Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #81598:
Na druhej strane, je vhodné stavať terminál integrovanej dopravy priamo na sídlisku, kde sú všade dookola paneláky? Ak by to mal byť naozajstný terminál IDS, tak by tam mali končiť všetky regionálne autobusy (v Košiciach síce nepredstaviteľné) a všetky autobusové spoje MHD z periférie (taktiež výzva). Znamenalo by to celkom slušný nárast pohybu autobusov na sídlisku a teda aj nárast hluku a prachu.

Naproti tomu, terminál v Krásnej by vyžadoval iba 750 - 1200 metrov (v závislosti na trasovaní) novej trati a priniesol by možnosť vybudovať napríklad aj P+R, čo by bol na sídlisku nonsens. Vynútilo by si to síce zásadné urbanistické zmeny, vykúpenie množstva pozemkov, ale z dlhodobého pohľadu by to bolo to najlepšie možné riešenie. Časom by aj železničná stanica mohla nadobudnúť väčší lokálny význam.
Reakcia na: Iv #81600:
Nejdem teraz vyjadriť podporu, ale ani odpor k tomu návrhu, ale nedá mi to nepovedať, že vyzeralo by to dobre, že v Krásnej je prepojenie vlak-MHD a o zastávku ďalej prímestský bus-MHD. ?
Reakcia na: Granite01 #81596:
Dá sa to chápať aj ako podpora IAD, tak aj podpora MHD. Ono to je tak, že keď kolóna áut dosiahne väčšiu priemerný rýchlosť prejazdu, tak aj autobusy v tej kolóne prejdú úsek rýchlejšie. ? ?
Reakcia na: Granite01 #81599:
ťahať električku niekde, kde chodí vlak raz za hodinu? a kto by prestupoval na električku smer centrum, keď vlakom je tam z Krásnej za 9 minút? nanajvýš ten, kto by šiel niekam na Jazero alebo Terasu...nemyslím si, že by to bolo nejak extra vyťažené...
Reakcia na: veteran #81598:
Predsa nepíšem o tom, ako sa to nedá. Ale o tom, čo by malo synergický efekt.
Prepojenie železnice/MHD. Tak sa to robí všade na vyspelom svete. V tomto prípade od Jazera by to malo význam buď stanica Krásna alebo terminál "Juh" nad križovatkou VSS. Ale ako si všimnete, ide sa riešiť len IAD voči MHD. Teda primárne ide o podporu IAD.
Ak by sa investovalo o trošku viac, mohlo sa prepojiť IAD/MHD a železnica. Ale na to sme ešte na Slovakii nedorástli!

Okrem toho nie je to o tom, že ľudia nevystupujú v Krásnej ale v meste na stanici. Veď nevystupujú preto, že nemajú dobrú ponuku. Nemajú prípoje....
Reakcia na: Granite01 #81596:
Už si niekedy videl okolie stanice Krásna nad Hornádom? Veď to by sa muselo všetko naokolo zbúrať a nanovo urbanizovať, aby tam prestupný terminál (vlastne aj stanica samotná) mal aké-také opodstatnenie.
Reakcia na: Granite01 #81596:
Elegantný nezmysel. Aký by mal zmysel terminál na stanici? Ludia cestujúci vlakom vystupujú ajtak na železničnej stanici, nie v Škaredej. Na prestup z regionálneho autobusu na MHD bohato postačuje Važecká. Proste, akýkoľvek nápad tahať električku do Krásnej je podľa mňa kolosálny nezmysel, tá stanica je "mŕtva".
Reakcia na: Mat123 #81595:
Terminál integrovanej dopravy na Važeckej je poriadna blbosť. Namiesto toho vystavať terminál pri žel.stanici Krásna, predĺžiť električku k stanici. To by bolo elegantné riešenie, avšak okrem toho, že nie sú lóve, zároveň chýba aj rozum!
Koniec koncov, o čom to celé je? O podpore IAD, keďže článok má nadpis "rekonštrukcia prinesie na slaneckú štyri pruhy"...
V rámci rekonštrukcie a rozšírenia Slaneckej cesty sa plánuje aj rekonštrukcia obratiska na Važeckej a výstavba terminálu integrovanej dopravy: "... Podľa neho je stavba rozdelená do troch etáp. Prvou je samotná rekonštrukcia Slaneckej, druhou modernizácia obratiska električiek na Važeckej a treťou výstavba terminálu integrovanej dopravy, takisto na Važeckej. Financované by mali byť z viacerých operačných programov...." Otázka znie, či a kedy sa budú realizovať etapy 2 a 3. Viac na: http://kosicednes.sk/udalosti/rekonstrukcia-prinesie-na-slanecku-styri-pruhy/
Reakcia na: tbus #81585:
Závisí aj od železničného spodku.
Ak nemá únosnosť, nekvalitné odvodnenie atď. tak aj keď sa to podbije, po krátkom čase je geometria koľaje v čudu.
Reakcia na: myslavcan #81589:
Samozrejme, toto som nepochopil, prečo neurobia pevnú jazdnú dráhu na celom Komenského aj na Zimnej. Možno je to trochu drahšie, mesto chce v maxime vyžmýkať len eurofondy, asi na vyššiu spoluúčasť nemá.
Ale ten kto trochu vidí za roh = do budúcnosti viac ako v horizonte jedného volebného obdobia, tak by určite na takom úseku použil pevnú jazdnú dráhu a zároveň by združil zastávky Zimná a TUKE pre tram a bus. No ale my sme ešte tak sto rokov za opicami.
Reakcia na: myslavcan #81589:
Na Zimnej sú na krátkom úseku použité aj drevené podvaly. Mohlo by byť zaujímavé vedieť prečo.
Reakcia na: Granite01 #81581:
Darmo toto budeš vysvetľovať internetovým odborníkom na všetko.
836 dnes videná na rychlodráhe smer železarne
Reakcia na: afeno #81588:
No v južnej časti Kuzmányho pri súde, kde sa podobne ako na Zimnej často striedajú úseky s klasickými podvalmi a úseky s pevnou jazdnou dráhou na prejazdoch, to vyzerá dosť podobne. Takže trochu poopravím otázku, je vážne rozdiel v type podbíjania, alebo "priamosť" trate ovplyvňujú aj iné faktory, napr. striedanie železničných spodkov?
Reakcia na: myslavcan #81586:
Pozri sa na Kuzmányho ul. aká je trať tam.
Reakcia na: 381+383 #81569:
Už to bolo v novinách včera (30.6.) posunuté na polku augusta...

A ja síce neviem, kde je koľko električiek vypravovaných, ale viem, že:

a)
DPMK má 19 2-kĺbových električiek a 46 1-kĺbových (a tie z eurofondov musia zrejme povinne jazdiť čo najviac - čo je pri výlukách limitované - plus zrejme sa to aj po stránke spotreby oproti dvojičkám dosť oplatí, lebo sú kratšie a predsa len modernejšie);
b)
na linkách 2, 3, 4 a 7 (pričom 2 a 4 budú až do konca septembra môcť premávať len po Maratón) boli predtým 1-kĺbové električky a to podľa môjho odhadu aj kapacitne stačí (dokonca na linkách 2 a 4 by podľa mňa stačili aj sólo krátke - ale to sú len moje náhodné postrehy z ulice, komplexný prehľad nemám);
c)
na linkách R vidím tiež spravidla prázdno a naviac povinne obojsmerné študentské otáčajúce na spojke pri Optime až do polky septembra, kým začne semester TUKE, netreba - takže tam zrejme budú tiež zväčša 1-kĺbové;
d)
po zavretí celej Triedy SNP buď dajú k pavilónu dočasnú koľajovú spojku (a potom 6, 9 a R6 nutne 2-kĺbové) alebo len spoja 6 a 9 do linky Stanica - Alejová - Jazero (a to je potom pomerne málo vozov plus aspoň časť z toho asi budú musieť byť nízkopodlažné).

Takže či tam medzi to do tej stále obmedzenej výpravy (výluky, letné prázdniny) sem-tam strčia nejakú dvojičku T6, neviem - ale veľmi časté by to podľa môjho odhadu nemalo byť.
Reakcia na: afeno #81584:
Zaujímal by ma názor skutočného odborníka, či je až taký rozdiel medzi podbíjaním takouto podbíjačkou a bagrom.
Reakcia na: afeno #81584:
staci sa previezt usekom rychlodrahy, ktory bol milulu jesen podbijany - uz aj volnym okom vidiet, ze trat je uz po par mesiacoch rozvlena ako predtym, a elektricky po nej tancuju vsetkymi smermi ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.