Reakcia na: KosickyTiger #77603:
Problém Ťahanoviec je najmä nájazdová rampa na ceste PR3 (bývalá I/68) smerom na Hlinkovu ulicu (II/547). To je hlavný vytvárač kolón. Za týmto bodom to ide v rannej špičke v podstate plynule, ak sa nestane nehoda a nie je rozkopaná polovica mesta. Sídlisko v prom rade potrebuje ešte jedno napojenie na nadradenú cestnú sieť. To ale nie štýlom, že niekde dokreslíme a bude. Problém nemajú len Ťahanovce, problémom je celá východná časť mesta. Tá má iba dva vstupy do širšieho centra. Nutne musí pribudnúť ďalší. Kapacita v 70. a 80. rokoch veľkoryso stavaných ciest bola naplnená už dávno, špičky nezvládajú. Je ľahké povedať, že nech ľudia cestujú MHDčkou, keď sa im zápchy nepáčia. Nikdy sa tam nepodarí napchať všetkých a s dnešným počtom vozidiel, aj keby už nijaké nepribúdali, to ďalej nejde.
Budovať električku, ktorá pôjde popod sídlisko a ktorá bez ohľadu na trasovanie na samotnom sídlisku potrebuje niekoľko estakád, je likvidačné. Ľudia v IAD ostanú aj tak, pokiaľ sa im električka nepriblíži. Súčasný štandard dostupnosti im rapídne poklesne, navyše ich električka dovezia len a len priamo na Námestie Maratónu mieru. Áno, na tú zastávku, kde v rámci IKD nebola riešená ani len združená zastávka, všetko ostalo po starom, bolo to len vynovené.
veteran
Ázijská trieda: rušenie parkovacích miest by som za nevýhodu nepovažoval. Práve naopak. Na sídlisku sa už dávno mali riešiť parkovacie domy, vzhľadom na hustotu zastavania podzemné. Šírkové pomery tam nie sú až také zlé, než sa na prvý pohľad zdá, ulicu opticky zužuje práve to neriadené a neregulované parkovanie. Pri troche šikovnosti projektanta by sa tam vošla aj cesta 1+1 so stredovým pásom pre električky. Hlučnosť ako argument neberiem, hluk vydávajú aj tie masy autobusov, ktoré tadiaľ jazdia.