Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #801:
Za zmysel ohlásenia zastávky považujem ja osobne informáciu pre cestujúceho, na ktorej zastávke sa vozidlo, v ktorom cestuje nachádza (čím zisťuje, či nemá vystúpiť, prestúpiť, či to nie je zastávka na znamenie, hraničná zastávka tarifných pásiem a pod.). Nejaký iný, "pôvodný" zmysel mi uniká. Aký je to zmysel?
Ešte som zabudol 🙂 Samozrejme, že hlásenie je teraz už štandart služieb, ale pôvodne malo iný zmysel. Pre mňa osobne je oveľa pohodlnejšie si info vypočuť ako prečítať a to aj vo vozoch MHD. Preto radšej pozerám správy ako čítam noviny. U nás je to aj tak jedno, bo aj noviny aj TV je na rovnakej úrovn. TA3 sa črtá ako dosť veľká výnimka a majú parádne nekomentované správy, jednoucho realita tak ako je. A čo sa vám bude ľúbiť, veľmi sa snažia vyhýbať komunálnym správam z Bratislavy, keďže ich heslom je: Slovensko nie je Bratislava. (Aj keď v nej sídlia)
Pardón 25 vozov s 550 busov a 130 T-busov.
sRe #796 Dopravák: Nebol som tam. Taketo akcie mi v sobotu nevychadzaju.
Vladimír: O.K. Nemám prečo ti neveriť, že by si DPMP presviedčal.
Na zastávke D by sa v linkách ohlásil prestup na linku 5 vo vozoch liniek 1, 2, 3 a 4 a vo voze linky 5 by sa ohlásilo prestup na linky 1, 2, 3 a 4.
Nechcem robiť z teba nehumánnu špinu, len chcem upozorniť aj na túto stranu mince. A nejedná sa len o nevidiacich, ale aj disgrafikov a ľudí s rôznymi inými poruchami. Ak to pomôže aspoň jednému je to plus.
Myslím si, že s tou teóriu či úmyslom by sa oplatilo pohrať a dôjsť k prijateľnej úrovni hlásenia prestupov. A čo sa týka tých, ktorý sa sťažovali ?! Na DPB prišlo zopár listov od ľudí, ktorý sa sťažovali aj na to hlásenie, ktoré v Bratislave funguje a to je tak 25 vozov s 550. Vždy sa nájde niekto kto sa bude sťažovať,dôležité je či by DPB (alebo iný prepravca) dokázal tento krok u verejnosti obhájiť a tá by ho prijala.
Reakcia na: J #795:
Na Tvojich zastávkach A - D by sa na zastávke D ohlásila iba linka č. 5, vzhľadom na to, že tá dovtedy na danom úseku nebola. To si ešte ako-tak viem predstaviť, ale myšlienky vyhlasovania prestupov sa stále bránim.
Nechcem zo seba robiť nejakú nehumánnu špinu, ale koľkým ľuďom toto hlásenie pomôže a koľkým naopak znechutí, znepríjemní cestovanie? Koľko percent cestujúcich je nevidiacich? Z tých nevidiacich, koľko precent cestujúcich nepozná trasy liniek?
Možno niekto môj názor odsúdi, ale akustické hlásenie zastávok považujem za štandard služieb, ktorý vyžadujem (práve tak ma ako Slováka prekvapuje, že nič také nemajú napr. v Krakówe, či v mníchovskom metre), zároveň si však myslím, že všetkého veľa škodí. Sústavné hučanie z reproduktora by cestujúcim znepríjemňovalo cestovanie a celkom určite by sa na to mnohí sťažovali.

Ak by som v Prešove mal také nezmysly ako "Nasleduje Nižné lúky", "Nasleduje Ľubotice", či "Nasleduje Rybníčky", tak by som na DP presviedčal dovtedy, kým by sa to nezmenilo.
Reakcia na: Nodes #791:
Jasne, akcia sa páčila. (Bol si tam?)


A aj ja sa chcem POĎAKOVAŤ všetkým, čo túto akciu pripravili.
Vladimír: Ale ty si mi napísal zastávku na ktorej stojí 20 a 26 liniek. Taká u nás nie je. Samozrejme, že na elinových radiálach by sa niečo také nehlásilo. Načo. Ani na zastávkach kde sa stále opakuje to isté. Myslím to takto.
Zastávka A kde stoja linky 1, 2, 3 a 4. Odchod a prestup by sa nehlásil.
Zastávka B kde stoja linky 1, 2, 3 a 4. Odchod a prestup by sa nehlásil.
Zastávka C kde stoja linky 1, 2, 3 a 4. Odhod a prestup by sa hlásil.
Zastávka D, kde stoja linky 1, 2, 3, 4 a 5. Odchod a prestup by sa hlásil, či nehlásil, podľa toho ako by to pokračovalo ďalej.
Veď nezavrhni hneď všetko preto, že sa ti to nepozdáva. Skús niekedy porozmýšlať ako by to išlo.
Myslím si, že si bol vo Viedni a tam ti prestupy hlásili vždy keď na zastávke pribudla nejaká nová linka. Ak chceš ignorovať v preprave nevidiacich tak potom O.K. ale ja ich ignorovať nechcem.

Samozrejme, že produktom hlásenia je primárne informácia o budúcej zastávke, ale ak sa tam dá dať sekundárne ako vedlajší produkt, pomoc cestujúceho v orientovaní sa tak prečo nie? Myslím si, že keby v Prešove bolo Nasleduje XYZ a v Bratisleve Nasleduje zastávka XYZ tak obhajuješ Prešov.
Reakcia na: J #792:
Aha, takže vy nemáte zastávku, kde stojí veľa liniek. A čo Patrónka (21, 30, 34, 37, 38, 43, 49, 63, 83, 92, 212), Zochova (31, 39, 81, 83, 84, 93, 94, 180, 181, 193), Dvory (59, 80, 83, 84, 91, 92, 93, 94, 181, 191, 193), Račianske mýto (3, 5, 7, 11, 21, 25, 31, 34, 39, 59, 61, 63, 74, 82) a ďalšie, ďalšie, ďalšie zastávky? Keby si sadol do vašej L61 na Hlavnej stanici, tak kým by si došiel na Bajkalskú, porazilo by Ťa. Takže nepíš, že nemáte zastávky s väčším počtom liniek.
A už vôbec nehovoriac o tom, že tu nejde len o zastávky s veľkým počtom liniek. Predstav si len cestu z Komisárok na Račko v L3. Kým by si ta došiel a na každej zastávke by Ti to krákalo, že môžeš prestúpiť na L5, 7 a 11, zbláznil by si sa.
Preto ešte raz - prestupy v akustickej forme NIE. Môže to byť na displeji, môže to byť v cestovnom poriadku.

Opakujem znova. Výraz "Nasleduje" sa nekompatibilný s názvami zastávok v množnom čísle - Zemiakové sklady, Segnáre, Zlaté schody, Kramáre - nemocnica, Tri domky a ďalšie kvantá. Argument o uliciach neberiem. Vo vozidle sa hlásia zastávky, nie ulice. Ak v reproduktore zaznie, že nasleduje Bajkalská, v BA to ešte vôbec nemusí znamenať, že som skutočne na Bajkalskej ul. Výraz "zastávka", som presvedčený, v ohlásení zastávky JE žiadúci.
Samozrejme Sanosy sú T-busy.
Vladimír: O.K. ale mi nemáme zastávku kde stojí toľko liniek.
Včera som sa po dlhom čase viezol v trole a mal som šťastie aj hlásil a len to nasleduje tam úplne stačí. Okrem iného nenasleduje len zastávka, napr. Budatínska, ale aj ulica Budatínska. Nie je to tak vždy, ale v drvivej väčšine áno.
Nie som expert na problémy busov na kĺby, ale som si istý, že ich bolo viac. Napr. aj Sanosy sa bežne trhali v kĺboch.
Reakcia na: Dopravák #788:
Ktovie, preco tie vozidla neboli....takze sa ta akcia pacila?
Reakcia na: Dopravák #787:
Áno, myslím, že to bola vydarená akcia. Stálo by za to, keby sa v nasledujúcich rokoch dočkala repríz. Samozrejme, našli by sa aj námety na zlepšenie, ale určite sa oplatilo prísť aj dnes. Ďakujem všetkým, ktorý sa o uskutočnenie DOD zaslúžili.

Fakt, ani som si neuvedomil, že tie typy autobusov chýbali.
Cca pred hodinou sa atala na KVP dopravná nehoda - dve osobné autá a TROLEJBUS. Trolejbus je skrížený cez cestu.
Ináč, všimli ste si - Na prehliadke (pre verejnosť) neboli TAMBUS, Ikarus 280.87, ani Karosa C744, a C734, ani žiadne dielenské vozidlo. A nebol ani Trolejbus 15Tr.
Tak, DOD na Hornádskej sa skončil a môžem konštatovať, že sa vydaril. 🙂
Až dnes som si uvedomil, že pri včerajšom pridávaní novinky o obmedzení autobusov na hlavnú stránku som pozabudol na L18. Samozrejme, obmedzuje sa aj táto linka, za chybu, ktorú som už opravil sa ospravedlňujem.
Reakcia na: Vladimír #784:

Ja som si článok prečítal narýchlo a automaticky si predstavil trojprúdovu premávku v smere hodinových ručičiek. Navyše som protismer začal vysvetľovať ako smer hodinových ručičiek. Toľko na vysvetlenie...

Uhm, už som fakt prepracovaný, vyzerá to, že je to vážne, idem si oddýchnuť... 🙂
Reakcia na: Sarko #781:
Najprv dva Tvoje citáty:

"Čo ma však najviac zaráža v štúdii od p. Titla, prečo chce jednosmerne presmerovať IAD do troch prúdov práve proti smeru hodinových ručičiek"

"Najlepšie riešenie v prípade jednosmernosti pre IAD je v smere hodinových ručičiek a v troch prúdoch, t.j. z N.O. na Protifaš. bojovníkov, Štefánikovu, Hviezdoslavovu, Moyzesovu, južnú Štúrovu a N.O."

Sarko, a toto, čo navrhuješ Ty je v smere hodinových ručičiek? Okruh NO - Štefánikova - MMM - Moyzesova - NO je v smere hodinových ručičiek? Ja by som dal ruku do ohňa, že ak by som autom obiehal v tomto okruhu, tak by som obiehal v protismere hodinových ručičiek. Veď Ty si navrhol to isté, čo Titl!

"IAD by totiž premávala v podstate v prostismere a MHD a vozidlá s majákmi v opačnom smere tiež v protismere..."

Sorry, toto som vôbec nepochopil...
Reakcia na: Sarko #781:

Ešte mi napadol dodatok. V čase špičky je IAD výrazne silnejšia v smere z Moldavskej cesty do centra, preto by jednosmerná trojprúdovka mala zmysel práve V SMERE HODINOVÝCH RUČIČIEK, o čom som rozvinul úvahu v predošlom príspevku. Naopak v smere z Prešovskej cesty sa nápor rozvetvuje na tri smery: -> do centra, -> na Štefánikovu, -> na Jantárovú, takže na svetelnej križovatke N.O. nie sú kolóny také výrazné. Preto presmerovanie z Palackého na trojprúdovku cez Štefánikovu by bol aj tento smer určite tip-top.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.