Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bystrik #10745:
Táto úvaha bola veľmi dobrým nápadom, škoda len, že sa tým nikto nezaoberal dôslednejšie. Medzi ZŠ Charkovská 1 a križovatkou s Furčianskou ul. je veľké parkovisko, na ktorom občas parkujú aj kamióny. Tento priestor je minimálne taký veľký, ako samotné obratisko trolejbusov na Lingove. Takže stačilo úplne málo, obslúžila by sa aj vzdialenejšia časť Furče, aj severná časť KNV a vôbec by nemusela vzniknúť ani trasa po Konevovej. Navyše tu mohli premávať aj trolejbusy, určite by boli všetci spokojní.
Reakcia na: Vladimír #10753:
Súhlasím. Vo svojom príspevku som dal iba nepriamo najavo, že dostupnosť 500 m by mohla platiť aj pre túto oblasť, pretože ide o nemajú plochu cca 750x350 m. Aj tu je určitá skupina obyvateľstva, ktorá MHD určite využíva a okrem sťaženia v dostupnosti zastávky to majú podľa mňa sťažené už len tým, že im tam premáva jediná linka. Toto sa dalo pohodlne vyriešiť veľmi jednoducho, ale viac v ďalšom príspevku (reakcia na Bystrika).
Reakcia na: Balky #10752:
Práve si si dokázal, že porovnávať počty liniek je zlé. Že L53 by si počítal 2-krát, lebo sú to v podstate 2 linky... A práve preto treba počítať spoje. Takisto aj L55 je za 2 linky na Furči, takisto L18 na Furči, lebo schádza dvoma smermi zo sídliska, takisto L34 na KVP.

Prečo L31 na Jazere okrajovo? Ide priamo cez časť sídliska. Potom aj L30 je na Furči okrajovo.
Prečo L35 okrajovo na KVP? Detto.
A čo robí prosím L20 na Furči? L20 nemá na Furči žiadnu zastávku, dokonca ani len kúsok trasy nemá cez Furču. To by si potom musel počítať aj L14 pre Ťahanovce, L25 pre Jazero a L20 pre KVP, čo je taká istá blbosť ako L20 na Furči. Čiže ten rebríček ako aj porovnávanie počtu liniek je na figu.
Reakcia na: Sarko #10743:
Veru, Furčan nemusí rozmýšľať, či ísť tam alebo onam, lebo nemá na výber. Chudáci Ťahanovčania, tí musia rozmýšľať, že kam to máme bližšie... a ešte si aj viac čísel pamätať...
Bielocerkevská možno v norme je, ale tu by bol okrem pohľadu z vrtuľníka zaujímavý aj výškový rozdiel, veď sú tam samé schody.

Re #10744 RW: Ovručská bola dlhé roky žiarivým príkladom "dostupnosti", zastávka Exnárova to čiastočne poriešila (ale po koľkých rokoch!)

Re #10748 Sarko: Domnievam sa, že vyjsť z Bielocerkevskej k Toryse je fyzicky náročnejšie ako z Lingova na Ortvaňovu, nehovoriac o počte ľudí, ktorých sa problém týka.
Reakcia na: Balky #10759:
Tym chces povedat, ze pravidelni cestujuci (studenti, ludia dochadzajuci do prace atd) si kupuju JCL, lebo nemaju na mesacnik?

Ty si otvor klapky na ociach...
Reakcia na: Y #10755:
Netahaj tu Blavu. Keby mohli tak na uzemi vychodneho slovenska spravia jadrovu strelnicu alebo skladku pre Bratislavu a okolie. Vies aky su nenazraty co sa tyka vsetkeho. Ale to som odbocil.
Porovnavat dedinu (cca +-2000 obyvatelov) fakt nemienim s mestom. Je na to vela dvovodov. 1,2 som uz spomenul. A ked nechces verit tak chod do nejakej "velkej" dediny postav sa na zastavku a spocitaj kolko ludi precestuje za den. A potom chod na sidlisko na jednu zo zastavok a len v rannej spicke tam tolko ludi napocitas.
Reakcia na: BMko #10758:
V spicke sa pocita so zvysenym naporom na prepravu cestujucich. Preco by mali niektore linky jazdit v sedle, ked by to bolo zbytocne? Potom by sa tu mnohi rozculovali, ze prevazaju vzduch a jazdia neefektivne.
V sedle jazdi ovela menej ludi, preto som zamerne spocitaval linky v spicke, t.j. pocas najvacsich naporov na MHD a vyhol sa pocitaniu liniek v sedle.
Reakcia na: Vladimír #10754:
JCL je len pre "obcasnych"cestujucich? To zartujes? Skus si pozriet v prostriedkoch MHD, kolko tam cestuje "obcasnych" cestujucich. Ludia do prace, studenti, nezamestani, ludia byvajuci v centre mesta, ktori sa niekde potrebovali dostat spojom, turisti...
Cestovne sa vzdy prepocitavalo a bude porovnavat na zakladnom JCL! Pri neprestupnej tarife je potrebny velky pocet liniek s hoc aj velkymi intervalmi spojov prave preto, aby sa "obcasni"cestujuci pri niekolkonasobnych prestupoch neustikali do bezvedomia. Nemaj klapky na ociach len preto, ze si platis mesacnik a mozes si prestupovat z jedneho spoja na druhy, ako sa ti paci.
Reakcia na: Balky #10752:
Balky a kolko liniek ti z nich chodi mimo spicku? Spocitaj si
Reakcia na: Y #10755:
A to si fesi kde nato prisiel?
Reakcia na: Y #10749:
Sprav si D(V)DPKS(v) a mozes sa cinit.

pozn: D(v) DKPS(v) -> dedinsky (valalsky) dopravny podnik kosice okolie (vidlakoff) ?
Pivix : Tak nechceš porovnávať dedinu s mestom, ako sa blaváci nechcu porovnávať s nikým. Tvrdia, že na Slovensku je len jedno mesto. Nechceš porovnať ani to, že v Blave maju 85 pluhov na zimnú údržbu a v KE len 14 ? A pritom nemajú ani 2x viac obyvateľov.
Reakcia na: Balky #10752:
Neprestupná tarifa platí len pri JCL a teda pre občasných cestujúcich. Pravidelným cestujúcim sú určené PCL a tam môže šantiť pri prestupovaní, koľko chcú. Takže vysoký počet liniek naďalej zostáva zhubným nádorom košickej dopravy.
Reakcia na: Peter #10719:
Zmeny boli realizované na základe prieskumov, z ktorých vyplynulo, že na Sídlisko Ťahanovce cestuje z roka na rok neustále viac ľudí, zatiaľčo na Furči objem prepravených cestujúcich neustále klesá (obyvateľstvo zrejme začalo stárnuť).

Re #10734 Stevqo: A kde je napísané, že musí byť priame spojenie Berlínska - Jakabov palác? Spojenie je možné realizovať aj s prestupom. Povedal by som, že priam neexistuje dôvod na to, aby sa ktokoľvek zapodieval spojením Berlínskej a Jakabovho paláca. Je to taký špecifický vzťah pre takého menšinového cestujúceho, že až no...

Re #10738 Peter: Spoje chodia v návaloch preto, lebo počet liniek je absurdne vysoký a je takmer nemožné ich vzájomne koordinovať. Keby sa počet liniek výrazne zredukoval a na zvyšných by sa zahustili intervaly, doprava by bola lepšia.

Re #10748 Sarko: Norma 500 m sa, pokiaľ viem, vzťahuje na oblasti "vysokej zástavby". Tebou spomínané ulice sú všetko rodinné domky, a teda oblasti s nižšou hustotou obyvateľstva, takže sa hádam zmestia do normy 700 m.
Reakcia na: 5 #10739:
Porovnavanie liniek je prve, zakladne kriterium, ako je obsluhovana ta-ktora cast mesta. Cim viac liniek, tym je viac tras z daneho sidliska a lepsia dosazitelnost v ramci mesta (pozor-pri sucasnej neprestupnej tarife).
Druhe kriterium je frekvencia spojov na danych linkach a prekrytie intervalov. Osobne by som radsej prijal 6 liniek v polhodinovych intervaloch, ako jednu linku, napr.L70, ktora by jazdila kazdych 5 minut (stale pri neprestupnej tarife).

Ak nepocitam ucelove spoje, tak na jazere frci len 9 liniek: 3,7,9,13,28,38,19,27,31(okrajovo)
Furca 10 liniek:70,71,72,15,18,20(okrajovo),30,31,32,55
Tahanovce10(az11)liniek:11,27,34,35,36,37,50,54,56,53(tu by som pocital 2krat, kedze obe konecne su na Tahanovciach)
KVP ma 10liniek:18,19,31,32,34,35(okrajovo),36,54,71,72
Takze podla poctu liniek je poradie nasledovne:
1.Tahanovce
2.KVP
3.Furca
4.Jazero
Reakcia na: Y #10749:
A vobec cestovatelse potreby su uplne ine na dedine a v meste. Cize je to neporovnatelne.
Reakcia na: Y #10749:
Preco chces porovnavat dedinu zo sidliskami ktore maju aj 10x viac obyvatelov ako na dedine? ?
A čo tak na dedinách, kde je dostupnosť 2x za den. Spočítajte si na sídliskách počet spojov za hodinu v špičke aj v sedle.
RW: Áno, avšak dostupnosť z Ovručskej ul. už bola vyriešená zriadením zastávky Exnárova, dostupnosťou 300 m. Nevyriešil sa však problém severnej časti Košickej Novej Vsi (Furčianska, Trnková, Ortvaňova), odkiaľ je dostupnosť stále väčšia, než 500 m. Na druhej strane je tu mierne poľahčujúcim faktom, že ide o oblasť individuálnej bytovej zástavby.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.