Myslím si, že ani Vy ani afeno v tomto nemáte pravdu.
Ak máme nejaké trate, kde je slabá intenzita cestujúcich po celý deň (Barca) alebo mimo špičiek (Němcovej, železiarne) a nechceme ich zrušiť (či už kvôli silnej špičke alebo kvôli tomu, že sa tá trať hodí do siete z prevádzkových dôvodov), je dobré na tento účel ich zopár mať, pretože to umožní tam električkovú dopravu zachovať, a to v prijateľnom intervale a pri čo najmenších prevádzkových nákladoch.
Ak tam dáte väčšie električky a menej husto (aby to nebolo pridrahé), tak Vám odtiaľ časť cestujúcich zmizne kvôli nízkej frekvencii spojov a bude to celé ešte neefektívnejšie.
A eurofondy sa dajú čerpať aj na krátke električky - len Košiciam to nedovolili...
Čerstvý príklad: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/18/takto-bude-vypadat-polsk-variolf.
To že som spomenul vo svojom prispevku len ako MOJU UVAHU možnost spriahnutia s variom - to nebola podstata mojej otázky ani môjho príspevku - niesom odborník v tomto smere, jasne ak je to technicky nemožne nebudeme o tom diskutovat,,,, len som poukázal na fakt že to solo vario čo tu máme 701 - Veroniku , tak veľa toho nenajazdila pravidelne vo výpravách a ani teraz aj ked sice ešte stále prebieha rekonštrukcia trati, tak nieje nasadzovana denne na linky kde by kľudne mala opodstatnenie tak ako bežne solo vozy voľakedy , alebo aj cez víkendy /2,3,4,/kde by kapacitne určie vyhovovala,,ešte nemá svoje ani z polovice odjazdené si myslím, škoda je že väčšinu času stoji v depe. toto bola hlavna myšlienka môjho príspevku.
Stokrát jednoduchšie a efektívnejšie by bolo vložiť do CP jeden spoj 9 navyše, kde by šlo to vario 701 v rovnakej minúte hneď za LF2+, so svojim vlastným vodičom - oddelene, bez sprahania a komplikácií s atypickou súpravou, ktorá je zložitá po technickej stránke aj z hľadiska výpravy.
Takze tych 23ks Urbino 18 si kupili len tak z pleziru na postavanie v garazi? ?
Prosim, posluz si linkom http://seznam-autobusu.cz/typy/dp-olomouc/autobusy skor, nez sa budes dalej vyjadrovat na danu temu.
7 dni co som tam stravil som videl len 15m solaris od Arrivy. Klbak ani jeden. Vsetko novucke urbina 9/12. Radost cestovat. A nalepsia pecka je 10 minutovy interval 11/111 obsluhovany SU9 a 12
Celkom ma zaujal olomouc. Zakladnu obsluhu maju elektrickami kde jazdia aj cez vyluku dvojicky alebo astry (cca ako LF2ka) a inak maju len kratke busy.
Z dlhodobého hľadiska (električka nie je vec ktorú vymeníš po prvej zmene linkového vedenia) je sólo voz blud. 22 metrové Variá tiež nič moc, navyše za tú cenu...
Nemá zmysel teraz polemizovať nad niečim, čo sa nezmení, sóla sa kupovať určite (našťastie) nebudú, skôr 30 metrové "električky" (...)
Zdravim vospolok mal by som otazky ohladne prijimania novych vodicov ak mozem, beru aj na ED? Ci len busy a druha otazka elektrickar zarobi menej ako busak ci to iste?Mozno ste to niekde preberali tak potom sory inac otazky myslene samozrejme na KE. Sluzby na ed su take ako v Ostrave 4 ranne 2 volno 4 poobede 2 volno alebo 5 trhanych a 2 volno? A este jedna otazka ranne koniec a zaciatok poobednych cca kedy . Vopred dik ak by bol nniekto ochotny, vazim si.?
Ja si naopak myslím, že LF by uplatnenie nemali. Ak sa výluka skončí, tak ruku na srdce, na linky 3 a 6 je dvojička/KT viac menej zbytočné, sólo tam je nedostatočné. LF2 je ideálna voľba čo do kapacity. Kde by LF2 nepostačovali je však linka 9 a ak 4/7 ostane takto, tak ani sedmička. LF2 sa nezahanbí ani na linkách R, v špičke je to použiteľnejšie než obyčajné sólo, ajkeď tam by sóla postačovali, čo ak sa nemýlim, sú tri vozy. Linka 4 by sa tak isto zaobišla iba so sólami, a dvojka, ak sa 4 neobnoví v celej trase tak na 2 tie LF2 treba. Ale skutočne by som sa nepohneval, keby sa zhustili intervaly, hoci za cenu komplet výpravy LF2, rozhodne by bola KD atraktívnejšia pre cestujúcich.
Pýtal som sa konkrétne na to jedno našd krátke vario "VERONIKU" - prečo neje bežne nasadzovaná na Linky kde by dostatočne vyhovovala /ako si spomenul 2,4/, teda tam kde jazdili vežne sólo vozy T3 .. Neriešil som čo by sa uživilo čo nie, o tom by bolo čo písat,,, Reagujem na to čo máme a čo tu jazdí, či nejazdí.. Čo sa týka "košických klbových varii +" teda ak už si ich tak nazval, určite su vybavene možnosťou spriahovania sa do súprav- bola to aj jedna z podmienok a pokial viem technologicka jazda prvých kusov 801+802 v súprave sa aj uskutočnila ešte pred tým ako dostali tieto vozy "zelenú" od úradov že môžu u nas jazdit.. Samozrejme taká súprava nemá momentálne uplatnenie v našom linkovom vedeni,, no spomenul som kratke vario 701 + jendo kĺbove, taka suprava bežne jazdi v čr, a takato suprava by už uplatnenie v špičke na L9 mohla mať.. Samozrejme som to len spomenul v tej súvislosti že ta 701 /krátke vario/ aj nieje nasadzovane na patrične linky kde by sa hodilo /neviem prečo/ tak možnosť by tu bola spriahnuť ho "na dobro" s jedným klbovým a do buducna v špičke aspon na L9 taku súpravu si predstaviť viem... Viem že niektore spoje L9 ak boli vypravovane cez školský rok ešte pred rekonštrukciou trati jadzili dosť naplnene.. samozrejme chcelo by to odsledovat ktore,, To všetko len je úvaha, pôvodne mi ide o to krátke Vario, prečo nieje bežne vo výprave ako solo voz ked uplantnenie určite má na niektorých linkách,,
Neboj sa, v podniku veľmi chceli sólovozy, len to malo dva problémy:
1. Nijaká normálna firma toto už nevyrába. Keď máš takú dopravu, že ti treba nakupovať "až" 15-metrové električky, tak skús porozmýšľať o niečom gumokolovom.
2. Na sólovozy ti €Ú prachy nedá. Kúp si sa svoje (ktoré nemáš).
Krátke Varia v KE by podla mňa našli uplatnenie ako dostačujúca a ekonomická varianta obsluhy liniek 2 a 4.
10 - kusová séria by sa uživila (to namiesto plánovaného nákupu klbových varií)
Košické klbové a krátke Varia sice nie sú vybavené možnosťou spriahovania a dvojčlenného riadenia, ale technicky možné to je (vo vyspelejších dielňach) . Tak to jazdí napr. v Brne, predtým dokonca dvojička klbových varií.
Podla mňa takáto súprava v KE momentálne nemá uplatnenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
110mat110