Reply on: 110mat110 #82250:
Asi to bolo myslené na NO. Keby bola na rýchlodráhe linka s intervalom 15 minút, tak by boli asi aj uvoľnené eurofondy na rekonštrukciu rýchlodráhy. S tou by mohlo súvisieť napr. aj také zvýšenie cestovnej rýchlosti.
Takže je to viazané jedno s druhym.
Dalšia vec by bola aj predlženie trate do Šace...
cedin
Ak máme nejaké trate, kde je slabá intenzita cestujúcich po celý deň (Barca) alebo mimo špičiek (Němcovej, železiarne) a nechceme ich zrušiť (či už kvôli silnej špičke alebo kvôli tomu, že sa tá trať hodí do siete z prevádzkových dôvodov), je dobré na tento účel ich zopár mať, pretože to umožní tam električkovú dopravu zachovať, a to v prijateľnom intervale a pri čo najmenších prevádzkových nákladoch.
Ak tam dáte väčšie električky a menej husto (aby to nebolo pridrahé), tak Vám odtiaľ časť cestujúcich zmizne kvôli nízkej frekvencii spojov a bude to celé ešte neefektívnejšie.
A eurofondy sa dajú čerpať aj na krátke električky - len Košiciam to nedovolili...
Čerstvý príklad: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/18/takto-bude-vypadat-polsk-variolf.