Ja ale vždy nevidím problem v prestupe v Kysaku, pokiaľ bude tak, že vystúpim so šukafónu alebo inej súpravy a na R budem čakať maximálne 5-10 min a naopak, tak si myslím že nie je o čom. A prestupuje sa aj inde (PP, Kraľovany, TnT...) Hej, PO má dosť odruky polohu, keď už, tak zaviesť jeden priamy IC po Kysackej spojke.
pochybujem, že by Košičania chodievali práve tým spojom, ktorý nejde priamo do KE.
Ak sa bude modernizovať trať ( teda keď sa bude ), tak by sa mala postaviť cez PO. Hoci by to oveľa nákladnejšie, ale PO je dosť veľké mesto, aby malo mať priame spojenie s ďalšími krajskými mestami po trati. Navyše tým by získali aj Košičania - rýchle a časté spojenie do PO ( vlakom a nielen busmi ).
Ja neviem čo tu riešite. Prečo by sme my mali nastupovať v Prešove. Hlavná trať nezachádza do PO, tak je to bohužiaľ smola. Nevidím dôvod na odklonenie niektorých vlakov z KE do PO. Prešov nie je také jediné mesto. Podobne aj Martin, Nitra...
Maly detail: Pri jazde z PO do ZA nie je treba vobec ist cez Kysak, pred Kysakom je kolajova spojka, ktora umoznuje ist priamo z Obisoviec do Malej Lodiny.
Bujanovsky tunel je uplne rovna priamka v miernom klesani. 160kmh nie je po kontrole kolajnic ziadny problem.
K otazke Presova a spojenia s Bratislavou: nezda sa vam rozumnejsie zaviest priamy rychlik/IC PO-BA (zdrzanie v Kysaku par minut, kym zapriahnu lokomotivu na druhy koniec), ako stavat novu trat za desiatky miliard (niekde som videl aj prepocty - novou tratou by sa pri ceste do PO usetrilo nejakych 7-9 minut)?
Kysak-Krompachy sa ma ist aj novymi tunelmi, no existuje aj beztunelovy variant (ale 160 sa vsade nebude dat dodrzat).
Neurazil, ale PO je poctom obyvatelov po BA a KE tretie najvacsie v tomto state zvanom Slovakistan...
Ale uznavam - ten tunel z Krompach za desiatky miliard, len aby sa usetrilo par minut je fakt zbytocny.
Preco taki mudri neboli v roku 2004? Teraz sa HB Reavis bude vyhovarat, ze nova cesta po juznej strane Namestia bola naplanovana uz pred 15 rokmi a ze teda to nie je vyvolana investicia. Trapne divadlo.
Nedávno majetková komisia mestských poslancov odporučila, aby dvetisíc štvorákov na námestí pre Aupark, ktoré ešte investor chce, predala radnica po astronomických 100-tisíc za m2 (magistrát navrhoval 10-tisíc za m2). Členovia komisie to vysvetlili motívom vytvoriť výhodnú vyjednávaciu pozíciu mesta voči Auparku aj kvôli financovaniu dopravy. Primátor to označil za prvoaprílový žart a cenu vrátil na prehodnotenie komisii. Jej predseda Čečko opätovne zaradený materiál z posledného rokovania komisie stiahol. "Komisia môže prehodnotiť cenu inokedy. Teraz treba v súvislosti s Auparkom riešiť prioritnejšie veci, napríklad dopravu," zdôvodnil viceprimátor.
PreložkatratepriAuparkubystála300až400miliónov si už brúsi zuby. Predá ich predsa minimálne za dvojnásobok. A čo na to súdruh Cengel, predseda finančnej komisie?
btw: vo vestníku sa objavil výsledok súťaže na (rámcovú zmluvu na) modernizáciu KT8 a T3 http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=02259&rok=08
U kačien je výsledná cena +- podľa očakávaní, ale jedna T3 má byť za 17,9 mil. ? (pôvodný odhad 13) - to by ma zaujímala technická špecifikácia teda.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.