Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Terepin #82810:
Počuj Ty odborník na zdravý rozum. Ak chceš kvákať a hodnotiť iných, skús si najprv obliecť tú druhú kožu alebo aspoň poznať podrobne, čo za rozhodnutiami skutočne stojí. Trasy a parametre liniek MHD počas výluk sa nevytvárajú len na základe toho, čo si od stola nejaký grafikonista či logista pomyslí, že je dobré a basta. Je za tým x ďalších prevádzkových vplyvov, ktoré musia byť rešpektované, aj keď sú to mnohokrát len zlé a ešte horšie riešenia.

Teraz bude kompletne zatvorený kruháč s výnimkou pravého odbočenia SNP > Šaca a Šaca > Alejová. Obchádzka od smeru Šaca do centra a späť cez Bardejovskú, vrátane spojov SAD, Spoločenský ako prestupný bod. Máš vozidlový park busov s 84 klbákmi a 28 strednými solarismi, limitovaný počet vodičov, poznáš nahrubo jazdné doby a polohy zastávok, aké linkové vedenie by si navrhol? Podmienkou je nenavýšiť výpravu vozidiel a vodičov AD, nevykonávať žiadne zmeny v nedotknutých linkách a zásadne nemeniť turnusové tabuľky vodičov. Tak pome, ukáž sa. A následne to porovnáme s už existujúcim riešením dopravcu.

Jo a aby som nezabudol, to s tou linkou 10 cez stanicu ani neskúšaj, ak nechceš, aby Ťa 30-tisícové sídlisko Ťahanovce roznieslo v zuboch, lebo im predĺžiš cestovanie na nosnej linke a tým aj zdvihneš cestovné.
Reakcia na: Dispecer #82779:
Odpoviem si: #59170
Reakcia na: cedin #82814:
Zrovna ZSSK by som sa na zaklade skusenosti z BSK bal mozno najmenej. Nie ze by tam nejake komplikacie neboli, ale ZSSK a MDV boli zrejme najmensim komplikatorom procesu.

Dakujem za vsetky odpovede!
Reakcia na: mi.v #82819:
Samozrejme, že je to málo.
Ono síce parkovacích miest použiteľných aj na P+R je vyššie pozdĺž Slaneckej dosť (pri obchodných centrách), ale sú cez cestu, nie sú prestrešené a nie sú strážené.
Ale aj toto je iná stavba (čo značí, že to nakoniec ani nemusí byť postavené).
Reakcia na: cedin #82818:
Chápem to tak, že v článku pre verejnosť to stačí zahrnúť pod jeden pojem "stavba". Alebo sa to mohlo medzitým zmeniť atď...

Mňa skôr znervózňuje tá zelená naznačená stavba terminálu IDS Važecká, ktorá v zátvorkách uvádza "parkovisko, prestrešenie", lenže to parkovisko má 20 miest. (Ak sú to tie malé zelené obdĺžničky podobné čiarkovanej čiare.) Rozmerovo to celkom zodpovedá tej malej ploche terminálu, významne viac tých miest asi nebude. Lenže... načo je terminál IDS s 20 parkovacími miestami? To je predstava kraja/mesta, že 20 motoristov bude využívať IDS? Toto rozhodne nie je výbava pre P+R a je zrejmé, že P+R sa v stavbe/stavbách zase nerieši. Snáď v roku 2100 tam už bude. Alebo to len my sme nepochopili, že oni už počítajú s verejnými automatickými autami v blízkej budúcnosti a teda žiadne P+R nakoniec ani nebude treba 🙂.
Reakcia na: mi.v #82817:
Aha, takže som slepý... Je to hneď na začiatku.
Lenže tam je napísané, že ide o iné stavby ako „Rekonštrukcia a modernizácia cesty II/552 - Slanecká cesta“ (aj keď podľa mňa je to oficiálne Slanecká ulica a nie cesta).
Zatiaľ čo v spomínanom článku bolo uvedené, že by to malo byť súčasťou TEJTO stavby.
P.S. na mape v dokumente "C.1 – I Projektový zámer a súvisiaca dokumentácia.pdf" vidieť, že rekonštrukcia obratiska a výstavba terminálu integrovanej dopravy budú ďalšie samostatné projekty výstavby.
Reakcia na: cedin #82815:
Pozrel som si tie dokumenty a vidím, že tie podklady sú len pre stavbu cesty, teda nie je tam ani obratisko, ani trať. Ak budú, tak zrejme neskôr v inom projekte, ak sa nejaký robí.
Reakcia na: mi.v #82799:
Dal som si tú robotu a našiel som súťažné podklady na túto stavbu:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/863028.
O žiadnej rekonštrukcii električkového obratiska som tam nenašiel ani slovo...
Reakcia na: afeno #82800:
Župani KSK a PSK sami osebe sú schopní akurát tak zladiť cestovné a prepravné poriadky a tarify dopravcov prímestskej autobusovej dopravy v týchto 2 krajoch (teda to, čo bolo predtým desaťročia samozrejmosťou) a to je tak všetko. Aj to síce treba, ale to je málo.
Bez zapojenia miest Košice a Prešov sa žiadna ozajstná integrácia nemôže ani začať.
A druhý poriadne ťažký oriešok bude ZSSK, ktorá ma všetko vlastný (a najmä iný) systém.
Reakcia na: myslavcan #82805:
Toto vyzerá na celkom dobrú správu - keďže na Moldavskej pri bývalých Spojoch sa dá prejsť cz trať (aj busom), znamenalo by to, že linky 34 a 54 (a možno aj nejaká x9 - neviem, či sa južná časť deviatky bude riešiť električkou s koľajovou spojkou na Alejovej alebo autobusom až z Jazera) by aspoň v smere na juh mohli premávať cez Spoločenský pavilón normálne (čo by riešilo množstvo prestupov).
Ale uvidíme - pretože platí moja poznámka o tradíciách DPMK nižšie...
Reakcia na: Terepin #82810:
Nato, aby sa dalo debatovať o riešení náhradnej MHD počas nastávajúcej výluky, by bolo treba poznať rozsah cestných uzávierok, ale ten ešte nebol nikde zverejnený.
Tých sporných miest, ktoré môžu / nemusia byť pre autobusy prejazdné, je teraz totiž dosť veľa.
Ale podľa mňa sa naozaj netreba báť toho, že by DPMK (či kto to robí) práve teraz na záver týchto výluk porušil svoju tradíciu a navrhol také riešenia, ktoré by cestovanie dotknutým ľuďom čo najmenej skomplikovali...
So zachádzkou linky č. 10 k stanici by som bol dosť opatrný, bolo by to pre Ťahanovčanov dosť výrazné zdržanie.
Reakcia na: LUKYmhd #82795:
Zbytočná panika - zas každý výrok nášho nového povereného primátora viedenského typu, čo ide opravovať výtlky o.i. aj na „cestách 4. triedy“, netreba brať až tak doslovne.
Hľadal som totiž niečo úplne iné a narazil som pri tom na toto: https://www.zverejnenie.esluzbykosice.sk/Objednavka/Detail/17270700/2733363.
A je to z 26.2.2018 čiže nedávno.
Takže minimálne projektovať sa ide ďalej.
Reakcia na: KosickyTiger #82807:
To by museli zaviesť L10 na Staničné námestie. Čo by bolo rozhodne lepšie rozhodnutie, než dávať náhradnú linku, avšak toto je DPMK; pojem "zdravý rozum" je pre nich sprostý pojem.
Elektricky na triede SNP od 7.4.2018 no uvidime ci sa im ten datum podari naplnit. https://www.tvkosice.sk/video/5abcba8c4526ca6398ddd73f
Reakcia na: KosickyTiger #82807:
Nemyslím,máloktorá linka okrem 23-ky obsluhuje staničné námestie,aj tá ma riedky interval
Reakcia na: romeo #82806:
Podľa mňa X6 ani nebude premávať, cestujúcim odporučia využiť L10 a podobne...
Reakcia na: myslavcan #82805:
Veď to, Moldavská bude bez MHD, ja by som to videl asi tak,že x6 naberie ľudí niekde na Bardejovskej, otočí sa cez koľaje pri športovom gymku nech je aj zastávka pavilón obslúžena, prejde po SNP na Bardejovskú,Idanskú..atď. Rky cez vozovňu a x9 žeby Pri prachárni-Popradská-Bardejovská? Busy asi podobne ako x6.Uvidíme
Reakcia na: romeo #82804:
Z SNP sa má dať odbočiť len doprava, rovnako aj od Optimy. Ostatné smery úplne uzavrené. Takže to vyzerá na veľmi zaujímavé obchádzky.
Sú nejaké zákulisné info o možnom riešení dopravy pri kruhovom objazde,keďže o týždeň tam možno začnú výluky?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.