Áno, to bolo v čase, keď sa odstavovali 435ky jedna za druhou a bolo menej dlhých vozov ako dnes. Tamto bolo iba riešenie z núdze, radšej krátky voz jak dlhý. Lenže 9,5 namiesto 12 sú plánované ako trvalý stav.
Sranda zacne vtedy, ked sa zacne splacat uver..buduci rok. Som si isty, ze potom aj nizsie prevadzkove naklady 9,5m vozidiel oproti 12m vozidlam zacnu byt zaujimave..
Inak, zaujimave, donedavna 12m vozy na linkach 10,19,36,54 atd takmer nik neriesil, ale 9,5m miesto 12m su zrazu problem..
Luxus je už vôbec to, ako sa kupovali nové vozy. Pokiaľ predávame kĺbové vozy po 20000 €, tak riešiť to, že sa ušetrí niečo vypravením o 2,5 m vozu menej, sa mi zdá dosť malicherné.
Cestujem denne spojmi o 6:43, 7:13 z Opátskeho, hovorím z vlastne skúsenosti. Stáva sa (nie každý deň), že už z Opátskeho vychádza autobus plne obsadený sediacimi cestujúcimi. Na Južnom nábreží niekto popristupuje, niekto povystupuje a na NO sa už slušne zaplní. Samozrejme, ak ide pred 31čkou 10ka (D1009), ľudia nastúpia skor do 10ky, avšak niekedy sa to presne vymení. SOSA je pravda, ráno sa to tam v smere do Myslavy vyprázdni a prevažujú sediaci cestujúci. Poobede by som ani nepovedal, v smere mesto je vačší počet stojacich cestujúcich.
Zaujimave... Prieskum z tohto septembra (pred zaciatkom semestra VS) ukazal, ze v rannej spicke na Palackeho v oboch smeroch max sediaci cestujuci, taktiez SOSA v oboch smeroch..
Samozrejme, VS cosi pridaju. Urcite budu dalsie prieskumy a nasadenie 9,5m sa nejak utrasie. Ja by som taktiez najradsej videl standard sediacich vsade, ale to by musela byt uplne ina objednavka vykonov ..
Reakcia na #56967 od LUKYmhd z Dispečerského fóra:
Odporúčam sa pozrieť do Drážďan, či kdekoľvek, kde už dopravcom viac záleží na ľuďoch a ich pohodlí, ako na tom, aby za každú cenu ušetrili. Vozidlo, v ktorom je čo i len 1 stojaci cestujúci, sa už počíta ako preťažené a je nutné to zohľadniť a vytvoriť nový spoj.
31 zvykla chodiť naplnená (sediaci cestujúci i viac stojacich cestujúcich) aj ráno z Palackého smerom na Opátske, ráno z Opátskeho (6:43, 7:13, 7:43) toto isté a na NO sa zaplnila už slušne (plnka, hovorím o 12M voze).
Nie je problem spravit samostatnu 33, avsak vnimam luxus, aby vozidlo vychadzalo von takmer po rannej spicke (7:30) len preto, ze to je midibus.
A ktora sluzba na 26 nechyta USS pracovne zmeny? Bud je v areali, alebo chyta napor konciacich z VA do Sace. To uz sa mozu dat midi rovno na RA..
Inak, zaujimave je aj nahle naplnenie 31 s prichodom midi, zo spickovych prieskumov vysla 31 prezitelnejsia, nez napr. 20,20L a 25. Ale pripustam, ze VŠ iduci na/z blokov jej mozu sposobovat narazovy napor na 2-3 zastavkach. Avsak, z Myslavy aj Opatskeho bolo obsadenie 31 prevadzne max sediacim poctom cestujucich..
A nie je jedno, či stojí v rannej špičke v garáži NB 12 z roku 2013 alebo BN 9,5 o pol roka novší a o 100 % nemožnejší? ?
Author: Ak sa dobre pamätám, jedno z pôvodne plánovaných pôsobísk týchto vozov bola 33ka aj 14ka (cez PD). Na Šacu som myslel 4211, ale to je delená, no.
Ako keby bol taky problem spravit na 33ku samostatnu sluzbu prave kvoli midibusu. Okrem toho, na L26 by podla systemu ktory sa pouzil na L31 mal ist midibus na kazdu sluzbu, ktora nejde do USS
A ako vyzera vytazenost L14 v rannej spicke? Uzemie ktore obsluhuje mi nepripada az tak silne osidlene ako klasicke obce, kde je rano naval... myslim tym ze by midibus na cas spicky jazdil na L14 a 12metrovy autobus na 31, alebo 18. Len ci by to stalo za cenu dalsich zbytocnych km prejazdov
Možno by stálo za zváženie, ak tak veľmi chcú midibusy na 31tke, či by nebolo dobré sa vrátiť k trasovaniu z roku 2008, keď 31tka obchádzala internáty a LIX cez Bratislavskú. Lebo inak neviem, ako prinútiť študentov, aby sa do nej netlačili a počkali na spoj pre nich určený. Aj keď, aj tento variant mal svoje chyby.
Presne, ako pises. Navyse, nechat nizkonakladovy voz (ano, prevadzkove naklakdy ma 9,5m nizsie ako 12m) stat doma, resp. vyuzivat iba v vecer a cez vikendy, to si asi nikto nedovoli..
Oki, spresnim, pytal som sa na take sluzby, ktore jazdia aj rannu spicku.. A s 33 som myslel na R1802, ktora rano vykona 18, potom 33ku o 7:30,8:25,9:25, dalej 24 a opat 18.. a prave preto nie je vhodna na midi.
Zatial teda stale su len dve sluzby 1331 a 2201.. co v Saci? Celodenka na 25, 26, 52 ci zaloha v USS? Kazda z nich ma aj vykon v USS a teda chyta narazovy dopyt v navoze z/na zmenu...
14ka je na zvazenie, tam sa uz vsak testoval elektrobus, aj midi a neuspesne, leto/zima, vzdy sa objavili nejake skolske vylety, ci turisti, kedy nepobrala..
Nie je ich nasadenie take jednoduche, ako sa zda.. kazdy vie povedat, kam v spicke nepatria, ale zatial necitam navrh, kam patria..
3301 je služba pre "nočáky", ktoré striedajú poobedné a nočné, rannú špičku jazdia ešte vozy z nočných
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.