To bol len velmi pravdepodobný scenár, možno dotyčný ,ktorý ho pripravoval, je dosť nahnevaný, že som to napísal a že teraz to bude musieť nejak prerobiť. Ale tak nejak to bude. Doležité je NÁJSŤ DOVOD.
Taktika predstavenstva dpmk je dokonalá.
Tajiť zámery do poslednej chvíle, všetko si potichu nechať scváliť a zverejniť to, keď sa už vo veci koná.
K odpojeniu prvého úseku td dojde velmi rýchlo.
Zámerom bude nejaká oprava cesty, "museli sme odstrániť trolej, lebo to vadilo bágru"..... " a obnovovať to už sa neoplatí".
Podobný postup je aj pri búraní historicky cenných, dokonca aj pamiatkovo chránených budov. Občania sa dozvedia a začnú protestovať až keď zhodia stenu alebo strechu. Dá sa to na súd, ten je zdlhavý, zatial sa to dávno zbúra a postaví sa tam hypermarket alebo parkovisko. To sa deje aj v Čechách.
Oprava diakritiky.
EŠTE ČOSI PRE TÝCH, ČO NAIVNE DÚFAJÚ, ŽE KORID ZACHRÁNI ED.
Trochu predbieham, lebo som to chcel uverejniť až v pripravovanom príspevku o KORIDe.
Uvedomme si technickú problematiku kompatibility tratí .
Aby mestské trate boli prechodné pre železničný profil kola, bude treba prestavať všetky výhybky, križovatky, väčšinu oblúkov .
to nie je všetko. Spomeňme si, na pokus o príjazd motoráku z Hanisky po rýchlodráhe ...dostal sa až na križovatku ku kruh. objazdu, ďalej nepriechodné. Ale problem bol aj pri pokuse cez vlečku USS dopraviť po železničných kolajách KT8 do rušňového depa. Neprešla.
Teda bude treba zjednotiť profil kola u všetkých mestských i regio tramvají. (je síce možné malinko odlišné riešenie, o tom inokedy, ale je omnoho drahšie - nereálne).
Z toho vyplýva , že vo chvíli, ked sa začne rekonštrukcia tratí na RT , a to trebárs len jedna etapa , buď len zo stanice alebo len zo severného príjazdu,
TAK CELÁ ED BUDE POMERNE DLHODOBO ODSTAVENÁ !!!
Prejdite si vážení schémy, mapky, ináč to nejde. V tej dobe by prebiehalo aj previazanie náprav u mestských tram.
kompetentným ešte možno ani nedošlo, aké problémy sú s týmto projektom spojené. A ako sa navýši cena projektu.
V podstate to znamená vybudovať celkom novú tramvajovú sieť v meste! Alebo ☠ KONIEC!
Je tu velká šanca pre rušitelov elektrickej trakcie. v rámci šetrenia:
1.-reko starších vozov NEEFEKTÍVNE
2.-aby sme ušetrili, reko tratí obmedzíme len na priechodnosť vozmi RT, na zbytku tratí budú do ich dožitia v špičke vykonávať "erkové" spoje nové vozy RT, prípadne zbytok zrekonštruovaných KT8 a T6, nenefektívne úseky ako Južná, Barca, B.Němcovej, Komenského sa odpoja.
3.-prípadne sa ušetrí ešte viac tak, že nové vozy RT budú lacnejšie , iba na jeden trakčný systém, to jest 3kV, a mestská tramvaj sa zruší úplne.
4.-Bude učinené prehlásenie, že behom dlhodobej výluky sa ekologické autobusy skvele osvedčili, cestujúci si pochvalujú pohodlie a k zastaralej električke sa už vracať nemusíme.
ED v Košiciach tak dostane charakter občas prechádzajúcej regionálnej železnice mestom, príležitostne suplujúcej mhd.
Táto forma je vedeniu dpmk velmi blízka a doverne známa, viď naše bus linky "prímestskej dopravy" - raz za polhodinu/hodinu z valalu na valal a ako bonus trasa cez mesto.
Na záver, keby sa už dpmk tak "skvele očistil" od priťažujúcej ed, (trolejbusy sú už dávno históriou), regiotram prejde úplne pod ZSSK, takže integrovaný systém zostane zachovaný . ...po zakúpení kupónu za púhych 500Sk./mes.- budú mocť Košičania využívať v prvom pásme prostriedky ZSSK po zakúpení lístka pre uvedené pásmo.
Asi tak nejak to vidím ja.
Heslo DPMK:
"VŠETKO ČO ROBÍME , ROBÍME PRE ĽUDÍ....Ľudia si zvyknú."
EŠTE ÈOSI PRE TÝCH, ÈO NAIVNE DÚFAJÚ, ŽE KORID ZACHRÁNI ED.
Trochu predbieham, lebo som to chcel uverejniť až v pripravovanom príspevku o KORIDe.
Uvedomme si technickú problematiku kompatibility tratí .
Aby mestské trate boli prechodné pre železnièný profil kola, bude treba prestavať všetky výhybky, križovatky, väèšinu oblúkov .
to nie je všetko. Spomeòme si, na pokus o príjazd motoráku z Hanisky po rýchlodráhe ...dostal sa až na križovatku ku kruh. objazdu, ïalej nepriechodné. Ale problem bol aj pri pokuse cez vleèku USS dopraviť po železnièných kolajách KT8 do rušòového depa. Neprešla.
Teda bude treba zjednotiť profil kola u všetkých mestských i regio tramvají. (je síce možné malinko odlišné riešenie, o tom inokedy, ale je omnoho drahšie - nereálne).
Z toho vyplýva , že vo chvíli, ked sa zaène rekonštrukcia tratí na RT , a to trebárs len jedna etapa , buï len zo stanice alebo len zo severného príjazdu,
TAK CELÁ ED BUDE POMERNE DLHODOBO ODSTAVENÁ !!!
Prejdite si vážení schémy, mapky, ináè to nejde. V tej dobe by prebiehalo aj previazanie náprav u mestských tram.
kompetentným ešte možno ani nedošlo, aké problémy sú s týmto projektom spojené. A ako sa navýši cena projektu.
V podstate to znamená vybudovať celkom novú tramvajovú sieť v meste! Alebo ☠ KONIEC!
Je tu velká šanca pre rušitelov elektrickej trakcie. v rámci šetrenia:
1.-reko starších vozov NEEFEKTÍVNE
2.-aby sme ušetrili, reko tratí obmedzíme len na priechodnosť vozmi RT, na zbytku tratí budú do ich dožitia v špièke vykonávať "erkové" spoje nové vozy RT, prípadne zbytok zrekonštruovaných KT8 a T6, nenefektívne úseky ako Južná, Barca, B.Nìmcovej, Komenského sa odpoja.
3.-prípadne sa ušetrí ešte viac tak, že nové vozy RT budú lacnejšie , iba na jeden trakèný systém, to jest 3kV, a mestská tramvaj sa zruší úplne.
4.-Bude uèinené prehlásenie, že behom dlhodobej výluky sa ekologické autobusy skvele osvedèili, cestujúci si pochvalujú pohodlie a k zastaralej elektrièke sa už vracať nemusíme.
ED v Košiciach tak dostane charakter obèas prechádzajúcej regionálnej železnice mestom, príležitostne suplujúcej mhd.
Táto forma je vedeniu dpmk velmi blízka a doverne známa, viï naše bus linky "prímestskej dopravy" - raz za polhodinu/hodinu z valalu na valal a ako bonus trasa cez mesto.
Na záver, keby sa už dpmk tak "skvele oèistil" od priťažujúcej ed, (trolejbusy sú už dávno históriou), regiotram prejde úplne pod ZSSK, takže integrovaný systém zostane zachovaný . ...po zakúpení kupónu za púhych 500Sk./mes.- budú mocť Košièania využívať v prvom pásme prostriedky ZSSK po zakúpení lístka pre uvedené pásmo.
Asi tak nejak to vidím ja.
Heslo DPMK:
"VŠETKO ÈO ROBÍME , ROBÍME PRE ¼UDÍ....¼udia si zvyknú."
Presadzovanie svojich osobných záujmov, nič viac. A najmä MAMON.
Re #24491 Iv: Kúpiš si auto a máš trasy aké len chceš.
Re #24487 KVKV: Zle som sa vyjadril. ? Vnútornosti sa vymenili, ale kostra ako taká zostala. Ja mám iba blokovú schému.
Re #24486 KVKV: Nie hl. mesto EÚ, ale Európske hl. mesto kultúry - EHMK 2013
Napadlo ma, minulý rok keď tamtá banda šla kúpiť 60 ks malých busov, tak ktovie či už im vtedy niekto nedal chrobáka do hlavy (zrušenie TD - ale nevravelo sa o tom), ale tento možný plán im MZ prekazilo.
Jediným rozdielom medzi starými a novým predstavenstvom je v tom, že je schopné efektívnejšie a doslednejšie degradovať systém košickej mhd.
Tiež som dúfal, že to bude o trošičku lepšie, ale dosť silné pochybnosti som získal pri zavedení nového tarifného systému. Je to odfláknuté, nedoriešené, zpackané.
Ako domáca úloha stredoškoláka , ktorú narýchlo robí v prestávke pred hodinou. Proste aby niečo bolo.
Aj napriek tomu, že sú tam evidentné chyby a nedostatky po prvých dňoch prevádzky, DPMK mlčí, ignoruje. Som presvedčený, že do najbližšieho zdražovania sa tým nikto nebude zaoberať.
Rozhodnutie o zrušení TD mi v názore na predstavenstvo urobilo jasno. Už nemám pochybnosti.
Možno že to bol omyl vo vyjadrení, tých 35mil., ale presvedčí ma len zverejnenie skuutočnej faktúry (spravidla býva o málo vyššia, než cena v zmluve, ale to je bežné) . Ide o to, či okrem samotnej ceny za reko, neboli ešte nejaké dodatočné vyúčtované výkony, služby (?).
Ono totiž dpmk robí dosť často veci ...ktoré sa zdajú trošku moc. Povedal by som, že je to jeho charakteristický znak.
Viď čerstvé info o TD.
... "Inak ten asynchrónny motor nie je nový, len sa prepočítal a dal naspäť do pôvodného jednosmerného motora "...
-no povodný mohol zostať len blok motora. Stator ,predpokladám , má vinutia pre tri fázy, z rotoru mohla zostať len hriadel. Predsa musí mať kotvu nakrátko a to sa nedá prerobiť z vinutej kotvy s komutátorom.
Pokial by niekto mohol naskenovať schemu tej tramvaje a poslať mi to, rád by som si to pozrel.
Preboha!, hlavné mesto EU!
Vidím že trúfalosť niektorých organizátorov nemá hraníc.
V Košiciach sa sice mnoho zmenilo, ale zas tak svetové nie sú, pre návštevníkov bývajú v roznych oblastiach stále dosť problémové.
Nechystá tam niekto kandidatúru na olympijské hry alebo na svetovú výstavu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.