Brnianska L1 má trasu Bystrc - Pisárky - Hl. nádraží - Řečkovice. Má 37 zastávok, ktoré prejde za 54 minút a cez pracovné dni na nej premáva 31 vlakov. Do reorganizácie to bývala L18, po zrušení 10 liniek ich v súčasnosti premáva už iba 13.
Nie je to ešte tak dávno, keď pre autobusy fungoval veľký dopravný uzol Benešova (v samom centre, hneď vedľa hl.n.), ktorý je už minulosťou. Žiaľ, minulosťou je už aj nočná električková doprava, keď sa na "role" (hl.n.) stretávali všetky nočné električkové spoje. Mal som tú česť v roku 1993 jedno takéto "spojení" o polnoci rozpustiť stlačením jediného tlačidla, ktoré na všetkých "čočkách" udalo smer voľno. Tento moment a nielen ten, zanechali vo mne nezabudnuteľné zážitky...
ja by som len kratučko chcel povedať čo som videl za tri dni v Brne.
najdlhšia L1, ktorá chodí z Bystrcu cez centrum neviem kam presne, má v nedeľu celodenný interval 7 minút, cez týždeň 4 minúty. nerátam okrajové režimy o piatej ráno a v noci.
v centre mesta jazdia len šaliny a z jeho okrajov sú vypravované trolejbusy do vzdialenejších častí - kam nejazdia šaliny. autobusy som videl v noci na hlavním nádraží, kde sa na celú hodinu a na niektoré pol hodiny stretávali nočné linky z celého mesta. myslel som že som v rozprávke. nemusel som na spoj behať ani čakať.
mohli by do dpmk najať nejakých ľudí odtiaľ, alebo z ostravy na pár mesiacov, aby spravili z našej dopravy rovnako efektívne potešenie
a potom som prišiel do školy - do Bratislavy. napadlo v noci kus snehu a už do mlynskej doliny nejazdili autobusy, električky z Karlovej vsi a Dúbravky meškali pol hodinu. bol som tohto roku v Bratislave sedem dní - zastihli ma dve dopravné kalamity, lebo ten sneh čo napadne tam je tuna bežná miera. ďakujem za priestor
L20 nemá na Furči žiadnu zastávku? A čo zastávka Sečovská, ktorá okrem samotnej Sečovskej obsluhuje napr. ulice Drieňová, Orechová a Vyšná úvrať/Slivník, ktoré ležia na území MČ Dargovských hrdinov? ?
Teoreticky by to tak malo byt. Pravdepodobne je asi to, ze Ti na karte SAD v DPMK aktivuju dalsiu elektronicku penazenku ci uz s nahratim alebo bez nahratia identifikacnych udajov pre potreby DPMK. Priznam sa, ze tieto moje uvahy su v cisto spekulativnej rovine. Ma s tym uz niekto realnu skusenost?
Prechod cez Slivník výhodný bude, ale určite len pre úzku skupinu ľudí. Severná vetva Vyšnej úvrate je dosť hrboľatá, prašná, neudržiavaná a navyše neosvetlená.
S tými schodami k Termostavu máš pravdu, nechal som sa uniesť a na pozemky som pozabudol. Cez Ul. Vo výmoli by to bolo z Bielocerkevskej takých 300 - 350 m, čo je stále výhodnejšie, ako 450 m k OC Torysa. Navyše, tých schodov by bolo len cca 100 m, na Staré zámecké schody to stále nemá
Áno, je aj Nižná úvrať, ktorá je paradoxne úplne na inom mieste a inej mestskej časti - vo Vyšnom Opátskom. Ulica má teoreticky 3 vetvy, na prvej v severnej časti je budova č. 2, pod ňou je druhá vetva s budovami č. 4 až 12 a zvyšok je v tvare písmena "J" s orientačnými číslami 1 - 25 a 14 - 40. Na Ul. Nižná úvrať 25 sídli samotný miestny úrad MČ Vyšné Opátske. ?
Mali byť, mali... Plány boli také, že sa mala asanovať celá pôvodná obec Ťahanovce, aj preto sa sídlisko, ako samostatná mestská časť volá tiež Ťahanovce.
Lenže architekti sa pri plánovaní aj tak dosť sekli, keď naplánovali hlavnú prejazdnú komunikáciu len po Americkej triede. O Ázijskej a Európskej triede sa to povedať nedá. Európska tr. je pritom postavená len z polovice profilu (v smere z Ázijskej na Americkú tr.), chýbajú dva prúdy v smere z Americkej tr. Územná rezerva by tu bola, ale v ceste už zavadzia len v nedávnej minulosti postavený gréckokatolícky kostolík nad križovatkou s Helsinskou ul., čo nie je dobré znamenie.
No a nakoniec, pešia dostupnosť od najvzdialenejších blokov (Hanojská, Pekinská, Čínska) na Americkú triedu je až 750 m. Z toho vyplýva, že by sa s tým nedalo nič robiť, ani keby stála kompletná výstavba na opačnej strane Americkej...
tahanovce mali byt aj dole od americkej. Projecty isli az do velkoste furce a americka mala byt priblizne vstrede. ale socializmus 1989 padol a koniec Postavilo sa len blokov po viedensku a 1997 bol dobudovane bloky na . AA potom toto.. uz sa stavali len chatrce a hypermarkety... ?
Neviete mi povedat, ci DPMK neplanuje nakupit 18 metrove solaisz a kedz bude jaydit SU15 CNG??? Ked viete, prosim odpiste na wapno@orangemail.sk. Ďakoval...
Dnes rano sme u dispecera DPMK, asi o 6.25, vybavovali odklon linky 14 mimo zavor v Tahanovciach. Samovrazedny pokus pri vl. 7803 bol uspesny. Zda sa ze bude plodny rok. Je to uz 3-ti usmrteny clovek v roku 2005 medzi Kosicami a Kostolanami n/H.
Keď ľudia chodia cez Slivník na Sečovskú, asi sa im to zdá výhodné, resp. radšej pôjdu z kopca ako do kopca.
Schody k Termostavu nevidím reálne, veď sú to súkromné pozemky. Nehovoriac o tom, že starosta Furče je preslávený budovateľ. Vidím to tak na 1 a pol schoda.
Tiež by som bol skôr za schody od ul. Vo výmoli. Aspoň 1 kultúrny chodník z Furče na Prešovskú by sa zišiel.
Veru, a okrem Vyšnej úvrate je tu aj Nižná úvrať, i keď o hodný kus ďalej, a zdá sa mi, že aj tá má viacero "podúvratí".
Nezabudaj, ze celu diskusiu si zacal ty vetami: JCL je len pre "obcasnych"cestujucich? To zartujes? Takze uz vies, ze Vlado nezartoval, ale povedal pravdu. Pretoze JCL je len pre obcasnych cestujucich, pre zvysok su tu PCL.
Pre tuto kategoriu je samozrejme vyhodnejsie dostat sa priamo vsade, ale je spravne, ak DP zvyhodnuje tuto kategoriu, namiesto zvyhodnovania pravidelnych zakaznikov? Urcite nie.
PS najlepsie je spravit prestupnu tarifu.
Mam taky pocit, ze obaja piseme rovnako. Zaver je teda taky,ze nezanedbatelne percento cestujucich tvori prave kategoria obcasny cestujuci. Kto to je, je uz jasne...
A teraz:Mame neprestupnu tarifu. Co je vyhodnejsie prave pre tuto kategoriu? Vacsi pocet liniek s velkymi intervalmi, alebo maly pocet liniek s malymi intervalmi medzi spojmi?
Re #10788 Papyr: Bubliny-to je niecia lahostajnost v DP. Urcite by sa dala siet MHD vylepsit upravou niektorych prelozeni medzi linkami, pricom by si nemusel siahnut na linkove trasy.
Suhlasim, ze sa neda pokryt cele mesto. No teraz je siet riesena tak, aby si sa hlavnymi smermi dostal bez prestupov, max. s jednym prestupom. Samozrejme, ze v case spicky.
Ak znizit pocet liniek a zahustit intervaly, tak predtym bezpodmienecne zaviest prestupnu tarifu.
Ved to, jedna-dve linky s nizkym intervalom nerobia prazdne bubliny v CP. A to povazujem za vacsiu sluzbu cestujucim - VSETKYM - ako to, ze sa bude dat dostat do co najviac cielov bez prestupu. Aj tak sa mi nepodari bez prestupu pokryt cele mesto, tak nech mam aspon nizky interval bez bublin!
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5
Schody k Termostavu nevidím reálne, veď sú to súkromné pozemky. Nehovoriac o tom, že starosta Furče je preslávený budovateľ. Vidím to tak na 1 a pol schoda.
Tiež by som bol skôr za schody od ul. Vo výmoli. Aspoň 1 kultúrny chodník z Furče na Prešovskú by sa zišiel.
Veru, a okrem Vyšnej úvrate je tu aj Nižná úvrať, i keď o hodný kus ďalej, a zdá sa mi, že aj tá má viacero "podúvratí".