jaj to hej, to uznávam. Ale je to ako keby vložený celý výrez..možno tam je niečo čo nemalo byť videné... ? . Nič to ale nemeí na tom, že ten Solaris máme dúfam ešte tento rok tu ?
K teme kurenie vo vozoch dodavam (pre menej znalych), ze ten markantny rozdiel medzi kurenim do vozu v elektrickach+tbusoch oproti abusom je preto taky, lebo kym v abusoch je kurenie riesene klasicky (hadam nemusim vysvetlovat ako), vo vozidlach elektrickej trakcie je primarne vykurovanie - vykurovacie telesa - napojene priamo z elektrickej siete.
A co sa tyka kabinky vodica, tak mi tu hadam nik nebude tvrdit, ze ak je vo voze zima, tak aj vodic by ju v kabinke mal mat. Shortyho nazor je uplne spravny, vodic je taky zamestnanec ako ktokolvek iny a ma tie iste prava a povinnosti. A k tym povinnostiam plati aj temperovat vozidlo podla vyhlaseneho stupna, co je aj kontrolovane. Takze ak sa stane, ze mate pocit, ze je vo vozidlach zima, nenadavajte na vodicov ale piste staznosti na DPMK, na MU, na magistrat, na VUC. Aspon sa s tym konecne pohne, lebo terajsi stav urcite nie je uspokojivy. A to som zimomilny clovek...
To je vsetko pekne. Ale cerstvy vzduch musis niekedy nabrat nie. Darmo ze je teplo ked sa neda dychat... Ja s tym problem nemem, ale poznam ludi co maju. Ci azda radsej by si kriesil nejaku babicu zo zeme??? ? ?
My mame v kabinke teke teplo ze vy o nom mozte len snivat,
ked zapnem kurenie volakomu tam zacne byt teplo a otvory okno!!!, teplo unika von tak naco to zapinat kurenie vo voze ,naucte sa neotvarat okno v zime...!!!
Práve o tom som písal, že my tu nič nevyriešime. A predsa vodič nemôže(1) za to, že cestujúcim je zima a že chýbajú prístrešky. Ale ani jeden cestujúci sa nedovoláva prístreškov na oficiálnych miestach (DPMK a MÚ). A keď to nikto nevyžaduje.....
ad(1) Niekedy môže za to aj vodič, lebo napr. vozy T3 je možné vyhriať aj na saunu bez spotreby energie. Jedná sa o odpadové teplo avšak čím chladnejšie je vonku, tým menej sa zohreje vozidlo. Vezmi si, že napr. zrýchľovačom sa zohreje vzduch o cca15°C, takže ak vonku je 5° tak dnu 20°, ak je -5 tak len 10°. U vozidiel KT je ten ohrev pri odp.teple trochu menší, u vozidiel T6 nie je odp.teplo. Samozrejme, že odpadové teplo(vytvára sa pri brzdení) už ovplyvňuje priamo vodič, čím rýchlejšie jazdí, tým viac brzdí=teplo, jazda preiemerne rýchl.30km/h tzv. dojazdom na zastávku=zima.
Ešte som zabudol na klapky, ktorými sa teplo púšťa do vozidla-tie môže vodič otvoriť alebo zavrieť!
Dúfam, že si tomu aspoň trocha porozumel. Ak nie, dá sa to aj podrobnejšie vysvetliť.
ale sorry, rypem do srdcovej zalezitosti (ED) niektorych tu pritomnych a to je zjavne problem... * p.s: samozrejme ze staznost ma smerovat k DPMK ale len zopakujem ze mi slo o rozputanie diskusie... ale ako sa dalo cakat,vyvolalo to len utok...
a prispevky som schvalne umiestnil sem, ma to tu snad nazov DISKUSNE FORUM a nie do dispecera * a na ED som sa zameral aj preto, ze vacsina zastavok NEMA PRISTRESOK a najma v takomto dazdivom pocasi je to dovod ovela padnejsi ako stupen kurenia urcovany vylucne podla teploty...
narazam najma na opozita: 1) vodic teplo a od druhych dveri (nehovoriac v B vozni) total kosa... 2) v ED sa takmer nekuri a v AD specialne SU12/15 "polska sauna" je tak teplo ze sa mozes vyzliekat...
v prvom rade mi slo o rozputanie diskusie na tu temu... ja netvrdim ze vodic ma zdielat pocas jazdy zimu aku cestujuci... je tam dlhe hodiny a zasluzi si teplo...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.