Obsaditeľnosti a počty jednotlivých druhov a typov hromadných dopravných prostriedkov DPMK
Typ vozidla Číslo Veľké evidenčné čísla Dĺžka Plocha na Obsaditeľnosť „Mest- k 31. 3. 2005
typu vozidiel v DPMK (m) státie (m2) sediaci K5 K8 skosť“ Počet Æ - K5 Æ - K8
...a obsaditeľnosť vozidla udáva výrobca. DP si môže ale určiť, aká obsaditeľnosť je pre kvalitu jeho MHD prípustná. Napr. Praha už mimo špičku dimenzuje kapacity už len na 2 os./m2
LUK, Papyr: Dakujem. Predpokladam, ze udaje o obsaditelnosti jednotlivych typov vozidiel si kazdy DP rata po svojom. Alebo existuje vseobecna norma (pocet osob na m^2)? Pamatame si aj davne hadky o (aj oficialnych) cislach kapacit 15 vs. 18m autobusov.
Pardon, vniesol som zmatok tam, kde mal byt poriadok. Osobokm je v skutocnosti asi pocet skutocne vyuzitych miestokm, cize oskm pocita cestujucich a miestokm sedadla. Alebo nie? Uz si ani zakladnu terminologiu nepamatam...
Ak idem 10 kilometrov autobusom, urobil som 10 vozokilometrov. Ak je ten autobus kratky (100 miest), urobil som 1000 miestokilometrov (tiez sa pouziva termin osobokilometrov). Ak je ten autobus klbovy (150 miest), tak som urobil 1500 miestokilometrov.
Miestokilometer (osobokilometer) je taky isty ukazovatel ako vozokilometer, akurat vzkm nerozlisuje solo a klby, a oskm ich rozlisuje.
Re Pivix: Neviem, nevypytoval som sa, ale podla stavu vozidiel sanitka isla RYCHLO. Zrejme vodic(ka) Fabie nedala prednost. Vcera sa tam motali aj markizaci, nebolo nieco v spravach?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Cassovia t-busy
Obsaditeľnosti a počty jednotlivých druhov a typov hromadných dopravných prostriedkov DPMK
Typ vozidla Číslo Veľké evidenčné čísla Dĺžka Plocha na Obsaditeľnosť „Mest- k 31. 3. 2005
typu vozidiel v DPMK (m) státie (m2) sediaci K5 K8 skosť“ Počet Æ - K5 Æ - K8
Električky
KT8 05 5.. 30,30x 30,85 54 208 301 0,18 19 19 103,4 149,5
T3 MOD 07 359 14,00x 17,36 21 108 160 0,13 1 102
T3 s 2 radmi sedadiel 04 3.., 4.. (okrem 336 - 355) 14,00x 16,07 23 104 153 0,15 71
T6 06 6.. 14,70x 14,20 30 101 144 0,21 30
T3 s 3 radmi sedadiel 03 336-355 14,00x 11,97 34 95 131 0,26 7 7 95,0 131,0
T2 02 212 14,00x 14,64 25 98 142 0,18
T1 01 203 13,30x 13,58 24 92 133 0,18
školská 09 100 14,00x - 27 27 27 1,00
zájazdová (Cassovia) 00 104 ... - 16 16 16 1,00
S 128 128 103,4 149,5
Trolejbusy
Š15KTr 10 10.. 17,72 16,02 44 124 172 0,26 20 20 124,0 172,0
Š14Tr 20 20.. 11,34 9,81 29 78 108 0,27 7 7 78,0 108,0
S 27 27 112,1 155,4
Autobusy
Ikarus 280.87 42 4095 - 4099, 42.. 16,50 19,14 32 128 185 0,17 17 59 123,6 175,2
Ikarus 280.08 40 40.. (len po 4094) 16,50 16,96 37 122 173 0,21 11
Ikarus 435.18D 43 43.. 17,85 17,44 40 127 180 0,22 11
Karosa B741 30 30.. 17,36 16,02 42 122 170 0,25 5
Karosa B941E 32 32.. 17,60 15,20 42 118 164 0,26 15
Karosa C744 31 31.. 17,36 12,69 60 123 161 0,37 2 2 123,0 161,0
Solaris Urbino 15 35 35.. 14,60 13,16 40 106 145 0,28 34 35 106,0 145,0
Solaris Urbino 15 (CNG) 37 3701 14,60 13,00 42 107 146 0,29 1
Ikarus 415.30 50 50.. 11,44 9,78 26 75 104 0,25 6 104 73,7 99,5
Solaris Urbino 12 51 5101 12,00 8,90 29 74 100 0,29 3
Karosa B731-2 62 62.., 63.., 64.. 11,06 9,05 31 76 103 0,30 48
Novoplan C 12 54 5401, 5501, 5502 11,57 8,25 30 71 96 0,31 3
Karosa B952 53 5234 - 5299 11,32 8,16 31 72 96 0,32 11
Karosa B932 52 5201 - 5233 11,35 8,00 31 71 95 0,33 33
S 200 200 94,6 130,4
Vysvetlivky: x bez spriahiel
K5 - celková normálna obsaditeľnosť (sediaci + 5 stojacich / m2)
K8 - celková maximálna obsaditeľnosť (sediaci + 8 stojacich / m2)