Reakcia na: 110mat110 #80383:
Takto podobne funguje systém platby za CL bezkontaktnými platobnými kartami v Ostrave. Ak v čase medzi 3:00 a 2:59 nasledujúceho dňa absolvuješ viac ciest a súčet sumy zaplatenej za 30 minútové lístky by prekročil cenu 24hodinového lístka, tak sa cestujúcemu zaúčtuje ten 24hodinový. Podobne to je aj v Londýne. Hlavnou myšlienkou je to, aby výsledkom bolo, že cestujúci na koniec zaplatí cenu za ten pre neho najvýhodnejší lístok, alebo kombináciu lístkov.
Jack37
Čo sa týka čítania kariet tak predtým to fungovalo lepšie, doba čítania bola kratšia a mohol som kartu držať vzdialenú aj niekoľko centimetrov od čítačky. Potom sa to menilo a začali lepiť nálepky aby sa prikladala karta celou plochou pretože už sa tá vzdialenosť zmenšila.
Pri výstupe sa lístok optimalizuje podľa toho koľko zastávok alebo ako dlho sa cestuje. Teda 30 min -> 4 zastávkový, 60 min -> 4 zastávkový alebo 60 min. -> 30 min. s tým, že ak si zakúpiš lístok manuálne cez Zakúpiť CL, tak sa už pri výstupe nedá zmeniť. Po priložení sa zakúpi taký lístok, aby s ním vyšla cesta až na konečnú a pri výstupe sa buď optimalizuje alebo sa ukáže aktuálny lístok, ako píše monoblok. Teda ďalší sa nezakupuje. Aj mne sa stalo že keď niekedy priložili pri výstupe kartu tak zakúpilo ďalší lístok, ale pripisujem to tomu, že si ho buď na začiatku zabudli kúpiť alebo prestupovali a lístok po ceste vypršal.
S tým súvisí aj fakt, že niektorí ľudia plánujú prestupovať, ale nezakúpia si 60 min. lístok, ale iba priložia kartu, pričom v druhom vozidle im lístok prestane platiť, a tak môže dôjsť k nepríjemnostiam. Alebo aj na L52 to často vídam, keďže tam je dĺžka cesty viac ako 30 minút, že si ľudia kúpia 60 min. lístok priložením karty, ale pritom cestujú do 30 minút bez prestupu, a tak prichádzajú o financie.