Reakcia na: 110mat110 #82253:
Prosím ? Aké zastavenie a rozbeh električky ?Takže fakty z reálu, rozbeh Citelisu z Pereša na Poľov z 0 na 40 pri plnom voze činí 25 sekúnd. Za ten čas už električku tretí krát vypne obmedzovač rýchlosti. Nemáš o tomto najmenšiu potuchu, prepáč.
Pomalšia je podľa chronometráže, viď príspevok ktorý som napísal medzi tým, kým som ten Tvoj nevidel, opäť, papier hovorí niečo iné od reality, schválne sa choď niekedy previezť a sleduj svoju polohu na mape a s tým pribúdajúce meškanie.

VA je rozhodne lepší terminál. Na druhú stranu, ak chcem skrátiť cestovný čas, tak nebudem robiť nezmyselnú zachádzku, a električka by na VA išla ajtak, takže Eurobus by som týmto riešiť nemusel, a naviac €bus má zastávku pokiaľ viem aj na Valcovniach. Prestup do/zo Šace na Valcovniach je fajn, je tam podchod, doplnil by som ho o plošiny pre vozíčkarov a rampy pre kočiare, hoci tých do Šace chodí fakt minimum. Prestup by sa dal riadiť dispečerom ktorý sedí na VA na diaľku cez vysielačku, vďaka kamerám, ako už majú po celom meste.
cedin
Ak máme nejaké trate, kde je slabá intenzita cestujúcich po celý deň (Barca) alebo mimo špičiek (Němcovej, železiarne) a nechceme ich zrušiť (či už kvôli silnej špičke alebo kvôli tomu, že sa tá trať hodí do siete z prevádzkových dôvodov), je dobré na tento účel ich zopár mať, pretože to umožní tam električkovú dopravu zachovať, a to v prijateľnom intervale a pri čo najmenších prevádzkových nákladoch.
Ak tam dáte väčšie električky a menej husto (aby to nebolo pridrahé), tak Vám odtiaľ časť cestujúcich zmizne kvôli nízkej frekvencii spojov a bude to celé ešte neefektívnejšie.
A eurofondy sa dajú čerpať aj na krátke električky - len Košiciam to nedovolili...
Čerstvý príklad: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/18/takto-bude-vypadat-polsk-variolf.