochvila nebudu mat na com jazdit a ostatok je k zaplakaniu? Trolejbusy:v BA sa od revolucie aspon daco porobilo k tomu, aby sa siet rozsirila o niekolko tratí a dalej sa rozsiruje. Ja tiez mam urcite vyhrady ohladom riesenia DD,hlavne otocky na Molecovej, ale to je druha vec,hlavne ze sa daco robi. U vas sa akurat stihla zaviest trolejbusova doprava ale uz sa pomalicky v tichosti zacina rusit. Vies mi povedat o dakom realnom projekte na vystavbu trolejbusovej trate v najblizsom case?Ja ti viem povedat, ze nie je to tak davno, co sa tam jedna linka zrusila.V com sa vase trolejbusy lepsie?Vari mate dake nove NP vozy?Nebodaj vam dojdu nove NP 25Tr trolejbusy?Jedine, co mate lespie je vozovy park autobusov, i ked za aku cenu...elektricka trakcia sa meta v smrtelnych kŕčoch...trošku vysoká daň...a Petržalka?Ano, je to problem. Keby sa nezastavila v roku 1990 rozbehnuta vystavba metra, mozno by to bolo dnes inak. No realita je taka, ze na stole moderna rychlodrazna elektrickova trat. Ano, aj pre BA je problem 5 miliard. 5 miliard su totiz neni fazulky. Len si treba uvedomit, ze v tej sume 5 mld je zapocitanych aj cca 30 NP vysokokapacitnych NP elektriciek 40 m dlhych. Kde vy mate taku perespektivu na najblizsie 2-3 roky?Nove NP tramvaje, nove NP trolejbusy, nove NP autobusy, nova elektrickova trat, nova trolejbusova trat? A nezabudaj, ze BA z velkej casti financovala piaty most Apollo, co bola investicia za takmer 5 miliard. A co sa tyka financii: mame fiskalnu decentralizaciu a tak stat ziadnemu mestu priamo nedotuje MHD, teda ani Bratislave. Takze neviem odkial kto berie, ze BA ma dacoho viac. Skor zisky z dani, ktore platia velke korporacie na uzemi miest neostava v danych mestach, ale sa pausalne prerozdelovava do miest v celej SR. Takto BA prichadza rocne o takmer 0,5 miliardy, zato taka BB si prilepsuje cca 0 milionov rocne. A tak isto su ziskove aj Košice. Ale ja do nikoho neskacem. Proste Bratislava dotuje aj takto zvysok SR lebo tu bohuzial mame velke regionalne rozdiely. Napriklad ja som zastancom tohto systemu, lebo si uvedomujem, ze ak aj ostatok SR bude bohatší, tak v konečnom dosledku to pomoze aj BA.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.