Myslím, že výrobcov, ktorí dodávajú vozy aj s viacerými motormi, bude viac. A také veci, ako rýchlonabíjanie, indukčné bezdrôtové nabíjanie, či nabíjanie z trolejovej siete ani nespomínam. Načo by sa niekto snažil o ekonomické, ekologické a moderné riešenie, keď to stačí zabetónovať zastaranou technológiou, ktorú dodáva kamarátska firma.
BTW, koľko ich už asi SOR nalakoval do žlto-modra? ?
Zaujalo ma:
- Je priatelný modernejší a ekonomickejší elektromotor v pohone autobusu?
- Predmetom tohto verejného obstarávania je obstarávanie nízkopodlažných elektrobusov a nie autobusov. Verejný obstarávateľ požaduje jeden elektrický asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW. Elektrický pohon nízkopodlažného elektrobusu musí spĺňať požiadavky uvedené v bode 2. Prílohy č. 4 súťažných podkladov.
Prečo jeden? Prečo nie dva alebo štyri? Aby sa neprihlásil niekto iný? Celkový výkon sa pri elektromotoroch vyráta sčítaním výkonu všetkých motorov. Nie je pohodlnejšie mať motory priamo na nápravách? Jednak z priestorových dôvodov, jednak pre rozloženie výkonu.
BTW, tá prvá veta odpovede... Hložný z kamarátskej firmy ProTender sa nevie naučiť žiadnu inú frázu, že to používa ako odpoveď na všetko?
Okružným vedením linky po sídlisku by si znemožnol prestávkovanie na sídlisku, kde je na rozdiel od NO aspoň aký taký priestor na odstavenie autobusu. Všetky prestávky a vyrovnávacie prestoje by sa museli realizovať na NO, kde na to veľa priestoru nie je (prestávkujúce busy tam zavadzajú). Toto i príde ak najväčšie negatívum. Pozitívne stránky tvojho návrhu však nepopieram.
Čiže od nedokončeného povrchu komunikácií na Kuzmányho sa už dištancujú, že to nie je ich stavba. Koho teda? A tým nenarážam na rekonštrukciu súvisiacu s vedením plynu v tých miestach.
Aha, máš pravdu, kritériá boli len cena a ešte čosi s veľmi malým podielom na výsledku. Že to tým šmejdom stále prechádza... Snáď už ani v Rumunsku sa toto nedeje.
Čo sa týka tých špecialistov na výhovorky... Sú na rovnakej odbornej úrovni, ako celý magistrát, čiže na úrovni suterénu. Väčšina ovčanov ale na to do volieb aj tak zabudne, takže 4-ročnica bude splnená presne podľa plánov, keď eurofondy dajú, tak aj nad rámec.
Akých zastávkach? Dnes by šlo o jednu jedinú. Jednoducho mám pocit, že takto vedený okruh by linku zefektívnil a pozitíva by prevýšili negatíva. Ale... ak súčasný stav všetkým vyhovuje, škoda riešiť.
K bodu 2: Nemyslím. Popoludní sa ľudia tak neponáhľajú a okrem nákupov cestou domov kadečo vybavujú (pasáž). Pre ulice okolo Európskej triedy to bude domov dokonca rýchlejšie. Nerozumiem, prečo by to mal mať najrýchlejšie stále vrch sídliska... (napokon ráno by im to aj ostalo... ako aj všetky ostatné linky). Okruh by ušetril km aj popoludní a to nehovorím o tlmičoch (Ázijská). Plus nerobili by sa štvorvozidlové vláčiky, ale max. troj. ?
Vylucuje poziadavka troch kapurkoch nejakeho uchadzaca? Myslim, ze pri 12m je tato poziadavka standardna a opodstatnena. Mne viac prekaza poziadavka bateriek vzadu.
Pri naftových sa explicitne dvere nespomínali, len potom, po slávnostnom odovzdávaní, sa vyzdvihoval vyšší počet dverí ako údajne výhodný.
Ono je to podobne, ako aj s klímou. Najprv sa do autobusov objednala, potom, keď vyvstali otázky, prečo v električkách nie, tak tie vraj zastavujú príliš často, takže netreba. Podobná hlúposť, ako teraz tie dvere. A nakoniec sa vraj klíma neosvedčila, lebo z nej bolí hlava, takže v elektrošmejdoch nebude.
Holt, na každú robotu je nám treba špecialistov, aj na vymýšľanie výhovoriek zakrývajúcich akosi príliš časté zmeny názorov v podniku ?
Tých presunov z USS (po ranných návozoch) a do USS (pred zvozom o 14tej) je viacero, tých sa úplne nezbavíš nikdy. A niekedy je lepšie ked to ide 10 min. po výpadovke a z THC vykoná odchod ešte pred siedmou, ako by sa mal spoj zapojiť na LVIII a z Ťahanoviec by sa mohol zapojiť až niekedy o pol hodiny neskôr..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.