Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem teda, ako jazdia vlaky do KE z He, ale opačne ide len Zemplín a Bohemia a prvý REx niekedy o 11, to nie je veľmi použiteľné, treba si uvedomiť, že pri prestupe na vlak by na tej trase mal byť interval Max 15 min a od toho sme na míle vzdialeni, navyše by tie vlaky musel aj niekto objednať
Reakcia na: myslavcan #82420:
Keby sa len trošku chcelo, tento problém by mohlo mesto elegantne vyriešiť a to tým, že z toho smeru vedie popri ceste železničná trať. Keď vedia v Rakúsku urobiť stanicu pre P+R parkovisko, prečo sa u nás nedá ? Koniec koncov na to by stačilo postaviť P+R pri ŽST Krásna, a samozrejme podľa toho upraviť aj infraštruktúru. Ak vezmem do úvahy, že cesta vlakom trvá z Krásnej do Košíc 9 minút resp. 4 minúty na Jantárovú (a v spiatočnom smere rovnako), a v skutočnosti nie je nič mimoriadne, ak tých 9 minút trvá len od VSS na Levočskú, tak je to čo sa týka časovej úspory ideálna voľba. Samozrejme by si mohol niekto povedať že ak už má prestúpiť na vlak, tak to rovno môže ísť vlakom celú trasu, no nepochybne to je pravda, na druhej strane už od Krásnej ďalej na východ je časová úspora pri použtí cestnej dopravy celkom značná. Ak by na takúto trasu vytvorili konkurencieschopný interval /napríklad 10 minút/, mohli by sme podľa mňa dosiahnuť dobrú alternatívu. Samozrejme túto moju predstavu nevidím v žiadnom prípade reálne, teda nie v súčasnosti, a je potrebné si uvedomiť, že rozšírenie Slaneckej neprinesie z dlhodobého hľadiska riešenie a čo sa toho smeru týka, obávam sa že ani plánovaný obchvat. Koniec koncov, niečo takéto by mohlo byť celkom vhodné pre ospevovanú vlakoelektričku.
Reakcia na: cedin #82419:
Predstav si, že si obyvateľ Napríklad Vyšnej Hutky. Ktorú možnosť by si si vybral skôr:
1. Bus raz za hodinu síce až na stanicu, ale keď tam nie je cieľ tvojej cesty, tak aj tak potrebuješ použiť aj MHD.
2. Bus len po Važeckú raz za 30 minút, na Važeckej prestup s jedným integrovanym listkom.

Berme, že v oboch prípadoch to dokáže odjazdiť jeden bus s jedným vodičom, a teda že náklady sú rovnaké.
Reakcia na: Yogi616 #82418:
Nič nemiešam.
Podľa mňa ide v prvom rade o to, aby bolo v meste čím menej áut.
A tomu by rozhodne pomohlo o.i. to, keby ľudia z okrajových častí mesta a priľahlých obcí museli vo VHD čím menej prestupovať (pretože ak sadnú do auta, žiadny prestup ich nečaká).
Samozrejme ale pripúšťam, že v niektorých časoch a smeroch jestvujú spoje, ktoré sú tak málo využívané, že síce treba, aby boli, ale ťahať ich ďalej ako po prvú električkovú zastávku by bolo hriechom.
A keď už priame autobusové spoje do centra majú byť (a ja si myslím, že väčšina ich má byť takáto), mali by byť čo najrýchlejšie, aby boli aj čo najkonkurencieschopnejšie voči IAD.
A to sa dá najlepšie dosiahnuť osobitnou trasou nezávislou od bežnej premávky. A v rámci toho sa mi úprava električkovej trate umožňujúca aj premávku autobusov lacnejším riešením ako vyhradené autobusové pruhy na ceste - a navyše aj pre cestujúcich pohodlnejším (lebo tie isté nástupištia ako električka, takže odpadajú behačky medzi cestou a električkovou traťou).
Reakcia na: cedin #82417:
Počkaj, ale ty tu raz miešaš auto, raz autobus.
Nebolo by lepšie, ak by z Važeckej chodili do centra len električky a teda by si žiadne autobusy na trati ani nemusel riešiť? Neviem, či niekde existuje tak dlhý spoločný úsek pre tram+bus.
Reakcia na: veteran #82415:
Čo je na tom nejasné?

1. Ak autobusy pôjdu až do centra, budú pre obyvateľov KNH a priľahlých obcí atraktívnejšie.
2. Ak autobusy budú v špičkách predbiehať kolóny áut po električkovej trati, budú atraktívnejšie.
3. Ak cesta nebude prejazdnejšia, pre autá bude menej atraktívna.
4. Ak bude záchytné parkovisko lacné a bezpečné, viac to bude ľudí lákať na odstavenie auta už tam.
5. Ak bude odtiaľ ľahký, rýchly a bezpečný prístup k zastávke MHD, tak detto ako u „4“.
6. Ak za odstavenie auta na záchytnom parkovisku bude naviac lístok na MHD zdarma, tak detto ako u „4“.

To všetko by malo pomáhať tomu, aby sa obyvatelia KNH a priľahlých obcí buď do mesta ani autom nevybrali (ale radšej autobusom) alebo ak predsa, tak aspoň aby ho odstavili na začiatku sídliska a ďalej pokračovali MHD.

Ak sa však rozšíri cesta, zatraktívni sa cestovanie autom a ľudí vo VHD bude ešte menej.
A ak sa k tomu pridá ešte zvýšenie podielu spojov z KNH a priľahlých končiacich v zastávke „Važecká“, tak to spôsobí ešte vyšší úbytok ľudí vo VHD a ďalší nárast IAD.
Takže toto nie je dobrý spôsob riešenia prepchatia Slaneckej.
Ak mám viac fotiek(22) ako ich tu môžem pridať? Čiernobiele
Reakcia na: cedin #82414:
Načo bude naproti Važeckej "veľké" parkovisko (a ešte za "symbolické" ceny), keď ideš aj tak všetko ťahať do "centra" ❓
Reakcia na: Dispecer #82381:
Áno, Slanecká by potrebovala niečo celkom iné ako rozšírenie na 4 pruhy...

Moja predstava (je mi jasné, že utopická):
1. Žiadne rozširovanie cesty.
2. Rekonštrukcia a modernizácia električkovej trate (tak, aby bola pojazdná aj pre autobusy).
3. Všetky mestské aj prímestské autobusové spoje z daného smeru (Krásna n. H., obce) až do centra.
4. Naproti Važeckej veľké parkovisko, strážené / kamerované, optimálne aj kryté.
5. Parkovanie zdarma / symbolické, parkovací lístok = aj 2 lístky pre 1 osobu na MHD, napr. na 60´.
6. Na úrovni Važeckej podchod popod Slaneckú alebo aspoň tlačidlový semafor s preferenciou peších.

To by bol súčasne aj „cukor“ (zrýchlenie verejnej hromadnej dopravy aj jej zlacnenie pre tých, čo by naproti Važeckej odstavili auto) aj „bič“ (nezlepšovanie podmienok pre IAD).
Reakcia na: Patricio #82412:
Dáky bližší popis by prosím nebol? ?
Asi to nie je DPMK, ale aspoň pre zaujímavosť.
Reakcia na: Terepin #82399:
To som chcel vedieť. Ďakujem.
Reakcia na: Terepin #82399:
Mozno nijak. Ona tam jazdi aj ked je Optima zavrata aj teraz.
Reakcia na: Terepin #82400:
Takáto fotka má nulovú vypovedaciu hodnotu. Veď na tejto fotke vyzerá zastávka Bocatiova tak, ako keby námestie MM bolo len pár metrov od nej. pritom sa jedná možno o 300-400m odfotenej ulice. Samozrejme, že prispôsobenie trate profilu celej ulice vyzerá na takej fotke hrozne.
Pozdravujem...

Terepin...
Tiež som chvíľku pozeral, kde bola tá fotka na Komenského fotená ?
Ale, čo ma oveľa viac rozladilo, sú tie nové svetelné križovatky ? ?
Reakcia na: reparil #82405:
Možno to má súvislosť s linkou X2, ktorá 2 mesiace tam pobehovala aby urovnala trať ? ? ? ?
Reakcia na: KosickyTiger #82404:
No to bude tym, ze kuzmanka ma travu, komenskeho asfalt.
..a nakoniec este vysvitne ze duha robila tu robotu poctivejsie vramci IKD ako samotna eurovia vramci MET, to by som sa teda po... ? sila.. tie vlny tam su ako predtym, teda po 50 rocnej trati takze to bude hadzat rovnako s celou brikou ako predtym... klanim se eurovia.. ?
Reakcia na: mi.v #82403:
Ale je pravda, že tie koľajnice sú o dosť hlučnejšie ako tie od Dúhy na Kuzmányho.
Reakcia na: Terepin #82402:
Nahrajte sem foto urobené bez teleobjektívu. Ako písali pred časom aj iní, s teleobjektívom to nie je príliš objektívne. 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.