Poviem to veľmi stručne. Neporovnávaj Ikarus 280 = kĺbový autobus so Solarisom Urbino 15 = 15-metrový autobus. Ikarus dávaj do pomeru so Solarisom až budú vonku SU18. ?
ty nevies co hovoris... hej su fungel nove, len 100 rokov maju... su nadherne, uplna lahoda oproti solarisom ?
vsetky tvoje vyhrady su platne tak pre vodicov. som si 1000000% ne isty ze aj laicka verejnost zdiela tvoje nazory a radsej cestuje starymi smradlavymi srotmi nez novymi busmi, do ktory sa straaaaaaaaasne tazko dolieva voda...
a zas nevieš o čom hovoriš....ake nahradne diely na 280tky vymreli?? sa chod spytať majstra klampiarov.....povie ti že čo si zapyta na Ikarus to dostane....nahradnych dielov je dosť......aspon pre naše vozy......no možno treba nahradiť 280tky ale nie je čim....a to je hlavny problem......a že im GO nepomahajú? chod sa previezť 4085 alebo 4204....tie vozy su fungel nove, plechy, podlahy, sedadla, akoby zišli z vyrobneho pasu.......
Trosku reakcia aj odo mna ... Mas pravdu, ani ja Solarisy nenavidim a to som len cestak, ktory vidi aj do dopravy... 99 percent vodicov ich taktiezs nenavidi... Kupovali sa len preto, ze si niekto poriadne napchal svoje vrecka peniazkami a stavia v poradi uz druhy, ci treti dom pre svoje deti.. A co sa tyka Ikarusov ? Treba ich nahradit, nepomozu im ani GO v dnesnej dobe.. Uz aj nahradne diely vymreli .. Ale v kazdom pripade ich nenahradzajme Solarismi..
najprv ty....neviem odkial maš skusenosti s problematickym natačanim Ikarusov 280.....ale rozhodne to nie je košicka skusenosť.....
Dalej Mafo: zlaty moj to že v 280tke citiš každe preradenie rychlosti nie je chyba autobusu ale vodiča, ktory s nim nevie jazdiť.Na automatoch zadubejú vodiči a potom ked zbada spojku a paku tak to vyzera tak že naozaj cestujúci cíti každe preradenie. Všetci tu vravíte aka je zima v ikarusoch....a v solarisoch nie je? Každe rano chodim solarisom do školy a ani jeden netopí....čiže to topenie taktiež zaleží od vodiča ako od autobusu.....Dalej neraz som sa stretol s tym, že ludia na L16 plaču za starymi Ikarusmi ked rano majú sa trepať v tom nepostačujúcom 15m budare........a podľa mna len veľmi malo ludí na zastavke rozmyšľa ked mu pride na L18 Ik280 že za dve min mu pride vyhriaty solač......spoľahni sa že toto je len tvoja bezzuba argumentacia, a je to riadny drist........
dalej ste tu pindali na hrkajúce okna....ano tie veľké to boli ozaj hrôza...ale stale sa menia a menia za malé ktore nehrkotajú....a skusme sa previezť solarisom a uvidíme či ten ide potichu a nič nehrka........a take vyhovorky že diery v harmonike...to je chyba udržby a nie vozu,
chceme hľadať chyby? tak podme nato...čo takto v lete otrasné dusno a sklenikovy efekt v solarise? čo takto otrasna manevorvateľnosť na križovatkach? čo takto zla dostupnosť k niektorym častiam motora? čo takto že vodičovi za jazdy pod sedačkou "vyteču" baterky??? a čo takto že sa neda rozumne doliať voda do solarisu, ale musí sa to robiť s 0.5l fľaškami??? alebo tie zname finty ked cela elektronika solarisu zblbne a vodič musí vypnuť voz a opätovne ho naštartovať po 30sekundach lebo inak by ho nerozchodil? alebo sa mam vyjadriť k tomu že ked bude vodič cuvať so solarisom, ma byť pripraveny nato, že potom 2 hodiny sa mu bude hojdať cely autobus?? alebo mam spomenuť schopnosť toho vozu zamrznuť aj v dielenskych priestoroch? o tom že užšie sedadla su v solarise a dvaja ludia tam nevedia rovnocenne sedieť vedľa seba...ani sa nezmienujem.......
takže o čom je tato debata? skuste použiť trošku rozum a porozmyšľajte prečo sa veľmi veľka časť vodičov brani tomu aby robili so solarisom......
Každy voz ma svoje chyby.......ale od vas mi to tu dnes znelo že Solaris je No1 a Ik 280 je šrot...dokonca to ktory si pacient spomenul.......nevravím že ikarusy nemajú chyby ale tvrdiť na tahune MHD v Košiciach že patria do šrotu je trošku prisilne.....prečo inak by sa vražali peniaze do GO niečoho čo je zle? a vyhovorka že nie su peniaze .....na to sadne: topiaci sa aj slamky chyta......pekny večer prajem
ten zufaly vozovy park bude treba potom naozaj zachvilu obnovit, ani hromadne reko KT8ciek a T3jok situaciu nezachrania... chcel by som sa raz dozit toho ako ulice kosic brazdia bombardieri...
skratka:
280 a Irisák zbožňujú ikarusy a nedaju na ne dopustiť, takže každú nevýhodu každému vyvrátia.
Ja si taktiež myslím že sú to výborne, moderné, kvalitné a bezchybné nesmrteľné vozidlá !
Ikarus 280 na večné časy a nikdy ináč ! ? ? ? ? ? ?
jo, porovnavat sa to neda, ale spytaj sa co i len dietata nech ti povie ktory je lepsi... to ze je stary a je vnom 0 elektronickych suciastok a ze tym padom nema (dajme tomu) tolko poruch ako nove busy ma byt vyhodou???! -Vykaslime sa na elektroniku, NP, pocitace, mobily a podme zit do lesov...
Su to take zvasty na styl, dakedy sa vyrabali veci poriadnejsie, nic sa nekazilo... dakujem pekne, radsej sa poveziem na urovni vyspeleho europana nez sa tesit, ze aky je ten stary džad trvanlivy, to tak mozno v turecku, alebo armensku...
O Tebou spominanych dierach v IK 280 by som mohol rozpravat vela aj ja, kedze kazde rano cestou do prace v useku Krajsky sud - SOU dopravne cestujem takymto vozom na trhanom poradi linky 11 a na spodnom schodiku niektorych dveri (kvoli kvantu studentov do SOU-ciek pri kruhovom objazde). Za tie 2-3 min jazdy ma to ofuknutie preberie viac, nez 2-3 silne kavy. Nie je to ale chyba vozidiel ale chyba udrzby, ze gumene tesnenia nad dverami neobnovuje.
Ja tiez k Ikarusom... 280tky, ako aj dalsie ci uz novsie, alebo starsie modely, vytvorila madarska fabrika. Madari podla tvorcov vozov asi nikdy nemali zostarnut, ked vozy nadrbali na tak vysoky podvozok. Ani interier nie je bohvieco, proste mal to byt voz pre verejnu dopravu, co malo madarom stacit. V onej dobe, kedy bol navrhnuty, sa nepocitalo s jeho vyvozom (myslim prve modely, s rolovacimi dverami) a tak autori mozno aj svojou neznalostou a mozno vypocitavostou degradovali skvely motor MAN tou najblbejsou prevodovkou, aku kedy busy mali .. ale vravim, nepocitali s vyvozom a pre nich takato prevodovka stacila.. bola lacnejsia a kedze v madarsku nejako extremne vysoke svahy a prevysenia nenajdete, spokojnost bola o to vacsia, pretoze voz tahaaaal a tahaaal po rovinke... ... Ale casy sa menia, vozy sa zacali vyvazat a nas DPMK ich nakupil, pretoze k inym typom klbovych modelov sa nemal ako dostat... Kedze fabrika na vyrobu Ikarusov v Szekeszehervari pri Budapesti skrachovala, mam taky blby pocit, ze musime Ikarusy pretrpiet bez ich vacsich oprav.. Snad sa DPMK spamata a co najskor ich postupne nahradi niecim novsim, co sa este da opravovat.. (tot moj osobny nazor)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
Výhoda v lete : tie okná majú pomerne veľkú otvárateľnú časť. ?