Zložité by bolo asi ukotvenie stlpov na tých mostoch. Také problémy tam už boli pred niekolkými rokmi, ked tam spadol stlp. A ešte k tej Bottovej. Otáčanie tam bude zrušené, kôli výstavbe Auparku.
Len stručne. Jedno zo základných pravidiel tvorby linkového vedenia hovorí: V maximálnej možnej miere presadzovať diametrálne linky a vyhýbať sa linkám radiálnym.
Akákoľvek linka končiaca v centre je nešťastie.
Re #14626 BMko: Na spôsob Dlhých dielov znamená to, že po Americkej triede a hore na Ázijskú by cestujúcich vyvážali doplnkové bus linky? Napr. na trase Kostol - MiÚ - Hanojská - Sofijská - Kostol?
Nehovrím, že je to zavrhnutiahodná myšlienka, ale reálne si uváž, koľko by nová električková trať stála. Počítať s ňou aj pri dobrej dávke optimizmu môžeme najskôr o 15-20 rokov.
U električky by bolo nutné ešte doriešiť napojenie na existujúcu sieť. Myslím, že každému ja jasné, že Maratónu po Masarykovej ponad železnicu a ďalej po Severnom nábreží električka nikdy nepôjde. Mne sa laicky dávnejšie pozdávala alternatíva (ale oficiálne sa o nej tuším nikdy neuvažoval) odbočky k križovatky Komenského - Hlinkova a ďalej priamou traťou po Hlinkovej a cez Mier s premostením Hornádu a železnice paralelným mostom s cestou. Nehovorím, tiež drahé jak sviňa, ale aspoň by po trase toho obslúžila viac.
Re #14623 SHORTY: Čo ja viem? Ale ak by to malo ísť okolo Dopravnej, stále by trolejbus od zastávky Hypertesco musel doprava okolo stanivišťa Tescobusu, potom znova doprava popod most... Krútil by satak či tak
Lenze nepochopil si ma. Tahanovce by boli na sposob Dlhych dielov, vtedy by sme docielili jak tak urcitu prepravnu kapacitu. A bol to len navrh a myslim, ze nebol by to zly napad, len financovanie projektu by bolo narocne. Ale treba elektrifikacnu siet rozsirovat, lebo ta naftova nie je boh vie co.
Zložitým som mal v zmysle to, že trolej by neodbočoval naraz pre oba smery a tá okľuka smerom na THC(pod most-na most...) a o zrýchlení ani nehovoriac, lebo je to detto ako busy. Ale alternatíva, ktorú som ponúkol (napojenie pri Tescu) by bola kratšia rýchlejšia a hlavne lacnejšia, lebo by boli oba smery vedené súčasne....
idem ? ?
Ak má mať trolejbusová doprava v Košiciach zmysel, samozrejme, že sa musí rozrastať. Ale zase nie som ochotný zmieriť sa s hocijakou traťou hodenou len tak občanom, aby sa nepovedalo, že prešli komunálky len tak. Musí sa myslieť aj na dopravné hľadisko. Lebo keď niekto chce(l) stavať trať na Podhradovú len preto, že je to najlacnejšia trasa, musí mi byť do plaču. Stačí si položiť hneď prvú otázku - linkové vedenie. A už sme doma. A nejaká pseudolinka 73 z Bottovej na Podhradovú nie je žiadne riešenie.
v každom prípade podľa môjho by mnohí z návštevníkov tohto fóra i obyvatelia KE ( teda minimálne aspoň ja ) boli určite radi, ak by sa trolejbusová ( alebo aj električková ? ) trať začala stavať hocikde v KE alebo inak povedané, ak by sa rozšírila dnešná sieť. Ty nie?
Mail som si pozrel, ale nič od Teba mi neprišlo (ak si tým myslel to).
Re #14615 TA: Ja som už na tomto fóre viackrát prezentoval názor, že košické trolejbusy sú takmer od začiatku až doposiaľ iba politická a nie odborná vec. Naznačil som chyby, ktorých sa mesto pri výstavbe dopustilo. A keď teraz vidím ďalšie výhľady trolejbusovej dopravy, musím zase konštatovať, že sa pokračuje v tom, čo sa praktizuje celé roky. Nejde o dopravnú obslužnosť, nejde o logiku dopravnej infraštruktúry. Stavať sa bude tam, kde si to vydobijú poslanci a tam, kde sa to momentálne bude javiť lacnejšie
treba zriadiť nejaký účet na pomoc košickým trolejbusom. My, obyčajní cestujúci, môžeme prispieť korunkou ku korunke ( už vopred ďakujem za každý posledný hodinový zárobok ? ), Mojsejovci dajú možno aj tisícku, štát možno čosi päťciferné, no a zvyšok ostáva na meste, teda na DPMK.
Takže s výhľadom do roku 2020 sa môžu obyvatelia KVP tešiť na novú trolejbusovú trať. ?
Zložité v akom zmysle? Neber to ako rýpanie. Len sa normálne zaujímam. Nevidím totižto nič problemtické na tomto úseku. Alebo mi niečo uniká?
Re #14603 BMko: Električka na Ťahanovce je blbosť. O neuveriteľných nákladoch sa ani rozpisovať nebudem. Chcel by som ale pripomenúť, že električka, ak má byť niekam zavedená, musí byť aj patrične po sprevádzkovaní trate obsadená. A električkový koridor rieši minimálnu časť obsluhy MČ Sídlisko Ťahanovce.
Škoda. V terajšom stave bola na elektrifikáciu skutočne najvhodnejšia trať z Maratónu cez Novú nemocnicu na KVP. Stavať prednostne trolejbus na Ťahanovce je dopravne dosť... ehm... nezmyselné.
Ak vodic nema nahratu aktualnu verziu informacneho systemu vo vozidle, samozrejme to nie je jeho starost. O to sa ma vcas starat niekto iny, v tom sa iste zhodneme. A prave ta starostlivost je u nas trosku kostrbata - chyba clovek, ktory by sa o to jednotne staral a bol za to zodpovedny.
S Tvojou druhou vetou absolutne suhlasim - to je alfa a omega kazdej firmy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yps