Všetky mestá s električkovou dopravou v bývalej ČSR majú zúfalý nedostatok vozidiel, zachraňujú papiere rôznymi obskurnými cestami, ale DPMK žhaví autogén... fakt príznačné...
Ty sem asi velmi casto nechodis, co? Keby si chodil, tak by si vedel, ze od rana v sobotu 15.10. do dnesneho rana bol server IMHD.SK mimo prevadzky. Cize tych 62 hodin sa NEDALO prispievat.
Clovek, ktory chodi na DF tak zriedka, ze si sam nevsimne dvojdnovy vypadok, vytyka ostatnym, ze malo prispievaju... ach pane boze.
Súhlasím, na týchto dvoch linkách je 30' interval bieda. Najmä keď sa jazdí až ku Carrefouru. Už vtedy je na Železníkoch problém a to nehovorím o Starej nemocnici. Keby aspoň jedna linka končila na Železníkoch.
Dovolil by som si vam oponovat, co sa tyka obsaditelnosti spojov v smere zo Zeleznikov na Nam. osloboditelov. 16ky a 30ky su preplnene a sucasny pocet spojov je nedostatocny. A za tym si stojim.
A ešte jedna otázka: Menili sa cestovné poriadky liniek 53, 55, 57 kde im pribudla zastávka navyše (HM TESCO). Jedine v prístrešku pri HM TESCO sa človek dozvie, že tam tieto tri linky stoja, inde však bude hľadať márne. Prečo je tomu tak?
Vzhľadom na nové skutočnosti, o ktorých som nevedel, uznávam, že máte pravdu. Keby L37 nejazdila, tak by sa musela upraviť odchody jednej linky, aby sa od NO jazdilo rovnomerne. Tiež nič moc.
Mám pár otázok: Kedy sa budú konečne upravovať odchody liniek 34 a 36, aby nechodila L34 spolu s L27 jedným aj druhým smerom (ako je tomu dnes a najmä v špičke - ide jedna za druhou a potom 20 min. "diera", ale počas sedla od Mlynskej bašty na Ťahanovce idú naraz a potom 30 minút nič, od kedy sa zmenila L27 sa nič neurobilo, aj keď bola prisľúbená náprava). Keď chcete ja vám tie odchody spravím aj pošlem (služby si však musíte napísať Vy).
Čo s L6 a L9, tie tiež v špičke od NMM idú 3 min. za sebou a potom 12 min. nič. Nehodlá sa posilnenie na týchto dvoch linkách (návrat spred prázdnin roka 2000)?
TA: No ako som si v mysli predstavil odbocovanie autobusov, zvlast klbovych, tak odbocenie na krizovatke Sturova - Mojmirova vlavo, by bez nadidenia do praveho cestneho prudu asi nebolo mozne a tym padom bezkolizne a tym padom mozeme nase doterajsie uvahy zavrhnut.
Posilnenie linky č. 11 by bol dosť luxus, na západnej strane (Luník IX - Nám. osloboditeľov) evidujeme skôr pokles cestujúcich. A to ani nehovorím, čo by nám s tým zbytkom časovej koordinácie medzi linkami, čo ešte ako tak-fachčí, porobila celoodenná linka s inými intervalmi (iná situácia by bola, keby také husté boli všetky hustejšie linky - o niečo v tomto smere, ale dakuščičko umiernenejšie, sa snažím teraz).
Ďalšia vec - klesnúť v dopoludňajšom sedle vo vzťahu Nám. osloboditeľov - Sídlisko Ťahanovce zo 4 spojov za hodinu na 3 by veru nebolo vhodné, tam je ľudí dosť.
To preradenie vozidiel na linky č. 16 a 30 som celkom nepochopil, ale ak sa myslelo na ich posilnenie, tak okrem dopoludňajšieho sedla (aj to vlastne len medzi námestím a blšákom) protestujem - tam nie je žiadna podstatnejšia tlačenica.
V dnešnom linkovom „systéme” naozaj nie je možno robiť dajaké koordinačné zázraky, čoho dokladom je aj kombinácia 11, 16, 30, 37. Keď sme to zavádzali (a zuby mi vtedy dobre škrípali, že také niečo musím uvádzať do života a ešte sa trápiť, aby to aspoň ako-tak vyzeralo), mal som taký úmysel, že linky č. 11 a 37 na polovicu (S. Ťahanovce - NO), linky č. 30 a 37 tiež tak (Prešovská - NO - Blšák) - a tým pádom jasne že zle 11 kontra 30 (Prešovská - NO), ale čo už - no a linky č. 16 a 30 tiež na polovicu, pretože je to NO - Blšák po celý deň (linka č. 37 chodí len dopoludnia). Záver - 16 a 37 naraz (tiež nedobre, ale keby boli 16, 30 a 37 na tretiny, ako by to bolo vtedy, keď 37 nejazdí - no proste bez riešenia). Aj tieto chabé plány ešte trošku životom doznali zmien, lebo klasika - miesto na dlhé prestávky (WC), poradie zmien (keď už je linka hotová, nie je čas na jej prerobenie pri zmene ďalšej linky odznova, aj keby sa to pýtalo), atď, atď... Takže tak to aj vyzerá. Pre laika to síce jasne znamená, že som a sme tu na hlavu padlí, ale pravda je taká, že sa to bez právomoci meniť trasy a intervaly lepšie ukočírovať nedalo.
K označeniu novej linky ako č. 51 - Podhradová už v živote nebude potrebovať zrýchlenú linku, na to vezmem jed (špičková hodina 596 osôb ako súčet maximálnych profilov OD Beta - Národné nám. a Krajský úrad - Štadión TU; smajlíka si dohoďte sami) a nemyslím si, že je správne z úcty k tradícii vynechávať voľné čísla a pritom sa pomaly prečíslovať k trojciferným číslam (aj keď to je to posledné - bodaj by sme v košickej MHD riešili už len číslovanie liniek...).
No pokial by si chcel medzi pamatnikmi ukoncit okrem L51 aj L18, tak urcite tam nebude postavat len jeden bus. A navrhol si aj prilis komplikovane riesenie.
To je uz jednoduchsie, aby sa autobus otocil za Dargovom na Fejovu a na Juznej tr. vlavo naproti zastavke elektricky. Tu sa zmesti aj viac autobusov, je tu aj siroka vozovka (kedze tu nie je vodorovne znacenie, je tu jeden pruh, ale pokojne by tu vosli aj 3) a aj prichod vozidiel na vychodziu zastavku by bol bezproblemovy.
Re #17364 TA: A aku dostal ten nespokojny obyvatel odpoved? Dufam, ze nieco v tom zmysle, ak cestuje do prace, tak predsa mu tu v spicke premava priamy spoj L31 a mimo spicky ma viacero moznosti, ako cestovat cez Juznu triedu na NO alebo Juzne nabr. na Palackeho s prestupom. Ak byva v "elektrickovej casti" sidliska, ostava mu len prestup na NO.
Alebo by tu bola este moznost, aby tu premavalo 100 liniek s hodinovym az dvojhodinovym intervalom, s dotycnym by bolo spokojne este nahodne zlomkove mnozstvo cestujucich a vsetci ostatni by zacali chodit pesi alebo inym sposobom.
Ak už, tak to radšej bod 2). Ale napadá ma, že to nepôjde pri dnešnom nastavení svetelnej signalizácie. Vodič odbočujúci vľavo medzi pamätníky by križoval električku, ktorá má tiež voľno. A meniť zase systém riadenia križovatky, ktorý by určite skončil skrátením intervalu voľno pre električku by som tiež nerád videl :-s
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yeti
Ďalšia vec - klesnúť v dopoludňajšom sedle vo vzťahu Nám. osloboditeľov - Sídlisko Ťahanovce zo 4 spojov za hodinu na 3 by veru nebolo vhodné, tam je ľudí dosť.
To preradenie vozidiel na linky č. 16 a 30 som celkom nepochopil, ale ak sa myslelo na ich posilnenie, tak okrem dopoludňajšieho sedla (aj to vlastne len medzi námestím a blšákom) protestujem - tam nie je žiadna podstatnejšia tlačenica.
V dnešnom linkovom „systéme” naozaj nie je možno robiť dajaké koordinačné zázraky, čoho dokladom je aj kombinácia 11, 16, 30, 37. Keď sme to zavádzali (a zuby mi vtedy dobre škrípali, že také niečo musím uvádzať do života a ešte sa trápiť, aby to aspoň ako-tak vyzeralo), mal som taký úmysel, že linky č. 11 a 37 na polovicu (S. Ťahanovce - NO), linky č. 30 a 37 tiež tak (Prešovská - NO - Blšák) - a tým pádom jasne že zle 11 kontra 30 (Prešovská - NO), ale čo už - no a linky č. 16 a 30 tiež na polovicu, pretože je to NO - Blšák po celý deň (linka č. 37 chodí len dopoludnia). Záver - 16 a 37 naraz (tiež nedobre, ale keby boli 16, 30 a 37 na tretiny, ako by to bolo vtedy, keď 37 nejazdí - no proste bez riešenia). Aj tieto chabé plány ešte trošku životom doznali zmien, lebo klasika - miesto na dlhé prestávky (WC), poradie zmien (keď už je linka hotová, nie je čas na jej prerobenie pri zmene ďalšej linky odznova, aj keby sa to pýtalo), atď, atď... Takže tak to aj vyzerá. Pre laika to síce jasne znamená, že som a sme tu na hlavu padlí, ale pravda je taká, že sa to bez právomoci meniť trasy a intervaly lepšie ukočírovať nedalo.
K označeniu novej linky ako č. 51 - Podhradová už v živote nebude potrebovať zrýchlenú linku, na to vezmem jed (špičková hodina 596 osôb ako súčet maximálnych profilov OD Beta - Národné nám. a Krajský úrad - Štadión TU; smajlíka si dohoďte sami) a nemyslím si, že je správne z úcty k tradícii vynechávať voľné čísla a pritom sa pomaly prečíslovať k trojciferným číslam (aj keď to je to posledné - bodaj by sme v košickej MHD riešili už len číslovanie liniek...).