Ale uvedom si, ze pre mnoho ludi plati time is money. A nasa verejna doprava (nielen MHD a nielen v Kosiciach, myslim tym vseobecne verejnu dopravu v strednej Europe), aj ked je lacna, stoji vela casu. A aj s tou ranajsou zapchou (v ktorej mimochodom vacsinou stoji aj MHD, lebo kde u nas su vyhradene pruhy? Akurat u elektriciek) su obvykle autom rychlejsi, ako verejnou dopravou. Vo Svajciarsku alebo Nemecku, kde verejna doprava dodrzuje casy ako hodinky a naviac je skutocne, nielen fiktivne rychlejsia, je (v niektorych relaciach) lakavejsia verejna doprava.
Dnes okolo cca 16:00 hod. mal Solaris Urbino 15, #3525 DN. Na križovatke pri OC Galéria mu niekto rozbil sklo na bočnom okne (pravdepodobne kameňom), medzi zadnými a strednými dverami. Najviac sa rozsypalo do interiéru vozidla - sedačky boli posypané sklom, ale aj na cestu, čo nasvedčuje tomu, že to páchateľ urobil počas toho, ako autobus stál na semafóre. Na miesto dorazili policajti a aj pojazdný dispečer. Solaris mal na display-i nahodené "PORUCHA" . Nehoda sa vyšetrovala do 16:40 hod. 3525 sa do garáže na Hornádskej presunul po Triede SNP. Dokým mu nejaký dobrák "neublížil" tak dnes vykonával linku č. 19.
!!! OZNAM PRE VŠETKÝCH NADŠENCOV A PRIAZNIVCOV MHD !!!
Dňa 27.9.2005 bude 12. výročie TROLEJBUSOVEJ DOPRAVY v Košiciach !!! Pre túto udalosť bude vypravený jeden trolejbus typu Škoda 15 Tr, ktorý bude nostalgicky premávať po trase linky č. 70. ( trasa: LINGOV - MLYNSKÁ BAŠTA - LINGOV ). Trolejbus je vypravený len pre všetkých MHĎ-ákov a priaznivcov MHD, samozrejme zadarmo. Nebude zastavovať a naberať cestujúcich. Účelom tejto jazdy je spomienka na začiatky trolejbusovej dopravy v Košiciach.
Pri tejto príležitosti Vás všetkých pozývame na stretnutie všetkých na vyhliadkovú jazdu linkou 70, ktoré sa uskutoční dňa 27.9.2005, o 15:40 hod. na Lingove, na výstupnej zastávke trolejbusov, kde bude pristavený vyhliadkový trolejbus Škoda 15 Tr. Príjdite všetci čo máte čas a možnosť ! Všetci sú vítaní !!!
Ku planovanej trati do Sace len tolko, ze vo velkolepom plane poslednej patrocnice nefigurovala, takze musela byt navrhnuta dodatocne az niekedy po roku 1989. Rok planovanej vystavby neviem a na vykrese urcite uvedeny nie je. Ale termin v roku 1995 mohol byt realny, lebo v tom case mala byt predlzena rychlodraha od VA VSZ na Oceliarne VSZ (popri hranici arealu VSZ s obratiskom pri vstupnej brane c. 1).
eMareq: Ano, ale R-ky v 90-tych rokoch podla mna vypadavali vdaka AD, kde sa miestami intervaly na ukor ED zlepsili a peazne trasy jej rozhodne nebudu priat. Je potrebne v tomto smere uplatnit zasadovost a koncepcnost, neustupit jednotlivcom a lobbistom so zistnymi umyslami. Bezni cestujuci si vyhody prestupnej tarify velmi rychlo osvoja, budu si ju pochvalovat a este aj z viacerych pozitivnych pricin pritiahne cast cestujucich, ktori prestali MHD vyuzivat alebo uz len prilezitostne, a to najma z dovodu absolutne neatraktivnych intervalov. Taki Peresania budu len radi, ak im pojde taka kyvadlova L22 ku kazdej elektricke, ktora bude premavat cez Peres kazdych 6,6 min. v jednom smere, za predpokladu 20 min. intervalu na LR1, R2 a R3. Teraz im chodi L22 raz za hodinu/polhodinu v spicke, vsak taka zmena musi kazdemu doslova "udriet" do oci. A ak sa bude chciet niekto dostat na stanicu a ujde mu LR1, tak ma moznost ist o par minut s akymkolvek inym spojom a pri OC Optima prestupit na L5, alebo z R3 na Spolocenskom pavilone na L6, ale hodinu rozhodne cakat nebude musiet. No a prestup by sa vyriesil jednoducho, na prechode pre chodcov instalovat semafor. Napadla mi aj drahsia moznost - od podjazdu na mimourovnovej krizovatke smerom od Lorincika potiahnut asfaltovu komunikaciu hned vedla rychlodrahy ku zastavke ED a na stanovisti liniek smerom na VA USS zriadit sucasne aj vystupnu a nastupnu zastavku L22. Autobus sa otoci na konci ostrovceka v slucke a vrati sa spat ku mimourovnovej krizovatke a dalej uz po povodnej trase.
Musim sa ospravedlnit a osobitne Veronike za moj prispevok lebo az teraz som si vsimol ze "majitelia" prispevkov su pisani pod prispevkami ?. Nepozornost pri citani se vloudila ?.
Je jasne, ze cena ropy uz vyraznejsie nepoklesne. Samozrejme, ze ako sa bude zvysovat jej cena, bude sa musiet zvysit aj cena za cestovne. Druha negativna vec dieseloveho pohonu vozidiel MHD je to, ze nech je nech motor splna akukolvek normu, hoci aj Euro V., nebude taky ekologicky ako elektricky pohon. Preco by sme si mali mesto a zvlast centrum smradit aj vyfukmi, ked mame vybudovanu infrastrukturu ekologickej dopravy?
To bol plán. Tá trať mala byť postavená v/do roku 1995 /ak nie - Sarko oprav ma :)/. Vhodné podmienky na jej stavbu myslím si, že boli za minulého režimu. Lenže sa nerátalo, že príde zmena polit. systému a všetko čo s tým súvisí preto nebol problém si stavbu tratí rozhodiť na konkrétne 5-ročnice. /moja hypotéza/
Re #17050 TA: Nie, veď keby sa to stalo, tak už to je predsa tu
Musím sa Veroniky zastať, lebo tú vetu nepovedala ona, ale študent Stanislav. Jej odpoveď je nad jej menom ?
Anketa potvrdila známe veci:
Kto si raz zvykne na pohodlie auta, k MHD sa nevráti.
Tiež názor: "Keď budeme mať peniaze, hneď si kúpime auto." akoby hovoril, že MHD využívajú ľudia len preto, že nemajú na auto.
Ľudia myslia len na seba a vôbec si neuvedomujú celospoločenské aspekty tohto problému. A ráno v zápche budú zase raz všetci IAEgoisti nadávať... (a mali by - sami na seba).
No neviem, mne sa tieto linky zdajú, tak vymyslené, že prípadné prestupovanie z a na autobus by sa stretlo s veľkou nevôľou (niektoré linky už takto premávajú desaťročia a pokus ich zmeniť je sprevádzaný hlasným funením :)). Zaujíma ma ako by si riešil prestupy zo spomínaných liniek tak, aby aj vozidlá zo spomínaných liniek boli efektívne.
Čo sa týka R1, R2 a R3 také sme tu mali na začiatku 90tych rokov. Keď sa jazdilo v sedle každých 20 min do železiarní do nejakej tretej - štvrtej popoludní počas prac. dní, dlho tento stav nevydržal, najprv "odpadla" R2, potom sa R3 transformovala na R7 a nakoniec aj R7 bola zrušená (viac tá linka bola využívaná ako prostriedok spojenie Terasy s Optimou).
kedy sa vlastne schaľovala ( či skôr neschvaľovala ) električková trať do Šace
BTW zaujímali by ma tie racionálne argumenty proti električke do Šace. Asi jediným bolo to, že stálo by to veľa...
Ci existuje strednodoby neviem, ale existuje kratkodoby na horizont rokov 2006-2008. Ak z neho nieco potrebujes zistit konkretne, kontaktuj ma na 1018@imhd.sk
Existuje strednodobý investičný plán DPMK, resp. dá sa k nemu dostať? ináč na dmpk.sk si ešte nevšimli, že kmeňové lístky a kupóny už od 1.4. neexistujú.... ?
Skor to vyzera tak, ze mesto nema zaujem na rozvoji inych druhov dopravy. Rozhoduju individualne zaujmy jednotlivcov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA