Tak to si mi pripomenul príhodu, keď mi v sarajevskej vozovni v auguste '98 dovolili pripraviť jednu K2 po skončení služby do výpravy na druhý deň. Idem si vysmiaty, len chlapík mi stále hovorí, že "koči!" (brzdi) a ja reku, však idem si nejakých 5-10 km/h a keď už som sa už pristavoval pred sebou stojacu K2, tak ako kočim-tak kočim, kočnica nič, koľajovky len mľask a narazil som tiahlami... Potom som už vystrašený už len napaľoval palce ? Poučka - nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie ?
Áno, používam a aj vedia o tom, lebo nejaký maník(dúfam,že nie Ty), ktorý keď počuje padnúť koľajovky vybehne na okno a zapisuje číslo voza a ráno to "hlási" HM. V rozhovore s HM som vysvetlil používanie KB a to tým, že pokiaľ voz nemá PB podľa parametrov, tak je nutné použiť na pribrzdenie (nie zastavenie) KB. A to nehovorím,že 90% vozidiel nemá PB podľa tabuliek. On mi na to: "čo by som chcel od 30(!!!!) ročných vozov!!!" Ja som si len kusol do jazyka, lebo sme sa bavili o 410-1 a to si hovorí HM, keď ani nevie aké staré vozy má. Ale zaujímavé je, že dotyčný maník mu stále hlási číslo voza 423 aj keď na svojom voze nepoužívam KB!
P.S.: Šéfka mala zhodou okolností štós vytlačených záznamov čiernych skriniek ale na potvoru ani jeden odo mňa . A len tak zbežne sme hľadali použitie KB a aj sme našli a u vodičov, o ktorích by si nepovedal, že vedia zošľapnúť pedál pod park.polohu. Zaujímavý záznam bol z vozidla 390, kde sa podľa použitia koľajoviek dali určiť a spočítať zastávky ale vozy máme v poriadku! ? ? ?
Ano, to je fakt. Co sa tyka uprav trati, napr. na stanici, kde sa stale poskodzuju Kt8, by to fakt nestalo vela. Len zrusit obrubniky. Aj ked, hlavne vonkajsia kolaj je opotrebovana neunosne, vymena klope na dvere.
Sarko: cez wap v tom mam kusok hokej.
Nodes: ber to tak , ze prva seria karos a ikace su uz na hranici. Cize cez 5ku prejdu. To iste aj ukrajinaky vzhladom na to ze to ma rovnaky motor ako prve 932ky
Aj električky máme široko-ďaleko s najnižším vekovým priemerom, dokonca aj za hranicami nášho malého Kocúrkova. O električky a hlavne o trate sa treba starať, nie kupovať nové. Síce všetci vieme, že starostlivosť pod vedením súčasného riaditeľa PKD významne pokročila, ale k štandardu je stále ďaleko... Aj tak je to stále práca navnivoč, ak sa s traťami nič nerobí. A Južná trieda je ako jedna lastovička, ktorá ešte jar nerobí.
No už len to by chýbalo. ? Po Košiciach by lietali klony 4082, ktorú naoko možno považovať za bežnú opravu. Hluk vo vozidle sa aj tak neznížil a exhaláty sa dostávajú do priestoru pre cestujúcich aj tak.
Nodes add 2:najprv nech sa opravy horska draha kolajovej dopravy a potom nech sa siria pavuky. Najprv zrychlit prepravnu rychlost zo 40 na 60 a potom rozsirovat. Lebo pavukom vlci nepojdu lebo sa vlecu a radsej pojdu smradobusom ako pomalochodnym trolejbusom.Ak sa toto dosiahne tak bude dobre rozsirovat pavuciu siet po ke.
Nodes: nemas horucky? Nechces lad na hlavicku? si uvedom ake vysokosofistikovane go sa na slovensku robia. Dalej, ved blizi sa emiska euro 5, ktorej s prizmurenim oka prejdu prve karosy b932. Si vezmi , ze na takom ik 280 by trebalo vymenit aj creva a dosadit emiskam vyhovovujucim. A najlacnejsi by bol neaky plynnovy motor. A nechci aby do ikacu napchali taku konstrukcnu zvrhlost ako je uprava motora na pohod stlacenymi prdmy matky prirody. To nech laskavo kupia movy autobus, ktory ich vide ekonomicjejsie ako go. V ke by sa malo pokracouat v jazvecoch ale uz len 12 a 18metrovych vzhladom na to ze je to zvrhlost 15 metrov do mesta.
chcelo by to autobus, ktorý by bol nezničitelný ako Ikarus, nízkopodlažny a na udržbu nenarocny ako NOVÝ Solaris a obľúbeny medzi vodičmi ako Karosa ? ?
parada, ale chcelo by to vymenit nieco v pc...tie graficke chyby ako som si vsimol robi aj na fotkach, povodne som si myslel ze je to tak zobrazuje len u Teba doma ale pozeram ze to sa Ti nasackuje aj na obrazok... ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko