Keď už to vyzeralo, že dopravné riešenie a tunel okolo Auparku nič nové priniesť nemôže... Vedľa trojprúdovky v smere na Palackého sa vybuduje JEDEN pruh v opačnom smere, aby sa zrušil Titlov retardér cez Fejovu a tri semafory:
Najprv odpustili investorovi Auparku plánovanú štvorprúdovku a drahé pootočenie pamätníka. Kľúčovým argumentom bolo chystané zjednosmernenie centra Košíc. Ako náhrada sa mala urobiť aj križovatka pri Dome umenia. Zjednosmernenie nebude a križovatku medzitým urobili iní.
KOŠICE. Motoristami kritizovaný neštandardný prejazd od Auparku cez Južnú triedu a Fejovu na Štúrovu (smer Steel Aréna) sa má zrušiť.
Informácie Korzára potvrdila v pondelok hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Na Štúrovej vznikne protipruh
„Zatiaľ sa začne pripravovať realizácia protipruhu na Štúrovej medzi Južnou triedou a Fejovou. To by malo značne pomôcť doprave na dlhší čas bez nutnosti realizácie nultého okruhu,“ uviedla.
Po novom by teda mali autá premávať od Auparku po jednopruhovej ceste, vybudovanej medzi protismernou dvojprúdovkou na Štúrovej (smer od Steel Arény) a Pamätníkom neznámeho vojaka. Napojiť sa má na už existujúcu cestu, ktorá teraz slúži na prejazd z Fejovej.
Podľa našich informácií by sa mohlo s jej výstavbou začať v najbližších mesiacoch. Šnajdárová neodpovedala na otázku, kedy by mohla naozaj odštartovať.
Dopravné riešenie zmenili počas výstavby
Ešte vo februári 2011 v čase rozbehnutej výstavby HB Reavis ako investor hovoril o štvorprúdovej ceste na južnej strane Auparku (dva novovybudované pruhy v smere Palackého – Štúrova). Na severnej strane (pri Hiltone) stále avizoval vylúčenie dopravy okrem MHD a vytvorenie pešej zóny.
Len o pár mesiacov sa zrazu pešia zóna z plánov škrtla a cesta na strane Hiltonu zostala. Na južnej strane Auparku v smere od Palackého vznikol iba jeden nový pruh, navyše sa namiesto priameho napojenia na Štúrovu urobila odbočka cez Južnú triedu a Fejovu.
Tieto zásadné zmeny umožnil dodatok k zmluve. Za mesto ho podpísal primátor Richard Raši (Smer), ktorý bol vo funkcii pol roka.
HB Reavis tak nemusel podľa kritikov investovať do pootočenia plánovanej ceste zavadzajúceho pamätníka na Námestí osloboditeľov zhruba 500- až 700-tisíc eur ani ďalšie milióny do cestnej infraštruktúry, k čomu sa zaviazal v zmluve.
Investor oponoval, že si všetky záväzky splnil. Sľúbil tiež, že v súvislosti s chystaným projektom mesta na jednosmerný nultý okruh (Štúrova – Štefánikova – Továrenská/Bačíkova – Moyzesova) pridá 1,6 milióna na križovatky pri Jumbe a Dome umenia.
Raši v roku 2011: Prioritou je jednosmerný okruh
Vedenie mesta vtedy odmietlo kritiku, že ide „po ruke“ investorovi.
„Zrealizujú sa úpravy križovatiek, ktoré by inak muselo v budúcnosti platiť mesto,“ zdôraznil Raši.
„Nejde o žiadny ústupok investorovi. Aupark neušetrí nič, zmena dopravy je rozumný kompromis v prospech Košičanov,“ argumentoval vtedajší viceprimátor Ladislav Lazár (Smer). Dodal, že sa aspoň nebudú nezmyselne míňať peniaze na otáčanie pamätníka.
Mesto tiež informovalo, že jednosmerný okruh a dodatok zmluvy neinicioval Aupark, ale samospráva.
Raši sľúbil, že vzniknutá situácia okolo Auparku (aj s prejazdom cez Fejovu) je dočasná, lebo už na jar 2012 nultý okruh spustia.
To sa však dodnes neudialo a podľa aktuálneho vyjadrenia Šnajdárovej sa to „dlhší čas“ ani nestane.
Včera nevysvetlila prečo, keď Raši obhajoval zmeny plánov v prospech HB Reavis práve tým, že zjednosmernením centra sa okrem iného zvýši „plynulosť a bezpečnosť“ cestnej dopravy.
Sľúbili, že urobia, čo je už hotové
HB Reavis zhruba pred rokom predal Aupark realitnej investičnej spoločnosti New Europe Property Investments.
Kuriózne je, že ešte aj v Dohode o úprave niektorých práv a povinností zo 6. februára 2015 medzi mestom a HB Reavis sa stále uvádza povinnosť investovať do križovatiek pri Jumbe a pri Dome umenia.
Pritom práve v čase podpísania tejto dohody križovatku pri Dome umenia rekonštruovalo konzorcium Dúha – ZUE v rámci modernizácie električkovej trate prevažne z eurofondov.
Otázne teda je, čo by tam HB Reavis vlastne ešte mal za státisíce eur vylepšovať. Nehovoriac o tom, že sa podľa pravidiel pri investíciách z eurofondov nemôže do hotového diela päť rokov zasahovať.
Keďže ani križovatku pri Jumbe nemá teraz zmysel rekonštruovať pre „odpískanie“ nultého okruhu, HB Reavis sľúbených 1,6 milióna eur investovať nemusí.
Hovorkyňa mesta ani to včera Korzáru nevysvetlila.
Síce motáš piate cez deviate, ale tiež si myslím, že taškenty už veľa vody nenamútia. Kamaráti zo severozápadnej balkánskej provincie zaplatili z eurofondov vývoj a snáď ostalo aj niekomu do vrecka, takže misia splnená, sústredíme sa na evo.
_____________________________________________________________________________________
Mimochodom, trochu tam cítim schizu. Pragoimex pomenoval EVO preto týmto názvom "lebo je to evolúcia predchádzajúceho modelu Vario". Zároveň sa ale tvária, že to je úplne nová koncepcia a že to už nemá nič spoločné s konceptom PCC (po sto rokoch by bolo načase, nie?). Tak neviem kde je pravda, ale keď toto je úplne nová koncepcia, tak neviem ako by vyzeral facelift ?
Jednočlánkový 100% NP voz bez podest sa vyrobiř nedá. Jedine, žeby sa podvozky ešte viac zmenšili ( a zúžili) aby sa jeden podvozok zmestil pod jednu štvoricu sedadiel a aby podesta nezmenšovala šírku chodbyčky. Ale je otázne, nakoľko ešte je priestor na niečo také. To by sa musel začať vývoj od základov.
Áno, 15T to má čiastočne pod harmonikou a čiastočne to vytŕča do salónu, no podvozok zaberá len jednu dvojsedačku a zúženie chodby je iba v priestore harmoniky. Jednoznačne logickejšie a ergonomickejšie riešenie. A pri fakte, že jeden článok poskytuje takmer toľko priestoru, ako celé EVO, tak aj ďaleko pohodlnejšie a bezbariérovo prijateľnejšie (čo je ale dané tým, že sa vývoj neobmedzil na odvodenie z predchádzajúcej verzie, ako v prípade EVO2).
Ja som sa vyjadril, že EVO nepovažujem za nič extra a to:
1. Z dôvodu dosť veľkých pochybností o 100% niízkopodlažnosti. Ale budiš, vorschrift je, aký je, no myslieť si o tom môže asi každý svoje...
2. Z dôvodu, že aj keď pripustíme 100% NP, tak o bezbariérovosti reč byť nemôže (cik-cak uličky).
A potom sa začalo trepať o vozoch s otočnými podvozkami... A? Kde je napísané, že električka musí mať výlučne len a len otočný podovzok? Možno tu na Bardejovskej. Teda nie možno, ale určite. Lebo čokoľvek, čo má len trochu otočné podovzky staršne ničí trate. Už by som chcel konečne vidieť obrázky tých zničených tratí po ULF, Aveniách, Combinách a ďalších plejádach iných vozidiel. Nič také strašné, ba priam až katastrofické, ako sa to tu u nás vykresľuje, som v tých mestách nevidel. Zato tu v KE, Mekke pevných podvozkov, tu toho pred rekonštrukciami bolo „k vidění“ všeličo.
P.S. 1: Prvýkrát v živote súhlasím s laminátkou, že kto potrebuje húfne nakupovať sólo električky, mal by rozmýšľať o inej trakcii. U nás je električková trakcia sústavne zatláčaná do úzadia súbehmi a neviem čím ešte. Tak sa treba veľmi rýchlo rozhodnúť, čo s tým, lebo na niektoré úseky tratí takýmto štýlom ani nemusíme dostať peniaze z Bruselu...
P.S. 2: Neskromne vyhlásim, že o čiastočne otočných podvozkoch ma nie je potrebné poučovať...
Ja by som mu mohol dať istotu opačnú ale načo diskutovať s triplexnou hmoždinkou, ktorá keď vidí "Inekon Superior Plus čaká na testovanie v Ostrave" (pomerne logicky, keď PRAŽSKÁ firma Inekon vyrába v OSTRAVSKÝCH dielňach Ekova Electric (ex ÚD DPO), tak číta "Ostrava odteraz už bude kupovať len Superior Plus".
Problém je hlavne v tom, že ty máš akurát pseudoinformácie načítané z netu, žiadne skutočné znalosti a vedomosti. Aké teda boli konkrétne problémy s interiérom? Aké problémy otočných podvozkov 15T vyriešili pevné podvozky 29T/30T? Aké problémy s hlučnosťou 15T vyriešila 29T/30T?
co takto problemy s interierom, s podvozkami s ich problemovou konstrukciou(15T) , s hlucnostou a mohol by som pokracovat je toho dost co prazskym skodam vycitali, mas toho plny net.. 29/30T je maximalne vylepseny nizkopodlazny model od skody po vsetkych strankach nezmysly to rozhodne nie su ,ja som si to nevymyslel!
Aké konkrétne nedostatky 15T Škoda odstránila príchodom vozidiel ÚPLNE INEJ koncepcie 29T/30T? A aké vozy do Pobaltia dodalo TWT? Ty len melieš nezmysly piate cez deviate, zamotáš do toho Smer a CAF a to je celá šablóna tvojich príspevkov.
Ale nič také tu nikto netvrdil, alebo áno? Každopádne 100% otočné podvozky majú svoje výhody ale to budem vysvetľovať niekomu, kto tomu aj rozumie. Ja osobne som priaznivcom tzv. Kurzgelenkwagenov, čiže vozidiel s obmedzene otočnými podvozkami, ak vieš, čo to je.
bol, uz nie je. ani ti uz od nich nebudu kupovat, dni taskentwagenov su viacmenej spocitane, skor ci neskor zakapu..(na pobaltskych a byvalych sovietskych republikach nepreziju) aj cesi uz radsej kupia resp vsadia na svoju domacu skodu plzen(ktora svoje vozy s prichodom 29/30T maximalne vylepsila po vsetkych strankach a odstranila takmer vsetky nedostatky vytykane najma 15T) ci kupia ostravsky inekon (superior plus)
Pri živote ho neudrží 20 Varií ktoré zobral Uzbekistan. Hlavným odberateľom je ČR
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.