Reakcia na: Esicko #1127:
Áno, bol som to ja :-> Ty si sa v tom spoji viezol?
To si však určite nevidel, keď som sa vracal späť, čakal som na L38z o 14:15 a tu s 5 min. meškaním prišla totálne natrieskaná krátka Karosa. Ešte horšie bolo, keď sa na Valcovni do nej chceli natrieskať končiaci železiari a keď som ich už chcel ľutovať, ako musia denne cestovať, hneď som na nich v duchu začal nadávať. Viacerí si bezočivo vytiahli vystrihnutý pásik, ktorý bol na jednej strane štiknutý (zrejme ešte ráno cestou do práce), pozreli na kód a druhou rukou si "v kešeni" prestavili vlastné nástroje... Jedného som pozornejšie sledoval, ale keď si ma všimol, pozrel na mňa takým vražedným pohľadom, že by hádam dokázal aj zabiť...
Vladimír
Ide tu však o to, že v mnohých prípadoch, keď ide viac autobusov na jeden smer naraz už nejde o neschopnosť dobrej koordinácie, ale NEMOŽNOSŤ koordinácie. V Košiciach je autobusových liniek priveľa. Majú príliš veľa spoločných úsekov, rôzne body, kde sa stretávajú a všade rastú nároky na koordináciu. Ale všade sa to skrátka nedá. Preto aj Košice budú musieť počet liniek znížiť a intervaly medzi spojmi skrátiť. Je to všeobecný trend. Ak máš zo zastávky tri linky s 30 min. odchodom, je to síce 6 spojov za hodinu, ale rôznymi ďalšími vplyvmi nemusia do seba zabadať (viď príklad Madridská v sedlo - odchody na 08 38, 11 41 a 12 42). Ale ak je liniek menej a s lepšími intervalmi, situácia je pre cestujúceho jednoduchšia a pre dopravcu tiež. Je vždy ľahšie zosúladiť dve linky s 10 min. intervalom ako 3 linky s 15 min. intervalom a počet spojov je pritom ten istý! Základom je však predpoklad, že nemožno mať linky odvšadiaľ všade, Košičania sa budú musieť naučiť viac prestupovať. Ak však budú intervaly hustejšie, aj cestovanie s prestupom bude hračkou a oveľa lepšie ako dnes.