Reakcia na: Tatranka #78581:
Eurobus a Bluebird (myslím, že boli v opačnom poradí) boli úplne iné prípady. Eurobus mal do podniku vstúpiť s vlastnými vozidlami, určite si každý spomína na tých pár vozov, ktoré už boli pripravené v ich garážach. Nedostali licenciu a zrejme aj vďaka mediálnemu tlaku. Bluebird mal zas dostať do správy garáže výmenou za podiel v mestskej firme. Garáže by slúžili ako dielne pre stavbu autobusov. Tam bol problém v tom, že mesto nechcelo pustiť z rúk časť súkromnej firmy, lebo to bolo riziko (žiadna minulosť novozaloženej firmy, otázne financovanie, otázny odbyt vozidiel a hlavne zrejme by musela prebehnúť súťaž aby sa preverili možnosti trhu, keďže mestský podnik by sa nemal odovzdať záujemcovi bez súťaže).A teraz pripravovaná privatizácia bude znova o inom. Novonakúpené autobusy sa jednoducho odovzdajú súkromnej firme, ktorá ich bude spravovať a od ktorej si bude mesto objednávať prepravné výkony (električky ostanú DPMK). Preto potreba uvoľniť garáže, ktoré zaberajú trolejbusy. Navyše v súčasnom dezolátnom stave ich žiaden súkromník prevázdkovať nebude a bola by to pre autobusy vlastne konkurencia.
Deluxe700