Dobrý deň,
Zaujímalo by ma, prečo náhradná doprava električky 6– autobus X6 nezastavuje na zastávke Idanská, kde ma oficiálne zastávku, už neraz som tam ráno o šiestej stála a autobus prefrčal okolo. (O tom, že som nestihla vlak zo stanice sa radšej ani nevyjadrujem). Predpokladám, že to bolo spôsobené lenivosťou ( či možno nevedomosťou) vodičov odbočiť na danú zastávku, lebo ináč si to vysvetliť nedokážem.
Taktiež by ma zaujímalo, kde bude zastavovať tento autobus od pondelka 19. 03. 18, keďže tieto koľajové úseky budú rekonštruovať a v cestovnom poriadku má táto linka ešte stále „aktívnu“ zastávku na Idanskej.
Ak je táto zastávka tak problematická pre šoférov, že na nej nezastavujú, tak neviem prečo ju nezrušili, potom človek ráta s tým, že daný spoj by na nej mal zastaviť.
Vďaka za odpoveď.
?
Zaujímalo by ma, prečo náhradná doprava električky 6– autobus X6 nezastavuje na zastávke Idanská, kde ma oficiálne zastávku, už neraz som tam ráno o šiestej stála a autobus prefrčal okolo. (O tom, že som nestihla vlak zo stanice sa radšej ani nevyjadrujem). Predpokladám, že to bolo spôsobené lenivosťou ( či možno nevedomosťou) vodičov odbočiť na danú zastávku, lebo ináč si to vysvetliť nedokážem.
Taktiež by ma zaujímalo, kde bude zastavovať tento autobus od pondelka 19. 03. 18, keďže tieto koľajové úseky budú rekonštruovať a v cestovnom poriadku má táto linka ešte stále „aktívnu“ zastávku na Idanskej.
Ak je táto zastávka tak problematická pre šoférov, že na nej nezastavujú, tak neviem prečo ju nezrušili, potom človek ráta s tým, že daný spoj by na nej mal zastaviť.
Vďaka za odpoveď.
?
mi.v
Súhlasím s 110mat110, že nejakú pokutu k lístku treba. Napr.:
znížená pokuta = 30-násobok základného cestovného = 18 €
(v Prahe je plná pokuta 33-násobok základného cestovného, znížená 17-násobok. Dá sa diskutovať...)
Príklad pravidiel alternatívnej pokuty:
1a. expirovaný kupón do 2 dní → znížená pokuta + lístok min. 30-dňový
1b. inak → znížená pokuta + lístok 180-dňový (vždy nezľavnený)
Zdôvodnenie:
pravidlo č. 1a by bolo zamerané na ľudí, ktorí si pravidelne kupujú lístky a ušiel im termín. Zaplatia pokutu (takmer v cene ďalšieho mesačníka, DPMK neprerobí) a kúpia si svoj zvyčajný lístok na ďalšie obdobie. Mnohí pracujúci, ktorí žijú z mesiaca na mesiac, nemajú na kúpu drahšieho ako 30-dňového lístka. Takto by pri ujdenom termíne zaplatili 38 € namiesto 80 €. Stále je to viac ako 20 €, ktoré by zaplatili za kupón v termíne.
pravidlo č. 1b by bolo zamerané na ľudí, ktorí jazdia menej pravidelne. Tí by teda mohli zaplatiť 118 € namiesto 60 € a potom pol roka môcť cestovať MHD bez toho, aby museli "riešiť" cestovné.
Teda zostávalo by iba 1 pravidlo a to sa ponúkne cestujúcemu ako 1a alebo 1b podľa toho, ktorý je jeho prípad (a to je jasné z databázy, ktorú majú (aj) v počítači pri okienku na oddelení prepravnej kontroly).
Podobný systém (iba 1b) skúša Praha, končia o 2 týždne, takto vyzerajú podrobnosti u nich: https://pid.cz/wp-content/uploads/ke-stazeni/tarif/tarif_PID_2016-02-01_dodatek-10.pdf Určite bude dobré počkať aj na to, ako skúšobné obdobie dopadne u nich – či to zavedú definitívne, alebo zrušia. Iste to bude v médiách, keďže aj zavedenie medializovali.
Kritizujte, komentujte, namietajte...