neviem, či to umožňuje aj BUSE, ale napr. v Ostrave máš všetky údaje o priebehu služby ukladané na kartu, ktorú na konci zmeny odovzdáš...
A BB vlastne palubáky ani nemá, to je len taká "ovládacia skrinka" na predaj lístkov (a jeho evidenciu) a na vypisovanie cieľov na transparenty... Neviem, aké iné funkcie by sa z toho dali ešte vyžmýkať...
A SADky majú prevažne od EMtestu LEN čisto pokladne na predaj cestovných lístkov...
Nepracujem so systémom BUSE, neviem to takto podrobne opísať.
Pre vysielanie a zber informácií by Košice potrebovali v prvom rade niečo šikovnejšie ako obiehať voz za vozom s notebookom. To je zrejme už len jeden zo základných predpokladov, prečo je nereálne nahrávať do všetkých vozov cestovné poriadky, lebo pri najmenšom posune spoja by sa nahrávači "ošaľeľi". Tiež napríklad neviem o tom, že by na ODS mali softvér, ktorý by čo i len v prípade hypotetického zberu zaznemenaných informácií z BUSE tieto infos triedil. A či vôbec v súčasnom stave pri súčasných prostriedkoch je možné z košického BUSE vytiahnuť napr. informáciu, či vodič L20 včera od Kolibáru o pol deviatej meškal alebo šiel presne, to prenechám na kompetentnejších. Ale pokiaľ mám aktuálne informácie, tak v súčasnej podobe nie je možné takúto informáciu vytiahnuť. Ak sa mýlim, rád sa nechám poučiť.
Re #17972 Elso: Skoro všetky slovenské SAD-ky. Ale len veľmi málo z nich používa súčasti v takom rozsahu, ako ich zrejme chce využívať teraz DPMK. Veľkosťou prevádzky a množstvom využívaných funkcií sa asi najviac približuje Banská Bystrica, ale aj tak si myslím, že asi nie je dobrým príkladom. Tam je to o čomsi inom.
Re #17977 TA: Myslíš na funkcie, ktoré som popísal? Zhruba v tomto rozsahu, plus mínus niečo navyše alebo menej, je takéto niečo k dispozícii k videniu v rámci SR v Bratislave (BUSE), Nitre (R&G), Žiline (R&G) a Prešove (R&G).
Technicky najďalej je momentálne asi Žilina - jednak je najstarším slovenským experimentátorom v tomto smere a stále si drží krok pred ostatnými. Napr. veľmi veľa spomínaného máme napr. aj my v Nitre, ale k reálnemu sledovaniu vozidiel v čase (dispečer vidí presne ktorý voz, kde v danom okamihu má) sme ešte tiež nedospeli. Ale v zásade platí to čo som napísal - BA, NR, ZA a PO majú skoro všetko alebo všetko z toho čo som popisoval.
Re #17977 TA: "sterownik" doslova znamená "ovládač".
Ked citas vyjadrenia "vrchnosti" tak vies ze na prvom mieste je cena. Dost casto aj na ukor kvality. Anketa je zbytocna lebo bezna cestujuca verejnost o tomto tech. "probleme" nema ponatia.
no mohol by nam prist porozpravat niekto z vrchnosti, ze co to ,jak to , preco teda ten mtest,bo teda, jednoznacné to nieje. a kedze citajuc diskusiu, vo vrchnosti v dpmk odbornikov vela chyba, tak to je teda zase nejaka pela-mela.....treba dat anketu, kto je za buse a kto za mtest, som zvedavy, jak by to dopadlo....
nejde ani tak o počet vozov vo výprave, ako skôr o neschopnosť spojazdniť systém ako taký. Opakujem ešte raz, ľutujem Košice za toto rozhodnutie... Ešte mám niečo viac povedať? ?
nuž, cesta deviatkou ma vie niekedy vynerváčiť.... radšej preto na mmm z jazera jednoznačne 13. takto elina nebude nejako dominantna, ked busom som stale skorej doma... hlavne teraz po opackom......
ha ha, kompletná výprava je 46 vozov... Emtresty majú cca 2/3...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan