a tie parcialne trolejbusy kto vyraba, robi to niekto vobec, od koho by sa nakupovalo? solaris, sor ci skoda? cize bez nakupu tychto vozov a dodatocnej upravy uz existujucej trolejbusovej siete na tento typ trolejbusov realizacia navratu trolejbusov nebude mozna?
Keby ste na to neboli upozornili, nenapadlo by ma, že SU 15 má porovnateľnú kapacitu s dlhým trolejbusom. A fakt...
Do stavu a údržby nevidím – či je ľahšie a lacnejšie udržať prevádzkyschopné SU 15 alebo staršie (ale o to jednoduchšie na údržbu?) 15Tr. Alebo možno máme dosť nových, takže vo výprave ani jedny ani druhé reálne nechýbajú? Ako je to?
Jasné, bolo by to menšie zlo, ale keď doteraz tie vozy nechýbali (nevypravené spoji boli väčšinou argumentované nedostatkom vodičov, čo je zase chyba komunikácie s cestujúcimi), tak národu bude ťažko vysvetliť že 15Trky sú nejaká spása a jediná možnostlť záchrany výpravy. Obvzlášť keď sa vyraďujú SU 15.
Akákoľvek snaha o záchranu trolejbusov bez nákupu nových bude len a len kontraproduktívna.
Zaradením do premávky starých prehniyých vysokopodlažných trolejbusov, namiesto nízkopodlažných a relatívne nových autobusov je fakt super nápad, a cestujúci to iste ocenia. Menej šoto zmýšľania by to chcelo.
Uvažovalo sa chvilku o zavedení novej trate ed , linky 8. Mne osobne tá trasa nedávala velký zmysel.
Ale behom rekonštrukcie Moldavskej a zavedením výlukovej trasy L6 cez Kuzmányho, Amfiteáter k DPMK si mnoho ludí pochvalovalo túto trasu. Stálo by za úvahu, či by sa nová linka v tejto trase nemala zaviesť natrvalo. Otáčať by sa mohla na kruháči. Perspektívne v budúcnosti predlžiť cez Bardejovskú na Mikoviniho. Prípadne zaviesť okružnú linku obojsmerne v trase Amf - Terasa - Moldavská - Kuzm - Amf.
Prechod na parciálne trolejbusy nevyžaduje skoro nič. Žiadne prebudovanie siete, vytváranie novej infraštruktúry. Akorát inštaláciu natrolejovacích striešok na vhodne určených zastávkach. Žiadne vystupovanie vodiča k manipulácii so zberačmi, všetko prebieha velmi rýchlo na zastávke behom nástupu cestujúcich, prípadne sťahovanie zberača aj za jazdy (Praha). Alternatívny pohon dnešných parciálnych trolejbusov je takmer výhradne na batérie.
Treba sa ísť pozrieť napr. do Plzne, Zlína...
Viem, že rekonštrukcia trate nad jazerom je dosť závažný aktuálny problém, ale tie trolejbusy by som spustil čo najskor, trebárs spojazdnením posledných troch štyroch spojazdnitelných, čo ešte neponičili. Za takých 5 rokov by sa to mohlo dosť predražiť, pretože v DPMK platí , že čo sa nepoužíva to chátra alebo sa rozkráda. Viď samotné trolejbusy !
Dnes v novom kĺbovom buse blikal vo vnútri nad predným sklom nápis STOP a ozývalo sa hlasné pípanie. Žeby nová signalizácia požiadavky na vystupovanie? Tipoval by som, že ten hlasný a dosť ostrý zvuk čoskoro príliš obľúbený nebude.
Trolejbusy tu tak skoro nebudú. Nový primátor sa vyjadril, že preferuje také trolejbusy, čo umožňujú aj jazdu bez troleje. To znamená vypracovať a prebudovať celú sieť, nakúpiť hybridné vozidlá. EU to zaplatí, ale tak skoro to nebude. Počas svojho volebného obdobia to možno ani nestihne.
Tak super miesto toho aby sme dokoncili uz konecne reko trati (take Jazero to potzrebuje ako sol/ ideme riesit nejake trolejbusy ktore teraz absolutne niesu podstatne. Netvrdim ze nebudem rad ked sa vratia (mimochodom uz by to mali byt na alternativny pohon) ale toto by nemala byt uplna priorita. Priorita samozrejme ozdravenie DPMK a dokončenie reko trati a potom nejake trolejbusy.
..a mimochodom to elektrickove depo co je za nimi na videu nemalo byt uz o tomto case obnovene z eurofondov? kde su prachy z toho projektu obnova a modernizacia elektrickoveho depa sa pytam? kde zmizli v koho vreckach?
pekne... vysledok gazdovania predoslych sudruhov Rasiho aj s Petruskom a Majzom-aktualny novy sef dpmk Padyscak: "Na úveroch je tu 21 miliónov eur, len za tento rok je predpokladaná strata tri milióny. V súčasnosti cash-flow je mínus 1,4 milióna eur," povedal. Po zistení presných informácií prijme vedenie riešenia, obmedzenia verejnej dopravy však Padyšák vylúčil. jedine co bolo potvrdene ze sa vratia trolejbusy, o modernizacii dalsich trati nepadlo ani slovo, zrejme sa pokracovat zatial nebude.. http://www.teraz.sk/najnovsie/novy-kosicky-primator-polacek-potvr/366816-clanok.html
Výmena politických nominantov na postoch mesta je skôr klasický povolebný úkon než nejaká špeciálna zásluha. Už len výmena samotná a vyvetranie by malo prospieť, ak sa tam nenainštaluje zase niekto podobný. Má niekto nejaké info kto sú títo noví ľudia a čo robili predtým?