Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ametys #36518:
ved niektore 54 stoja aj tam kde nemaju napr. na furci a tahanovciach mali vynechavat zastavky niektore ale stale sa najdu vodici co tam zastanu. a takisto vystupna zastavka 25 na tahanovciach... raz na americkej, raz do travy pred arkoviskom, raz v parkovisku pri poste, raz pri panorame, uz som videl aj na nastupnej zastat systemom vylozil-nalozil a dalsie kolo ?
Kedy budú konečne zosúladené cestovné poriadky, ktoré sú vyvesené na zastávkach a tieto z internetu?? Konkrétne sa jedná o sídlisko Dargovských hrdinov a linky číslo 15 a 27!! Na zastávkach sú už len v režime: pracovné dni a soboty,nedeľe a na Vašej stránke figurujú CP rozdelené na prac.dni v šk.roku a cez prázdniny!
S pozdravom Jozef Jerga
Reakcia na: Ferkho #36537:
...skúšal som aj cez zoznam... ? ?
Reakcia na: RDZ 50 #36510:
mail nie je prezitok ? ale AZET je uz 10 rokov tak si to rychlo zmen ? ? ?
Reakcia na: Alfonz Halenar #36535:
Pán Halenár, však v tom dnešnom článku v Korzári sa jasne píše, že tých 7 Sk naviac dieru do sveta nespraví a tí čo odišli sa sem aj tak nevrátia (prečo by aj? majú lepšie platené miesto). Štrajkovú pohotovosť mohli robiť len tí čo tam ešte boli, nie tí čo už odišli za lepším.

"Ako tu casto citam, riesenim je naliat viac penazi
do dpmk. Hrdlo je dosiroka otvorene - to je fakt.
Len keby nebolo takych problemov v meste ako maku..."

Najprv sa stále nariekalo, že je v DPMK prezamestnanosť, že je to čierna diera, že sú tam rezervy za 200 miliónov (btw nikto ich doteraz nenašiel a tie rezervy sú asi také, že je z nich sekera za 43 miliónov), tak sa začalo hromadne (bez akéhokoľvek rozmýšľania) prepúšťať, teraz zase zistili, že spravili sprostosť. Samozrejme, na všetkých "nevyšlo" lebo majú kamošov na meste (chránenci mesta). ? Riešením je pridať vodičom, nie adiministratíve (tam sa malo najviac prepúšťať), lebo vodiči jazdia.

"A blizi sa zaver sutaze o EHMK. Ked vyberu Kosice,
bude odniekial treba 500mil. Sk na "projekty".
150mil. na presun busov z pozemkov pre MFK."

NeviemKnapík povedal, že sa bude predsa škrtať. Možno si budú tie peniaze do skrine odkladať a my aj od úst odtŕhať, aby sme sa mohli raz takto spolu stretnúť v zrekonštruovanom výmenníku, či galérii v podchode jedného krásneho dňa.

Všetkým týmto problémom sa dalo dávno, dávno vyhnúť, ale to by musel byť nejaký záujem zo strany mesta, ktoré to NEvie. A teraz to hasenie stojí nemalé peniaze (vtedy by to stálo samozrejme menej).
L19 patri medzi nespolahlive spoje. Ako sa potom
moze zakaznik pripojit na prestup? Kde to viazne,
manazeri dpmk? Dnes L19 opaet vynechala.
Vcera skoncila strajkova pohotovost ale na L19
to nevidiet.
-
Ako tu casto citam, riesenim je naliat viac penazi
do dpmk. Hrdlo je dosiroka otvorene - to je fakt.
Len keby nebolo takych problemov v meste ako maku...
-
A blizi sa zaver sutaze o EHMK. Ked vyberu Kosice,
bude odniekial treba 500mil. Sk na "projekty".
150mil. na presun busov z pozemkov pre MFK.
-
Treba zvazit zaviest miestne dane. Aby Kosicania
zacali chapat suvis medzi miestnymi volbami a dopadmi
na ich zivot. Aj na to, ako cestuju dpmk.
Reakcia na: eMareq #36533:
"Stankovič: 15 čisté

Stankovič však upozorňuje, že v čistom je to stále menej ako 15-tisíc za mesačnú normu 162,5 odpracovaných hodín. Zdôrazňuje, že kto zarába viac, tak len vďaka nadčasom, ktorých počet je na hranici zákona. "Niektorí už majú odrobených okolo 200 až 250 hodín nadčasov, pričom zákon za rok dovoľuje maximálne 400.""
VODIČOM ZVÝŠILI PLATY
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=7.8.2008/87973K

"DPMK a vodiči sa včera dohodli na 7-korunovom zvýšení hodinovej mzdy od augusta. Štrajková pohotovosť sa skončila. Problémy s nedostatkom vodičov, vynechávaním spojov a nízkymi mzdami ostávajú.

Šéf odborov vodičov Vladislav Stankovič informoval, že v rámci momentálnych možností je to kompromis, ktorý má prispieť k upokojeniu kritickej situácie. "Nevyrieši okamžite všetky problémy a nedoplní chýbajúce stavy vodičov.""

"Odteraz budú zarábať vodiči autobusu a trolejbusu 92 Sk/hod. a vodiči električky 88 Sk/hod. K tomu môžu dostať 25-percentné odmeny a príplatky. Po zvýšení by mohla vzrásť priemerná hrubá mzda vodiča autobusu na približne 25 400 Sk (doteraz 22 989), vodiča trolejbusu na 25 100 (doteraz 22 777) a vodiča električky na 24 700 (doteraz 22 423)."
Podla mna by sa Expresy hodili aspon v spickach z THC, Furce / v trase L15 / a z KVP... zavret dvere na poslednej na sidlisku, otvorit na konecnej na NO a hotovo.
Z JZR sme stale do 15 - 20 min v meste. Tu to nieje az tak potrebne a este aj v ED su rezervy skratit ten jazdny cas / ked raz bude reko trati / .
Reakcia na: Josip3211 #36529:
Ja opravím. Zadný výjazd linka R6 - 3 zastávky! ? ?
Reakcia na: Josip3211 #36529:
aj L11 by mohla konkurovat, prinajmensom v jednom smere ☠ ?
Reakcia na: Vladimír #36528:
Ja opravim. Linka 26 5 zastavok. ?
Reakcia na: Vladimír #36527:
Opravujem prvý odstavec. Najexpresnejšia košická linka je L13 (6 zastávok) ?
Reakcia na: Ametys #36518:
Ale kdeže... To, či je linka expres alebo nie, absolútne nemá nič s počtom jej zastávok. Podľa tejto definície by tak najexpresnejšou linkou v Košiciach bola asi L40 (má len 8 zastávok), čo je samozrejme nezmysel.

Expresnosť linky spočíva v tom, že väčší počet zastávok na trase vynecháva. A práve v tomto sú Košice obzvlášť zábavné, keďže si donekonečna vyrábajú nové linky, ktoré sa honosia červenou tabuľkou a číslom 5x, lebo na celej trase vynechajú "až dve" zastávky. Nikedy mám pocit, že tu ide skôr o nejakú psychológiu "hurá, máme expres" ako o reálne zrýchlenie dopravy.

Charakter košických liniek 5x veľmi dobre vystihol Apeer v #36522, to sú ozaj len také zrýchlené spoje. Zmysel ich významu, zvlášť ešte po zavedení zastávok na znamenie, je podľa mňa veľmi otázny.
Ja osobne som za jedinú expresnú linku v KE kedysi považoval L53 v úseku NO - Ťahanovce, ktorá ozaj keď raz zavrela dvere na Palackého, tak stála až na sídlisku. Potom ju dochrámali doplnením zastávok pri Termostave a Leteckej akadémii.

Čo sa týka expresov mimo Košíc, do Bratislavy sa pozerať nemusím, Bratislavu dobre poznám. Niekdajšia sieť cca 25 expresných liniek je dnes už dávno minulosťou. Práve pred pár dňami sa to rozoberalo na bratislavskej diskusii, že momentálne sa v celej Bratislave dajú za expresné považovať asi tak tri linky, zopár ďalších má v minimálnom rozsahu vynechané len niektoré bezvýznamné zastávky. Potom ešte po jednej expresnej linke disponujú Nitra, Banská Bystrica a Prešov - u všetkých sa jedná o pár spojov denne.
Reakcia na: Nodes #36524:
Rovno Pendolino, alebo Hikari Expres. ?

Re #36507 Kari: Prepáč, ale strieľaš na nesprávny terč. A od čoho iného sa tie grafikony a služobáky odvíjajú? Iné odchody (pokiaľ si ich nevytvoríš) to nie sú. Tvorca grafikonov predsa potrebuje mať nejaké údaje, podľa čoho by ho potom robil? Tie odchody si predsa z prsta nevycucá, ani mu z neba samé nespadnú, musí od niečoho jednoducho začať (potrebuje jednoducho konkrétne čísla - tie som dodal JA). Odhad počtu služieb si mali spraviť oni na oddelení (ak to vedia), nie ja. Najprv sa spravilo linkovanie aj s intervalmi, potom sa začali tvoriť odchodovníky, potom grafikony a služobné CP.

Grafikony a služobné CP si robilo _oddelenie prípravy dopravy_, do toho som už ja _nemal čo povedať_ (preto ani počet služieb na každú linku nepoznám a ani neviem, ktorá prináleží ktorému odchodu v CP). To, že napríklad na linke 34 dnes nejde odchod na h:32 som ja vedieť nemohol (nevedel to vtedy ani riaditeľ dopravy) už pri tvorbe návrhov CP, mohol to byť v konečnom dôsledku totiž hociktorý iný (prečo na 32? prečo nie na 17 alebo 47 či 02?).

Zistili to až vtedy, keď boli hotové služby. Že počet služieb prevyšuje počet disponibilných vodičov je na pleciach dopravcu nie mňa, aby sa s tým vysporiadal (nech sa zavedú prejazdy medzi linkami, dá sa takto odjazdiť s menším počtom vodičov to čo sa navrhlo, otázne je či by aj tak neboli výpadky, možno by boli, ale menšie).

_Keď to vedeli, že všetky odchody nebudú pokryté, mali dať _vopred_ na známosť cestujúcim, že odchody na h:32 v prípade linky 34 nebudú vypravené a tieto odchody z CP vyhodiť_! A nie ich tam nechať, tak ako to najprv spravili a potom napochytro škrtali. Takže toto NIE JE chyba môjho návrhu. Ale keď si niekto myslel, že na mimoriadnu odmenu 1.000 Sk prídu všetci zázrakom jazdiť v minulú sobotu, tak sa prepočítal. Ak vodič odrobil 5 dní vkuse, 6-ty ani 7-my nepríde, chce si totiž odpočinúť, má na to nárok.

Ak započítam stanovenie nezmyselného dátumu 2.8, tak to inak ako amaterizmom skončiť nemohlo. Príliš dlho sa naťahovalo so zaspatým, neschopným vedením mesta (starostami so svojimi "požiadavkami") a prišiel júl a treba robiť ako fretka, lebo do 2.8 musí byť všetko hotové (čo samozrejme cestujúceho vonkoncom nezaujíma). To čo sa malo robiť mesiac (len z mojej strany) sa malo stihnúť čo najskôr... Inak to v konečnom dôsledku vypáliť ani nemohlo. Všetko rýchlo, rýchlo, rýchlo. Mrzí ma to. ?
Reakcia na: Ametys #36521:
lenže práve v tom je problém, oni vôbec nie sú rýchle - časovo. Sú také pomalé ako bežné linky. Napr. L 55 by mala stáť max. na zastávkach :
Lingov
Darg. hrdinov - MiÚ
Zupkova
Poliklinika Východ
Fábryho
Kalinovská
Tesco, Džungľa ( zbytočne )
Mier
Krajský úrad ( zbytočne )
Botanická záhrada ( zbytočne )
Amfiteáter ( otázne, či sa oplatí stáť, keďže stojí aj pri novej nemocnici, ale už len kvôli TU môže )
Nová nemocnica
Starozagorská
Húskova
KVP, kláštor

Na svojej trase vynecháva až 3 ( ❗ ) zastávky ( a z toho 1 je Pri hati 🙂 ).

L 52 :
Krásna
Žiacka
Lackova
Pri Hornáde
Golianova
Važecká
Dneperská
Levočská
Bukovecká
Tepláreň
Bytový podnik mesta Košice ( zbytočne )
Gymnázium Opatovská
Palackého ( otázne - ako prestupný bod môže slúžiť NO, skôr slúži pre autobusovú stanicu )
Nám. osloboditeľov
Krajský súd ( zbytočne - platí, čo pre Palackého; toto nie je prestupný bod, keďže drvivá väčšina liniek idúcich cez túto zastávku, chodí aj cez NO )
SOU dopravné
Moldavská, obchodné centrá ( zbytočne )
Pereš, vodojem ( zbytočne - pre Luník IX? )
Perešská
Poľov, rázcestie
Ludvíkov dvor
Valcovne U. S. Steel ( otázne - maximálne v čase striedania zmien )
Učňovská
Šaca, námestie
Kvetná
Nemocnica Šaca

Po Palackého nevynecháva ani 1 zastávku - to je fakt expres pre Šačanov.

Expresná linka by mala byť o tom, že naozaj človeka prepraví expresne. Lenže v KE takéto linky nemajú uplatnenie ( to vidieť na ich jazdných dobách a často sa meniacich trasách ). Jednoznačne som radšej za posilnenie bežných liniek na úkor zrušenia " expresov ".
Reakcia na: Apeer #36522:
Keby rychlodraha bola v lepsom stave, tam by mohli jazidt ICcka. ?
Reakcia na: Kari #36507:
jeden z najlepsich prispevkov ake som tu za posledne dni cital a presne o tom som tu dva dni marne polemizoval! HOWGH
Reakcia na: Ametys #36521:
Po železničarsky povedané, v KE tie linky niesu Ex, ale Zr ?
Reakcia na: TA #36519:
nemala som na mysli kvalitu ale to ze taketo linky su cize existuju expresne = rychle. A to ze kde budu premavat na akych trasach je ina vec.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.