niečo z historie: 28.9.1993
Historicá jazda (27.9.1993)
Po rokoch výstavby sa Košičania nakoniec dočkali prvej trolejbusovej linky. Včera, po malej slávnosti na Lingove, ju dali do prevádzky. Žltu pásku mal pôvodne prestrihnuť minister Hofbauer. Neprišiel. A tak musel zobrať nožnice do rúk "menší" -- Bauer-- košický primátor.
Riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich pozval predstavyteľov mesta a ďalších hosti na "prvú" otváraciu jazdu. Učasníkom ju budu pripomínať symbolické cestovné lístky. po trati sme jazdili slimačim tempom. Trolejbusy podchvíľou stali na zastávkach, muzicírovala dychovka alebo sa producírovali mažoretky. Mnoho ľudí prišlo "na diváky", alebo sa len tak priviezť.
Na otočke pri Dome kultúry dychovka zahrala rezký pochod, mažoretky zakrutili, zavírili paličkami... A bolo po paráde.
Dnes je už normálny,všedný deň. Včera sa cestovalo zadarmo, dnes už na lístky. Zatiaľ štvorkorunove.
cybernetic & Vladimír: Keďže naše pánstvo za ušetrený liter nafty odmeňuje až jednou korunou, (keď sa to medzičasom nezmenilo)tak pri takej motivácii "ako sviňa" pochybujem v návratnosť vynaložených prostriedkov na merače el. energie.
Re #16421 kubik: A ktoré su tie ostatné veci, pre ktoré by mal vyhrať SU-18 ???
Hadam teraz je ten spravny cas ? aby sa zhrnulo vsetko co sa zmenilo na tej nasej slavnej 359-tke (ak sa vobec nieco zmenilo). ? Kto ma info nech sa podeli...
...by nepasovali do koloritu... Nejde to kolorit, ale o to, ze ked podnik zacal kupovat Soplarisy a je ich uz vyse 30, nevidim dovod na zmenu znacky. To je podla mojho nazoru dost zasadny dovod, nechcem teraz poukazovat na vyhody a nevyhody Soplarisu a Angoraku.
Dufam,ze vyhraju tu sutaz Urbina 18-ky.SOLARIS DO TOHO!!!!Citybusy 18 by nepasovali do koloritu a neni to jedina vec,pre ktoru by mal vyhrat Solaris. ?
Aktuálny prehľad za posledný rok nemám, ale perlou v tomto zmysle bola aj L5, kde vozidlá obiehali pri cca. 15min. dobe spoja v hodinovom obrate, t.j. cca. 30 min. z hodiny jazdili a 30 min. mali prestoj.
A mnohé ďalšie linky mali pomer práca:prestoj viac ako chorý. Ak si dobre spomínam, jednou z tých "efektívnejších" bola aj autobusová L33.
Ak sa niečo za rok 2005 zmenilo, tak som o tom nevedel.
Re #16414 #16416 cybernetic: No prepáč? Ja som šťastným zamestnancom SAD Nitra a mám kopec úloh na svojej "stoličke" a ozaj mi nezvyšuje čas sa zaoberať ešte aj tým, ako by aj Košice mohli realizovať niečo čo už realizujú ostatné DP.
Nič v zlom, ale prečo by som ja mal navrhovať nejaký vyhodnocovací softvér? Nikde to predsa neodčítavajú z ručičiek ľudia a nezapisujú kamsi do zošita... všade je nejaký softvér už v prevádzke, takže prečo vymýšľať niečo vymyslené? Kúpte a nainštalujte si!
(Keď má DPMK peniaze na to, aby platil vodičom mzdu za výkony na linkách s pomerom práca:prestoj 1:1, má určite niekde prostriedky aj na zakúpenie softvéru )
Dnes na KVP-Kláštor, bol vymontovaný pravý prestavník výhybky. Po oprave bude vratený späť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan
Historicá jazda (27.9.1993)
Po rokoch výstavby sa Košičania nakoniec dočkali prvej trolejbusovej linky. Včera, po malej slávnosti na Lingove, ju dali do prevádzky. Žltu pásku mal pôvodne prestrihnuť minister Hofbauer. Neprišiel. A tak musel zobrať nožnice do rúk "menší" -- Bauer-- košický primátor.
Riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich pozval predstavyteľov mesta a ďalších hosti na "prvú" otváraciu jazdu. Učasníkom ju budu pripomínať symbolické cestovné lístky. po trati sme jazdili slimačim tempom. Trolejbusy podchvíľou stali na zastávkach, muzicírovala dychovka alebo sa producírovali mažoretky. Mnoho ľudí prišlo "na diváky", alebo sa len tak priviezť.
Na otočke pri Dome kultúry dychovka zahrala rezký pochod, mažoretky zakrutili, zavírili paličkami... A bolo po paráde.
Dnes je už normálny,všedný deň. Včera sa cestovalo zadarmo, dnes už na lístky. Zatiaľ štvorkorunove.
KE-večer 28.9.1993