len taký nápad :
Nebolo by lepšie oproti dnešnému stavu, ak by sa na THC postavila električková trať, električky by chodili napr. každé 4 minúty v sedle a každé 3 minúty počas špičky s tým, že na by sa zrušili všetky autobusové spoje vedúce na THC? Prepojenie električkovej trate na Americkej tr. s " hornou " oblasťou by mohlo byť vykonávané 2 autobusovými linkami :
1. : Hanojská - Berlínska - Miestny úrad
2. : Belehradská - Sofijská - Kostol
Samozrejme, že by príchody busov na zastávky električky museli byť synchronizované ( toto slovo sa v spojení s DPMK až bojím použiť ? ) s CP električiek.
Nebolo by to tak lepšie
A ešte 1 vec. Aby sa Ťahanovčania nesťažovali, že nemajú spojenie s Mierom a okolím, tak niekde pri HyperTescu by mal byť urobený nejaký prestupný terminál. A opäť synchronizovať s CP trolejbusov. Ale ešte 1 vec je k tomu potrebná : prestupná tarifa.
Keď je diskusia príliš jednostranná, mám tendenciu prikláňať sa k tej druhej strane, takže ? :
Re #17120 Pivix: Celý článok sa predsa točil okolo problému Ťahanovce. Dnes ani zajtra im nepomôže trolejbus ani električka. Všetci vieme, že trate treba stavať inde. Mne sa zdá podstatná táto veta:
"V najbližšom období predložíme Mestu Košice ako kompetentnému orgánu návrh zásadnejšej zmeny trás a intervalov denných liniek MHD."
Ešte tak zadefinovať pojmy "najbližšie obdobie" a "zásadnejšie zmeny"...
Re #17122 LUK: Je veľkou hanbou hlavného mesta, že v roku 2005 je také sídlisko ako Petržalka stále obsluhované výhradne autobusmi.
Re #17125 eMareq: Človek má jedinečnú schopnosť učiť sa. Keď dnes niečo neviem, môžem na sebe pracovať, študovať, získavať rozhľad a po čase zo mňa môže byť uznávaná kapacita.
Vzhľadom na to, že nový GR vie o doprave veľký PRD, tak sa ani nečudujem. On je skôr manažér. I tak by ma zaujímalo, kde na toto prišiel (asi mu poradil niekto kto do toho "vidí").
ak to vyznie provokačne, tak sorry, nie je v tom úmysel...
MHD v Bratislave: Pribudnú nové trate!
01.10.2005 04:10
Zdroj: Nový Čas
BRATISLAVA - Súčasný stav bratislavskej metskej hromadnej dopravy je neúnosný! Dopravný podnik pripravuje do budúcnosti niekoľko nových tratí v hlavnom meste. Pomôcť by mala trať rýchlodrážnej električky do Petržalky a rozšírenie trolejbusových liniek do nových oblastí!
Budúcnosť vidí dopravný podnik v električkovej a trolejbusovej doprave. "V súčasnej dobe sa pripravuje na realizáciu električková trať do Petržalky a trolejbusová trať na Dlhé diely," informoval riaditeľ rezortu prevádzky a techniky dopravného podniku Bronislav Weigl. Rýchlodrážne električky v Petržalke nahradia viaceré autobusy v smere Lúky - Háje a Šafárikovo námestie.
Obyvateľom Dlhých dielov výrazne pomôžu duobusy. Potrebné je ešte dobudovanie trolejbusovej trate z Hlavnej stanice na Pražskú a Hroboňovu ulicu a trate z Vojenskej nemocnice na Patrónku. Ako povedal Weigl, trolejbusy by mohli jazdiť aj do Ružinova, Podunajských Biskupíc, či po piatom moste do Ovsišťa. Dopravný podnik taktiež uvažuje o prepojení trolejbusov s novými obchodnými centrami. "Trolejbusové trate je možné rozšíriť k Tescu na Zlaté piesky, či k Avionu, s možným predĺžením až na letisko," dodal Weigl.
hmm.. Tak v KE je PREVÁDZKOVO trolejbus drahší ako autobus??? Aj keď prejdenie vzdialenosti 1 km autobusom stojí od 12 SKK vyššie a trolejbusom okolo 8 SKK??? Ak prirátame aj ostatné zložky faktúry za EE, tak sa dostaneme nad cenu za autobus? ? A v KE nie sú napr. spoločné meniarne pre TD a ED?
Zvlastny pocit pri citani vzbudzuje: "Inými slovami,10 trolejbusových spojov za hodinu neprinesie väčšiu spokojnosť cestujúcich ako 15 spojov autobusových. Čo sa týka prínosu trolejbusovej dopravy, nezabudnime, že kapacitne zvládne len to isté, čo autobusová doprava, pritom je investične a prevádzkovo drahšia."
Co dodat... ? Buducnost je jasna, buducnost je...?
A pre Nodesa: Namiesto slova trolejbus tam daj elektricka a mas dalsi kusok puzzle do nedavnej temy. ?
Karosa B 832, #6281 (bývalý OPTIMA bus ) je "v novom šate". Obdržal zeleno-bielo-zelený lak. Teraz vyzerá ako napr. 6247. 6240 čaká rovnaký osud. ?
Trolejbus Škoda 15 Tr, #1008 mal dnes okolo 17:10 hod. DN s nákladným autom na sídlisku Mier. Nejde o nič vážne, vozidlo pokračuje na linke č. 71 naďalej.
Pochop už konečne, že dopravné podniky delíme na niekolko skupín:
1/kvalitné dp ,napr. Budapest,Praha,Viedeň, Ostrava, Brno(so zažmurenymi očami)..... atd.
2/štandardné , vačšina v eu
potom dlho nič
3/DPMK - akýsi svojrázny endemit, ktorý štandardom svojej práce sa nachádza v nesprávnej geografickej polohe, až príliš na západ. Správne by sa mal nachádzať v ďalšej skupine.
4/Ukrajina, Rumunsko ,Balkán, Ázijské zeme býv. ZSSR,...
Akákolvek činnosť v dpmk (myslené urobiť niečo pre skvalitnenie mhd) sa vníma ako nutné zlo a prevádza sa nezodpovedne, šlendriánsky ,fušersky.
Sposoby bežné u iných dp nie sú neznáme ,SÚ IGNOROVANÉ.
Stručný výčet:
Hlásiče zastávok nie sú alebo nehlásia (perlou sú české hlásenia o ničom v KT8 s np.dielom - to nevedia ani odpojiť!)
Tlačítka pre otv.dverí nefungujú
Tabulky s linkovou orientáciou rozkradnuté
lepené ev.čísla sa odlepujú (len v KE!)- takže overená balkánska metóda, že.
To, čo sa deje v Košickom dp možno označiť za PROFESNÝ VANDALIZMUS.
Nie tak dávno som videl práve na trolíku odlepené číslo vzadu... ináč by som to nespomínal. Číslo si už nepamätám.
A ešte faktická: Veľká pomoc bola, nalepiť bočné čísla hore nad dvere. Trolíky neparkujú medzi trhanou službou na konečných kade tade ako busy... ?
Mne osobne sa viac páči fólia. Ale stačí sa poobzerať po jazvečíkoch bez chvosta a iných orgánov. Máme už aj čierneho. (oskalpovaného). Zadné nálepky ďakujúce za prednosť...tie ani nekomentujem.(umyvárka)
Ale pozor, nie som proti, veď doprajme zábavu každému.
Urcite by sa lepene cisla nestrhavali, ved keby ano, tak by boli strhnute uz dnes na tbusoch... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BMko