Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
JanoS: GPS sa v KE nepoužíva a jeho zavedenie u nás je hudba vzdialenejšej budúcnosti 🙂
SARKO,nevies náhodou, či a ako sa používa GPS v MHD?
SARKO, nevies nahodou či a ako sa používa GPS v MHD?
Reakcia na: Yps #12861:
"Ale nie stále po nej jazdia, lebo niekedy v zime majú problém a vynechávajú ju"...a niekedy v zime nejazdia briky lebo im prasan zalezie do motorov....takze ani busy nemusia vyjst na sidlisko, lebo je zasypana, rep. zladovatela cesta. Ale to by sa ti stalo mozno aj vtedy, ak by tam bola stvorprudovka. Za normalnych okolnosti je vsetko Ok, no mozu nastat aj take pripady, kedy jednoducho nejde vsetko tak, ako by si chcel.

Cely problem je v kopcovitom uzemi sidliska Tahanovce. A nielen tohto sidliska. Mozes mat aj viac pristupovych (dokonca viacprudovych) ciest (ako napr. Furca) a co ti to pomoze, ak sa po nich bus do danej lokality jednoducho za danej situacie nedostane?
Reakcia na: Stevqo #12838:
Mnohí si neuvedomujú, čo všetko môže trolejbus priniesť. V prvom rade, ak by sa zatrolejovali Ťahanovce, možno by sa situácia nielenže nezlepšila, ale mohla by sa aj zhoršiť. Zoberme si, ktoré linky by mohli byť nahradené po iba zatrolejovaní Ťahanoviec v súčasnosti - kým tu nie je trať cez Nám. MMM a FNsP, tak žiadnu. A ak aj bude, do úvahy prichádza len náhrada L34, ale aj to len po Moskovskú. Potom by tu ešte bola možnosť náhrady s tým, že všetky trolejbusy by v silnom intervale premávali len na Nám. oslob. (resp. do Myslavy/KVP cez NO) a cestujúci by museli po trase prestupovať na iné linky. To pri neprestupnej tarife tiež nebude ono. To isté platí aj o električke, ktorá by spĺňala nároky na obsaditeľnosť spoja a interval. Netvrdím, že po zavedení trolejbusu/električky sa úplne zruší autobus, ale ten už nebude môcť byť v takom rozsahu, ako je to dnes pri ôsmych a-linkách. Čiže v prvom rade by bola potrebná prestupná tarifa a až potom sa môže urobiť kvalitná doprava na tak nešťastne postavené sídlisko.
Reakcia na: Janosko #12864:
Viem si predstaviť pri Tescu svetelnú križovatku s odbočením od Mieru doľava na Ťahanovce okolo Mercedesu a šikmo po kopci hore. A L.11 by chodila po starej trase. Alebo potom od Mieru cez nový most podobne hore na Ťahanovce. ?
Uvediem priklad.Je december cas 23.50 zamestnanecky autobus ide na TAHANOVCE uz 6h v kuse snezi ideme na most,ktory vedie na sidlisko lenze cez celu cestu je skrizovany kamion.Takze cuvacka a na vypadovku na PO a pri krematoriu a to s velkymi problemami sme sa otocili a na sidlisko sme tiez z problemami vysli po ceste ktora ide od PO.Podotykam,ze tie dve cesty cez dedinu boli neprejazdne pre osobak nie to pre bus.Tahanovciam chyba este s druhej strany min 2 az 3 prudova cesta mimo dediny aku ma napr.Furca.Este jedna malickost ked sa ide cez dedinu od LOKY tak je tam most cez HORNAD kde musime davat prednost protiiducim autam a po dalsie je tam zeleznicne priecestie.
Reakcia na: IKS #12862:
Abo cez Beňakovce.
do tahanoviec by sa pripadne dalo ist aj cez kysak ☺
Reakcia na: Balky #12860:
Ale nie stále po nej jazdia, lebo niekedy v zime majú problém a vynechávajú ju. A v pripade zablokovania hlavného prívodu na Ťah. /v zime to nie je až také výnimočné/ sa Dopr. podnik neodváži zozadu pustiť autobusy a aj vodiči to odmietajú.
Reakcia na: Yps #12859:
Reagoval som na tvoj prispevok, kde nie je pravda, ze Tahanovce maju jednu pristupovu cestu a ak sa nieco stane, tak su odrezane od mesta. Okrem hlavnej, po ktorej su vedene trasy liniek MHD som myslel aj na cestu do dediny Tahanovce, pri zast.Madridska. Bral som to tak, ze na sidl. Tahanovce sa da v pripade mimoriadnosti dostat aj po ceste z druhej strany sidliska-ako si ju nazval,nudzova pripojka-sidlisko teda nikdy nebude odrezane od mesta.

Vobec som vsak nespominal, ze ci by po nej mohli, resp. nemohli jazdit busy DP. To si nacal az ty a na to ta musim upozornit, ze mi vobec netreba dobru predstavivost, ale staci mi dochvilnost a presne hodinky, pretoze po tejto ceste jazdia pravidelne linky RA5 a RA8. Este stale si nevies predstavit chodit MHD po tej ceste? Nic jednoduchsie, ber fotak, bez k spominanej ceste a urcite sa dockas.
Reakcia na: Balky #12857:
Tie dalšie dve cesty na Ťahanovce, to nemyslíš vážne ? To sú len také núdzové prípojky, aj to je pre nich ešte hrdý názov. A s retardérom ! Vieš si tam predstaviť chodiť MHD ? Potom musíš mať dobrú predstavivosť. A v zime ? Síce chodia tam nejaké RA zozadu, ale to len tak núdzovo. A v zime nie stále. ? ?
Reakcia na: Peter #12855:
Pravdepodobne močil na koleso, jak to niekedy zvyknú /musia/ robiť a z diaľky to môže vyzerať akože na schody. ?
Reakcia na: Stevqo #12838:
Spominane zatrolejovanie Tahanoviec nemusi mat dopad na zlepsenie obsluznosti sidliska. Po zavedeni trolejbus.liniek by sa urcite zmenili trasy niektorych bus. liniek. Neverim, zeby DP ponechal sucasne busove linky a pridal navyse trolejbusove, pricom niektore by si navzajom kopirovali trasy. Tahanovce by tak mohli prist napr. o L27, (ak sa zatrolejuje nam.MMM, Vojenska,FNsP, tak aj L34), prave kvoli zavedeniu trolejb.liniek.

Re #12839 Yps: Z Tahanoviec mas este druhu cestu, spojnicu cez Tahanovce obec. Takze tvoj katastroficky scenar o odrezani od mesta je prakticky nerealny.

Re #12855 Peter: CHcel by som vidiet toho vodica, co si bude mocit na schodiky-teda do vlastneho busu. Nebolo to nahodou zo schodikov? Dalsim faktom ostava, ze ak ho pritlacilo, nemal kde mal vykonat potrebu. Na Tahanovciach nie je socialne zariadenie. Preco ho ta zenicka nepustila k sebe do bytu, aby sa chudak kulturne vymocil? Alebo nemal mocit vobec a pocas nasledujucej jazdy by ho "roztarhlo".
A ze sa prechadzal s cigaretou...to uz bola chyba vodica. Myslim, ze svojho casu mali vodici zakaz fajcit vo vozoch. Kontrolovalo sa to a ak to vodic porusil, mal o problem viac.
A este by ma zaujimalo, ako si to redaktori preveria.
Reakcia na: Yps #12854:
Pochopitelne. Nielen v Belgicku sa vracaju ku elektricke.
Dnes vecer, ked som pozeral TV Nasa, volala jedna rozculena divacka a stazovala sa na vodica busu KE744 CB, ktory odchadzal oklo 15:00 z tahanoviec na L34, ze vraj vodic na konecnej "mocil na schodiky" vo dverach a vraj s cigaretou sa prechadzal po autobuse a ludia potom museli nastupit do nafajceneho autobusu. Moderator TV Nasa tvrdil, ze si to skusia preverit.
Reakcia na: Nodes #12852:
Neviem, či ste pozerali na spektrum asi pred 3-oma týždňami dávali hodinový film Električky. Dávali tam historiu električiek od začiatku v europe aj amerike. Pred 20 rokmi začal ústup električiek, vytrhávali sa koľaje a v nedávnej dobe sa to začalo pomaly vracať naspäť. Dokonca v belgicku, kde začínali električky a koľaje už vytrhali ich kládli na tie isté miesta nazad. ?
Reakcia na: Nodes #12852:
nekaz nám radosť ?

najkrajšiu predstavu mám, keď si pomyslím na trať visutej dráhy na Ťahanovce ( aká sa pôvodne plánovala do VSŽ á la Wuppertal) ?
Kukam, ze sa tu rozbehla polemika. Mozem uistit Janoska aj inych, ze ako fanusik elektriciek si tu trat zelam. Ale ako fanusik mam zaroven obavy, aby do 15 rokov u nas elektricky neskoncili uplne.
No, viem si predstaviť odbočku na amfiku, cez Watsonovu, na Mier a cez nový most cez Hornád a železnicu a šikmé stúpanie na kopec na Ťahanovce. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.