Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes môj úsmev žiaril na celé mesto do tmy, lebo mi chodili električky len s 5min. meškaním...ale veď nemuseli ísť vôbec, no nie? A keď mi potom pred nosom ušli L4 aj L12 (naraz, ako inak...potom zas o 30 min), bol môj deň ešte krajší, lebo boli aspoň vypravené!!! ?

btw vie mi nejaká odborne spôsobilá osoba ( ? ) objasniť filozofiu zastávok okolo Cassovie? Prvé stanovište od Železníkov má CP L16, L37 s uvedenou zast. "Pri prachárni", CP L30 a L34 majú uvedenú zast. "Trhovisko" ?
V opačnom smere je na stĺpiku napísané "Pri prachárni", L34 má v CP ale zas "Trhovisko" ?
Potom sú stanovištia Hala Cassosport (btw busy sa otáčajú v areáli DPMK?), tie sú v pohode.
Ale nakoniec, vzadu pri Mercury markete je stĺpik s CP L30 (2x) a L34, kde je zas "Pri prachárni" ? ?

Záver: chápem to dobre, že ex-Pri prachárni (bližšie k Alejovej) sa premenovalo (od 11/2007) na Trhovisko (a od 2.8. bude Blšák), a zast. pri Mercury market je Pri prachárni (a zostane aj od 2.8.) (plus na ODT tradične niekto niečo do.....l) ?
Reakcia na: PTI #35058:
No, ved to bolo pisane mnou v otvorenom liste.. Magoriat v Kosiciach nerobi nic a Matousek, ci Matouska, ci ako sa ten pan poslanec vola, este povie, ze je nemyslitelne rocne investovat do elektrickovych trati 120 meolonov.. Toto snad nie je pravda.. Tak buchnime dverami, zamknime a kluce roztavme.. A nikdy viac DPMK.. az potom by mesto videlo, co su to kolony aut na krizovatkach a nedostatky parkovisk.. a samozrejme haldy staznosti na magoriate..
Reakcia na: Arksun #35062:

Alebo:
Linka XY premáva od výjazdu z vozovne po jej návrat späť.
Dnešný interval: asi 105 minút.
Predpoklad na zajtra: mierny pokles.
Prognóza na budúci týždeň: 48, 78, 18, 69, 29, dodatkové číslo 104.
Reakcia na: PTI #35063:
? ? ? ? ? ? ? ? ? Boh zehnaj vedenie mesta EHMK 2013, na vecne casy a nikdy inac!! Len tak dalej, pani na magoriate.. ?
Fikcia:
Píše sa september 2010, celé vedenie mesta EhmK 2013, poslanci ZM, predstavenstvo Dodopravovaného podniku mesta Kosit 2013 a zástupcovia firmy Traťostav sa zišli pri starej športovej hale (zastávka Stará radnica Starého mesta v anglickom preklade Old Hall of Old City), aby slávnostne prestrihli pásku a tak odovzdali nadšeným tu prítomným dvom obyvateľom mesta práve ukončenú rekonštrukciu 6 výhybiek a 3 krížení električkokoridovskej trate v hodnote 2,43 milióna €.
Po búchaní šampanského a ochutnaní pravej slovenskej bryndzy s certifikátom jediný slovenský výrobok v rámci EU (okrem slivovice) všetci túžobne upreli zrak do Kuzmányho ulice v preklade Kuzmany Street, kde by od zastávky Staré mesto-Hlavný poštový holub (v anglickom preklade Old City- General post Blue Bird) mala dôjsť slávnostne prvá električka, aby slávnostne prešla prvýkrát vynovenou výhybkou v hodnote 251.312 €.
Po hodinovom čakaní, keď stále nič neprišlo, sa prítomní dozvedeli od tu prítomného dopravného riaditeľa, v tom čase zastupujúceho ekonomického riaditeľa, ktorý medzitým bol poverený dokončením prác na preprogramovaní dvoch nových automatov na lístky, inštalovaných na Luníku IX, tak, aby brali nielen euro, ale aj cigánsku menu, že už nič nepríde, ale že sa vôbec nič nedeje, len žiadna električka nebola dnes vypravená, lebo všetci vodiči už jazdia Formulu 1 za nórsky team Blue Bull Tramway Racing, a noví vodiči ešte neukončili kurz, ktorý beží pod záštitou prezidenta republiky.
A tak išli spokojne do hotela Hilton Paris na pripravené škandinávske stoly.
?
Reakcia na: TA #35061:
Najlepšie by bolo,ako kedysi,že sa nepísal čas odchodu na CP,ale interval ? ? ? ? ?

04- každých 20 minut
05- každých 20 minut
06- každých 15 minut

? ?
Reakcia na: PTI #35057:
negarantovaný spoj je riadna volovina. To už sa môže rovno zaviesť 5-minútový interval a uviesť do CP, že linka ( spoje ) sú negarantované a basta. Radšej menej, ale naisto.
Ako bude DPMK riešiť situáciu, ak niekto bude chcieť počas platnosti svojho časového CL prestúpiť, ale nepríde mu negarantovaný spoj a cestujúci si bude musieť označiť ďalší CL?
Reakcia na: 5 #35059:
už ani tú netreba prekladať, keďže sa volá Staničné námestie. Inak, slovo názvu sa v anglickom jazyku začína stále veľkým písmenom, takže nech to je aspoň gramaticky správne. Napr. Palace Of art - nemal by byť náhodou The Palace of Art?
Reakcia na: eMareq #35039:

K 35-ke. Súčasný kritický stav trvá už pár týždňov a mal sa riešiť už skôr. Riešiť ale neznamená hľadať dôvody, prečo sa to nedá. Keď 35-ka premáva naďalej len kvôli tým 3 prejazdom (VZD, 23, 40 ako písal Diggi), potom si dovolím sa veľmi hlasno zasmiať. Toto je problém, ktorý sa nedá vyriešiť??? Nehovoriac o tom, že zrušenie 40-ky v lete by si všimla možno tak teta sova.

A ku angličtine. Peace Marathon Place sa zrazu zmenil na Peace Marathon Square... Prečo sa Námestie MMM prekladá a Námestie osloboditeľov nie? V čom je rozdiel? Nechápem.
Zastávam názor, že jediná zastávka, ktorú treba v CP aj hláseniach prekladať je ŽST.
Reakcia na: PTI #35057:


Ja k tomu asi toľko: Za doobeda nevypraviť 18 služieb, čo činí 9% - tak to je už na vážne zamyslenie, či nezvolať mimoriadne valné zhromaždenie a situáciu riešiť okamžite !

Inak nebyť diskusie na www.i-mhd.sk, kde sa o téme nevypravovaných služieb v meste začalo minulý týždeň diskutovať, tak by sa aj dnes všetci kompetentní v DPMK tvárili, že je všetko v najväčšom poriadku. A to dnes už dopravný riaditeľ hovorí verejne o tom, že august bude ešte horší.

Takže čo na to zriaďovateľ a.s. a objednávateľ dopravy – Mesto Košice, poslanci, magistrát, vedenie firmy ???

Ozaj je zo všetkého momentálne v DPMK najdôležitejšie riešiť preklad názvov zastávok do anglického jazyka ?!
Toto sa chystá do dennej tlače:

MHD vynecháva, nemá kto jazdiť!
VODIČI UTEKAJÚ DO NÓRSKA ZA PLATOM 150-TISÍC

Stav MHD je kritický. DPMK má málo vodičov. Padajú rekordy v počte nevypravených služieb. Cestujúci hromžia, autobusy vynechávajú. Na najdôležitejšie spoje podnik narýchlo sťahuje vozidlá z iných. DPMK sa verejnosti ospravedlňuje.

KOŠICE. Za jún nevypravili 142 plánovaných služieb. Od začiatku júla do utorka už 137. Včera len za dopoludnie ďalších 18. A august vraj bude ešte horší. Riaditeľ dopravy a techniky Robert Nagy vysvetľuje, že aj jediná nevypravená služba už nie je normálny stav. “Situácia je kritická,” priznáva.

Nevypravená služba znamená, že nemá kto odjazdiť 8-hodinovú zmenu. Vynechá tak niekoľko spojov na jednej či viacerých linkách. Keď výpadok narýchlo plátajú inou službou, vozidlo zas chýba inde.

Pred kolapsom?

Najčastejšie “obetujú” autobusy ako 35, 36 či 53, ktoré majú podľa podniku najdostupnejšie alternatívne linky. Snažia sa, aby nevypadli prioritné spoje, napríklad do U. S. Steelu. Pri popoludňajších zmenách sa už stalo, že každý tretí trolejbus vynechával. Ako na potvoru sa ešte pritrafí porucha, no odstaveným zálohovým vozidlám chýbajú vodiči a niet ich už nazvyš ani na domácu pohotovosť. Na dispečingu sú zúfalí a do toho im ešte vyvolávajú oprávnene rozčúlení cestujúci, že jeden spoj neprišiel, druhý mešká a DPMK nič nerobí.

Hľadajú riešenia

Nagy tvrdí, že sa snažia, aby na žiadnej linke nevynechali za sebou viac ako dva spoje. "Obávame sa však, že v auguste, keď navyše zavádzame zmeny linkového vedenia s novými trasami a častejšími prestupmi, to môže byť ešte horšie. Do úvahy ako jedno z riešení prichádza zníženie výpravy. Hrozí, že aj v septembri naďalej potrvá obmedzený prázdninový režim MHD. Zvažujeme, že niektoré spoje označíme ako negarantované, aby cestujúci vedeli, že môžu vynechať.”

Zháňajú výpomoc

Podľa Nagya počas dvoch posledných rokov sa vyskytlo pár nevypravených služieb denne, ale už druhý mesiac je situácia neúnosná. Už večer dispečing vie, ktoré služby na druhý deň nedokážu vypraviť. A ráno sa im ešte ozývajú ďalší vodiči, že z rôznych dôvodov nemôžu v ten deň nastúpiť. Pritom už teraz im denne vypomáha okolo 10 brigádnikov. Tí sú v podniku zamestnaní v inej profesii, ale majú vodičské preukazy na vozidlá MHD. “Snažíme sa zmobilizovať všetkých, ktorí môžu vypomôcť ihneď, lebo zaškolenie nových vodičov istý čas trvá. Menia sa služby, predlžujú sa, obvolávame, koho sa len dá, robíme všetko, čo je v našich silách.”

Nagy dodáva, že pri dennej výprave okolo 400 služieb nepredstavujú tie nevypravené vysoké percento, ale podnik chápe, že cestujúcemu, ktorý musí čakať na zastávke polhodinu, sú percentá ukradnuté.

Málo vodičov

Hoci svoje zohráva i dovolenkové obdobie, hlavným problémom je nedostatok vodičov. Majú ich okolo 500, no potrebujú asi 560. Nestíhajú prijímať nových, starí odchádzajú rýchlejšie. “Najmä pre mzdu. Idú robiť vodičov inde, do iných dopravných podnikov na Slovensku i v zahraničí, mnohí do Nórska. Kým v Košiciach zarábajú od 14- do 18-tisíc čistého, v Nórsku po prerátaní až 120-, aj 150-tisíc Sk čistého mesačne,” tvrdí Nagy.

Pýtali 15, dostali 6

Tento rok zvýšil DPMK vodičom mzdy o 6 percent, hoci ich odbory pýtali 15 percent. Ekonomický riaditeľ Eduard Adamčík (KDH) argumentuje, že viac finančné možnosti podniku nedovolili, ale zaoberajú sa tým. Čaká ich nové kolektívne vyjednávanie a tvorba finančného plánu na budúci rok. “No ak by mal vodič namiesto 20-tisíc hrubého 23-tisíc, vyriešil by sa problém a neodišiel by do zahraničia, kde mu núkajú 150-tisíc?” DPMK už informoval o situácii vedenie mesta.

(jav)
Reakcia na: PTI #35055:

sorry ALE NEDÁME IM...
"Podľa poslanca Tibora Matouška treba do električiek investovať, ale je nemysliteľné, aby mesto na budúci rok vynaložilo viac ako 50 – 60 miliónov korún. Pavol Mutafov dodal, že nespochybňuje požiadavku dopravného podniku, ale podľa jeho názoru treba, aby DPMK pripravil koncepciu mestskej dopravy s výhľadom na minimálne päť rokov, kde by boli špecifikované technické aj ekonomické požiadavky."

V prvom rade by koncepciu rozvoja MHD malo mať mesto Košice cez svoje odborné útvary magistrátu. Dopravný podnik nie je stavaný ani personálne, ani technicky na to, aby vymýšľal, ale aby zabezpečoval objednané, resp, zazmluvnené služby - teda vozil cestujúcich !!!

A ešte dobrá veta: NESPOCHYBŇUJEM ICH POŽIADAVKY, ALE NADÁME IM."

Ani ja už by som v ďalších voľbách nedal hlas.
Reakcia na: eMareq #35050:


Článok:
"V Košiciach je celkovo 15 križovatiek, z toho dvanásť je v kritickom stave. Podľa zástupcov DPMK je ich stav taký, že ohrozujú bezpečnosť prevádzky a hrozia dopravné nehody, ak sa daný stav nebude čo najskôr riešiť.

Zatiaľ k nehodám nedochádza len vďaka tomu, že rýchlosť električiek v týchto úsekoch je znížená na minimum. Podľa vyjadrenia predstaviteľov DPMK takáto negatívna situácia vznikla ako dôsledok dlhodobého neinvestovania do električkovej dopravy. Posledná väčšia investícia do električkových tratí v Košiciach bola v roku 2004. Tento rok sa neopravovala žiadna električková križovatka, ani trať."


Čo sú to zase za kydy ???

Rýchlosť v križovatkách nie je znížená kvôli technickému stavu koľají, ale je to stanovené kvôli prejazdu cez elektromagnetické výhybky (5 km/h). To iba tak na okraj.
Od roku 2004 žiadna väčšia investícia do opravy tratí ?! A tie milióny čo išli ku Žst a za VSS, to je akože nič ? Potom mi už je jasné, že pre týchto ľudí (a to sú vraj z vrcholového menežmentu, či poslanci MZ) ani 9% nevypravených služieb za jedno doobeda neznamená vôbec nič. Len takú správičku v súčasnej letnej uhorkovej sezóne....
eMareq: Pozerám si nové CP električiek. Sorry, ale tie anglické názvy ste si fakt mohli odpustiť. Vôbec sa mi to nepáči. Nech si označovač kráka čo chce, ale načo to prepánajána má byť na iMHD? Keby to bolo v anglickej mutácii stránky, tak nepoviem nič, ale toto... ?
to sú fakt poslanci MZ takí zabednenci? Nevidia, že sa milióny plánujú na primitívnosti typu open air festivaly v bani na Bankove a pritom nie sú peniaze na základný chod mesta, kde patrí i zabezpečenie MHD?

Veď čo sa spraví za 60000000 SKK? Nič v porovnaní s tým, čo všetko treba naozaj akútne riešiť.
L55 bude zase len kvazi-zrychleny spoj ? niektore zastavky by tam mohli povynechavat
Do električkovej dopravy treba v Košiciach investovať 600 miliónov
http://www.sme.sk/c/3988298/do-elektrickovej-dopravy-treba-v-kosiciach-investovat-600-milionov.html

Podľa poslanca Tibora Matouška treba do električiek investovať, ale je nemysliteľné, aby mesto na budúci rok vynaložilo viac ako 50 – 60 miliónov korún. Pavol Mutafov dodal, že nespochybňuje požiadavku dopravného podniku, ale podľa jeho názoru treba, aby DPMK pripravil koncepciu mestskej dopravy s výhľadom na minimálne päť rokov, kde by boli špecifikované technické aj ekonomické požiadavky.

Iste pán Matoušek, radšej dáme inde (treba šetriť, bo nebude na EHMK). Aká koncepcia MHD súdruh Mutafov?

To je však průser pre NeviemKnapíka & co. Len tak na pripomenutie pre ostatných:
800 M na riešenie dopravy pri Auparku
700 M na výstavbu trate do Ťahanoviec (akože vieme, že nebude)
600 M na opravy _niektorých_ tratí (Kuzmányho - Zimná, Zimná - Amfiteáter, Krajský súd - NO, VSS X - OC Branisko)
500 M na oIo-tinu s názvom EHMK
200+ M na vykúpenie pozemkov pri Myslave (smetisko)
150 M na presun vozidiel do novej "garáže" (v súvislosti s výstavbou futbalového štadióna)

No keď to spočítam vyjde pekná sumička šplhajúca sa takmer ku trom miliardám korún.

Voľajako sa nám to začína vymykať z rúk... Rozpočet je len jeden a peňazí tak málo...
Reakcia na: PTI #35034:
Len či by to lidl dovolil. Predsa je to ich súkromný majetok. Navyše kamera na parkovisku je len jedná a sníma priestor dverí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.