Zaujimala by ma, ako je to s nasadzovanim autobusov na jednotlive linky. Je tam nejaky system, ktory bus kedy na ktorej linke alebo sa to robi tak, ako sa dispecer zobudi a nahodne vyberie.
Kolko dni dopredu poznaju vodici rozpis svojich sluzieb?
Este jedna vec mi neda, ako moze byt nejaky dispecer tak blby, ze na celodenne prazdny spoj L14 cez vikend da solaris,
vsak ked uz nevie na aku linku dat zvysny solaris, tak napr. L15 chodi plna 7 dni v tyzdni.
Zaco je ten dispecer vlastne plateny. Ze len tak od brucha nasadi autobusy na jednotlive linky. Tak potom takeho dispecera moze robit lubovolny nezamestnany cigan z lunika IX.
Huuu... Pár týždňov som tu nebol a čo sa nedozviem, rušenie, rušenie a zasa len rušenie... (neviem čo sa tu za tých pár týždňov rozoberalo /nechce sa mi to čítať/, ale dúfam, že to s tým rušením trolejbusov nie je pravda)... ? ? ? ?
ad papyr: V tom případě by mě zajímalo co znamená slovo dopravár, neboť když jsem byl loni v létě Košicích ležel na vrátnici časopis s názvem Dopravár, tak nevím... ?
OK, takže plány ("regiotram" ako úplne nereálnu fantáziu necháme bokom...): Trať z Nám. MM cez Masarykovu a Svätoplukovu (?) na žel.stanicu (už fungovala niekedy do 60ych rokov, tým by sa utvoril dosť potrebný vnútorný mestský okruh) - to je asi najreálnejšie (aj keď tiež nič moc...), zatiaľ to stojí minimálne kvôli rekonštrukcii Hviezdoslavovej, Bačíkovej a križovatky pri Mlynskej bašte (a keď tam tie troleje teraz natiahnu bez tak dlho plánovanej prestavby, asi sa s električkami zase rozlúčime na dlhé roky...)
Ďalej tu ktosi spomínal trať z Bardejovskej cez Popradskú, (mimoúrovňové?) kríženie s "rýchlodráhou" a ďalej niekadiaľ okolo VŠA a Carrefour-u (tam si môžeš všimnúť "električkový pás" uprostred cesty, vlastne aj na Popradskej) a napojenie na trať po Alejovej. Síce v tomto nejaký zmysel nevidím, ale...
No....a to by bolo asi aj všetko... S Ťahanovcami sa asi ešte stále "oficiálne" počíta, ale my na ne môžme zabudnúť, Šaca jednokoľajku vraj odmietla...tak neviem. Aj tá pôvodne len dočasne zrušená Hlavná vyzerá skôr "na dhlšie"... Ak sa dožijeme vôbec niečoho, budeme môcť byť radi...
Ale ak si chceš posnívať, odporúčam knihu 90 rokov MHD v KE, kde sa dočítaš o takých skvostoch, ako (a to všetko už malo dávno stáť!) trať na Alpinku, do Ťahanoviec (od Lokomotívy), na Ťahanovce cez Furču, do Myslavy, na nikdy nevybudované sídlisko "Družba" a tak vôbec...
Treba si ale uvedomiť, že v súčasnosti (a blízkej budúcnosti) máme omnoho dôležitejšie problémy v električkovej doprave ako nejakú výstavbu nových tratí...
Co sa tyka planov, spomenul som si na clanok v novinach, ktory hovoril o regiotrame. Ked si zmyslim na sucasnu situaciu v el. doprave, tak mi regiotram vyludzuje usmev.
Ne kazde ceske "poslovenstene ceske slovo" je opravdu slovenske Stejne jako neexistuji drevokocuri, neni spravne ani Dopravar Myslis, ze treba "zivnostak" (zivnostensky list) se na Slovensku jmenuje "zivnostar"?
Re #12245 Lolek: to by aj mna zaujimalo, ake plany na to su. Ale obavam sa, ze akekolvek projekty by boli v najblizsich rokoch z financnych dovodov tazko realizovatelne...
Kedže v sekcii KOŠICE nie je budúcnosť MHD v Košiciach spomenutá tak ako je tomu v bratislavskej sekcii mohli by ste mi prosím niekto napísať dáke poznatky, čo sa plánuje ohľadom koľajovej dopravy v KE ? Ale nemyslím rekonštrukcie ale nové stavby, aj v budúcnosti. Poprípade dáke linky alebo články poslat na mail, poprípade len tu odpísať, hrozne moc díky ? ? ? Velmi ma to zaujima ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Re #12245 Lolek: to by aj mna zaujimalo, ake plany na to su. Ale obavam sa, ze akekolvek projekty by boli v najblizsich rokoch z financnych dovodov tazko realizovatelne...