"jediny naozaj samovrazedny krok bol predaj 21 kosickych KTciek co sa nieslo pod tym ze vednie DP vymenilo elektricky za nove auta " ... pre mna doteraz nepochopena zahada, na co ich predavali.........asi fakt na tie auta
tyristorove mame, aj ked su vylepsene tyristorove ale myslel som tranzistorove, daco take ako nainstalovali do 359
nicoho sa nebat, DP moze blbosti robit len odtial-potial a po prekroceni hranic teda zrusenim elektriciek by mohlo mesto pristupit k jeho zruseniu alebo rozpusteniu, aj ked problem v peniazoch by som nevidel, iba ze dost si toho do vrecka strka aj vedenie DP, avsak myslim ze s elektrickami sme niekde na strednej urovni
ja verim ze to sa to zmeni v dobre, DP ma okrem toho s parsom alebo KOS zmluvu na rekonstrukciu vsetkych kosickych KTciek a od tej asi uz odstupovat nebudu
jediny naozaj samovrazedny krok bol predaj 21 kosickych KTciek co sa nieslo pod tym ze vednie DP vymenilo elektricky za nove auta ?
len v bodoch:
- pre obnovu vozového parku (električiek samozrejme) sa v KE prakticky nič nerobí. Spolu s košickým zvykom vyraďovať a šrotovať 20ročné vozy nás čaká o 4-5 rokov zaujímavá budúcnosť (už mám pred očami postupné obmedzovanie ED s tým, že "nie sú vozy")
- údržba je na dosť, ehm, zaujímavej úrovni, o čom sa tu môžeš dočítať nespočetne veľa krát, a priemerný počet porúch počas jedného dňa tiež o niečom svedčí.
- intervaly v ED sú žalostné, ukáž mi prosím mesto, kde sa jazdí každých 20 minút celodenne a celé 2 hodiny ("špička") po 15.
- trate. miestami v katastrofálnom stave, vďaka tomu nielen veľa vykoľajení, ale hlavne obmedzenia rýchlosti takmer po celej sieti, čím sa nestíha CP (alebo na úkor bezpečnosti, čo si vodič berie na vlastné triko - a že potopiť vodiča je v DPMK najmenej, o tom tu mnohí vedia svoje) a zas je električka pomalšia ako bus.
- súbehy s autobusmi. Terasa, Sever, Jazero, atď. Linky sú urobené tak, že autobusom sa dostaneš vždy rýchlejšie ako električkou, tak čo si vyberieš (nie ty, ale radový cestujúci)?
- preferencia temer žiadna, ak nepočítam tú križovatku pri OC Cassovia a TU. Celá Terasa (Trieda SNP) bola už pripravená na spustenie preferencie, kde je pes zakopaný? Niekto by musel prekopať komplet jazdné doby L6 a L9 (4-5 minút dole)...
- inou, priam každodennou situáciou je aj to, že električka ti odíde 5-6 minút skôr zo zastávky. V prípade posledného večerného spoja "poteší". Má niekto vôbec záujem to sledovať (automaticky, nemyslím vysedávaním v dispečerských autách pri trati) ?
- ED je zraniteľná, praobyčajné "ťuknutie" s autom ti zablokuje dopravu na trati na hodinu a viac. To je síce aj vec polície, na ktorú by DP ale mal tlačiť! V Prahe ti po 15 minútach nehodu pripomínajú už len pieskom obsypané obrysy vozidiel na zemi...
- všeho všudy, cestujúci sú systematicky vyháňaní zo starých, nepohodlných, pomalých, studených električiek do moderných autobusov. To je proste fakt.
- ku ekológii - odporúčam liečbu vypočutím si rečí niektorých predstaviteľov MZ v BB o tom, ako "dnešné moderné autobusy EURO4 sú už ekologickejšie ako trolejbusy". V súčasnosti nemám vonkoncom pocit, že kompetentní v KE sú na tom rozumovo lepšie.
- pred rokom v BB rovnako nikto ani nesníval o tom, že trolejbusy už z vozovne nevyjdú.
- podľa indícií niektorých návštevníkov fóra sú v DP konkrétni vysoko postavení ľudia, ktorým električková doprava prekáža.
Re #21648 redburger: moderné výzbroje sú v súčasnosti tranzistorové (Progress a pod.)
Prestante uz vsetci konecne blbnut o tom krachu elektriciek v KE. Vsetci pisete tak, ako keby zajtra uz mali vykopávat kolajnice zo zeme a strhavat troleje. KE maju v elektrickach dlhu historiu a prezili vsetko mozne 2. svetovu vojnu, socializmus... a zeby neprezili nas??? To si nemyslim. Spravajme sa aby to bolo tak aby nas prezili. Vase rozhovory prinasaju do diskusneho fora len zlu atmosferu. ? ? ?
tak tranzistorové vyzbroje ? , volá sa to že tyristorové.Svetla isto nesu vybrate koli šetreniu.Si hodne podráždeny, ale s tymi elinami sa na to treba divať realne.Nikto na fore by nesuhlasil (aspon si ja myslim) so zrusenim elin, ba naopak.
Lenze sa pozri, ze co to je, ako to je. Tvoje otazky, ze kto co v eline zazil a nezazil su strasne subjektivne.
Realny stav je taky, ze mame suprovy A park a inak nič. ničovate nič.mame Emtesty, nejake GO, nejeke reko trati.
byt na mne (a isto niesom jediny) Cely dpmk by presiel takym auditom, ze polka tam zamestnanych by boola vonku.A hladal by som nove riesenia.
Ale co narobis?Treba ti love na trate, na eliny, aby co to pojazdili.A vysvetlis to v podniku?Vysvetlis, ze po nejakych vyssich investiciach , nejakej reorganizacii a restrukturalizacii, zmene link. vedenia mohlo dojst k lepsiemu, ci aj ekonomickejsiemu fungovaniu podniku? Nevysvetlis, bo tam su majstri sveta a bohovia.
V sucasnosti je ale situacia taka, ze je treba sa zacat obavat, co s elinami.Nieje to este tu, ale treba byt v strehu.V BB stacilo malo na troliky.
pozri, ja jazdim elektrickou kazdy den do skoly a aj ked nie do skoly tak ajtak prakticky len elektrickou kedze vsade kde ja chodim a zdrziavam sa chodia aj elektricky, viem ak je cestovanie a stav elektriciek...etc a vobec si nemyslim ze je to napokraji krachu, ano jedna vec ma stve a to vzhlad elektriciek po strhnuti CVR avsak vacsina z vas sa na elektricky pozera tak ci maju displeje, nejake premakane zberace z anglicka, tranzistorove vyzbroje a neviem co este, cestovanie elektrickami je v pohode a bez problemov, obcas sa stane ze je nieco rozbite alebo tak ale to je dosledok vandalizmu, kosice niesu jak blava ze si moze svoje elektricky dovybavovavat novymi vecami a neviem cim moznym aspon vidno ze sa u nas setri aspon s tym co mame, napr. z niektorych suprav su vybrate svetla apod...
povedzte stalo sa vam nieco zle pri cestovani elektrickou? teda koli technickej poruche ste havarovali a mate trvale zranenia? mate pri jazde elektrickou koli otrasom problemy so zaludkom, napr. pri dlhej ceste, spadli ste na podlahu koli otrasom aj vtedy ked ste sa drzali? stalo sa vam pocas cesty ze ste videli ze z elektricky vyletela nejaka suciastka alebo daco podobne? NIE, tak co vam vadi?prosim prestante nas porovnavat s rumunskom, nehovorim ze sme tu v super luxuse ako je tomu v prahe avsak tiez si myslim ze porovnavat kosice z rumunskom nie je dobry napad, kosice prevadzkuju cez 120 elektriciek co je hojny pocet avsak vacsina z vas uz nema do coho dzubat tak tu trepete kraviny o ich zruseni, kosicke elektricky ma viac nez rad a niesom sam kto by sa bez nic nevedel zaobist, nebit elektriciek tak kosice dostanu taky dopravny chaos ze by to bol koniec... dalsou vecou je ekologickost elektriciek a trolejbusov co sa autobusmi nahradit neda a nikdy dat nebude
co sa mi nepaci na elektrickach:
- otrasny vzhlad po strhnuti CVR alebo reklamnych plagatov
- jednolistove zberace na T3 by mohli byt vymenene za aspon KE29 alebo nejaky iny tym zberacov, pretoze dost blbnu pri prechode stavacimi kontaktami
- chybaju tu aj kocky na T6tkach a KTckach bez displejov, cislo na transparente a papier za oknom hlavne v tme vela nevyriesi ?
- odmontovanie ESW spriahacov z T6tiek a KTciek
tie databanky nemajú veľkú hmotnosť a pokiaľ nosíš 500 g foťák, tak potom hore-dole tých 200 až 300 g. Čo má potom hovoriť majiteľ nejakého kompaktu alebo ultrazoomu, ktorého foťák váži možno toľko, koľko tá databanka??
Re #21643 redburger: v živote by som nedal 5000 SK na pam. kartu - to vychádza 5 SK na 1 MB.
Fotobanka - napr. 9000 SK za 80 GB : 0,1125 SK na 1 MB.
gigova karta za necelych 5 litrov to riesi v pohode.kamos ma Nikona 8800(8Mpix) . Ked das za fotak 30-40 tisic,ta tych 5 litrov za kartu snad obetujes ne? ? .
inak jasne, ze upravy aj JPEGOV neodsudzujem, ja len vravim, ze ak niekomu na fotkach zalezi a uz sa tu bavime o kvalite, tak je vyhovujuce sa bavit aj o takychto sposoboch.
Re #21637 Sarko: Ak mas viac ako 800 na 600 tak bud robis vyrez, lebo si ho mozes dovolit, alebo potom zmensujes celu fotecku. Jasne, ze je lepsie fotit v co najvacsom resol., lebo pak si mozes dovolit viac veci, neni vo čem.Takze tu su fotosy iba 800 na 600?To mi staci 0,5 Mpix fotak ? ,len tam by som toho moc nenavyrezoval....
Re #21636 Sarko: nevedel som, ze je uz nejaka taka zachovana, resp. zrenovovana. Potom je to jasne, soráč ?
Áno, myslím to v pixeloch, dpi je zlozvyk ? A čo sa týka tej databanky, čo váha? Mne by pri mojom takmer polkilovom foťáku ešte ďalších 150 až 300g už prekážalo. A to som napr. prestal nosiť aj fotobrašňu, ktorú som dostal grátis pri kúpe a dokúpil si púzdro, aby som mal úplne voľné ruky ?
Pod úpravou má Diggi na mysli zrejme hlavne výrez fotografie, ak je potrebný. Ak je veľkosť fotografie aspoň 1024x768 dpi, tak stále nie je problém urobiť nie príliš prehnaný výrez bez straty kvality pri zmenšení na veľkosť 800x600 dpi, čo je preferovaná veľkosť pri zverejňovaní fotografií na iMHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.