Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Alco #75713:
Ta co tam dajake koľesa. Keby še koľi temu ľudze pohlušiľi ta to už by bula medialna žatva na pol roka...
Reakcia na: forest #75712:
Tych sudruhov zhora ja nemusim pocuvat, oni pocuvaju mna, ja som ich tam dosadil a robia to co chcem ja. S variami som tiez spokojny, kedze som snim nesiel ani raz, nepostrehol som ziadne poruchy ani problemy. Ziadne problemy = vsetko funguje perfektne a ja mam radost ked veci funguju tak ako maju, proste co si viac clovek moze priat. Variom so nesiel ani raz nie preto zeby som nechcel ale tak ked vyvazam svoju tlustu rit na mojej najnovsej S8 za prachy danovych poplatnikov, nemozem ich znehodnotit tym ze auto bude stat chapes.
Reakcia na: Sheep221 #75710:
Ta čekáááj, to ne ceľkom tak budze - ak na jednom voze, jednom podvozku sa postupne uvolnia 3 kolesá, tak to celkom s kostolným poriadkom nebude, je to závažná vec ohrozujúca bezpečnosť, nie 2 x spadnutý chmuľo zo schodov. Lenže tieto veci naše médiá nejak nevzrušujú...
Reakcia na: Sheep221 #75710:
takze ovce ako sheep su vlastne s variami celkom spokojne nie? ? takze ked sa nad tym tak zamyslam vlastne naco takym ovciam skody, caf-y alstomy ci bombardiery ked je potom vsetko naprosto v uplnom poriadku,ked su tu sami zastancovia rasiho kadibudiek co vzdy vsetko pekne spapkaju co im sudruhovia hodia zhora.. ? a podla plusiek co ti dali vidim ze vacsina z vas je s tymto stavom vlastne maximalne spokojna ? tak nakupme rovno a vymenme hned aj vsetky ostatne briky za tie iste varia a bude..a zvysok eurofondovej sumicky nech sa opat stuneluje.. ved naco ovciam nieco lepsie ze? ? hlavne ze budu v meste nove duhove kolajnice.. ?
Reakcia na: Sheep221 #75710:
Zato také hlúposti o tom, že niekto spadol z električky odrážajú obsahovú kvalitu tých novín?
S tymi variami to vlastne vobec nie je take zle, ked nase CKD elektricky boli nove, tak sa v nich obmenila vacsina elektroniky kym sa dali uplne do poriadku. To ze dneska media zarabaju na tom ze napisu otom ako nejaky dedo spadol zo schodov alebo zdochla brika na polceste na stanicu neodraza skutocnost - spolahlivost alebo technicku kvalitu vozidiel.
A to ešte vždy majú tie LF2+ poruchy? Či už ani tak nie?
Reakcia na: Jan099 #75707:
Bezporuchové = že sa o ich poruchách až tak nehovorí? ?
Reakcia na: filialka #75693:
Ale to iste možeme napísať o Varich, ako som už spomenul, v Česku jazdia Varia vo všetkých mestách s električkovou dopravou bit pod roznym označením (LF, LF +, LF3, LF2 / 2 IN..atd) a sú bezporuchové. Povedzme, že tá "zlá séria" vyšla na Košice, ikdyž o sériu nemožem asi hovoriť, pretože je to inakší typ než v Česku. Porovnávam čo si napísal o Škode (závada iba v Prahe, ale v ostatných mestách ok), aby som bol neutrálny, je otázka do akej miery médiá skresľujú informácie o poruchovosti u Škodovky, či je to tak vážne alebo nie. Tým by som chcel nadviazať na kolegu, či to médiá u nás prezentovala ako fatálne poruchy a pritom o technické veci stránky nemajú ani páru, čo predpokladám, že sa mohlo stať, pochybujem, že redaktor košického korzára má vzdelanie v technickom směru.Tím to nechcem nejako zľahčovať , pretože je tu fakt, že v prvých dňoch električky blokovali dopravu z roznych důvdů (technické problémy, zlé riadenie vodičov). Avšak Varia ako taká mi nevadí, ikdyž jem zástanca Alstom alebo Bombardieru, inakšie vdaka za info ohladom "múch u Bombardier".
Reakcia na: tbus #75705:
Veľmi výstižné prirovnanie o asfalte a blate a DPMO a DPMK...palec hore!
Reakcia na: Jan099 #75694:
Ostrava nie sú Košice a sú tam ine podmienky iná prevádzka. Ťažko vychytáš muchy v inom meste s inou dopravou a podmienkami. Akokeby si na suchej asfaltovej ceste testoval offroad a potom ked vojde do blata tak sa čuduješ že nikto na ceste nevychytal muchy ?
Reakcia na: filialka #75702:
nezabúdajte na to, že to sú značky pre západný trh, ktorý sa od nášho predsa len trochu odlišuje a ja neviem, či mu závidieť. Za neporovnateľne vyššiu cenu tie briky musia byť v niečom aj lepšie, veď by to bola hanba, keby neboli. Ale porovnajte si napr. náklady na vývoj a prácu. Pri našich električkách by skúsený člen konštrukčného tímu bol spokojný povedzme s 1800€ a robotník napr. s 900. V tamtých krajinách to je ale "sociálka", nie plat. Štandardne sú mzdami na 2- až 3-násobku. Ich subdodávatelia detto atď. Možno niekedy vedia robiť efektívnejšie a lacnejšie – teda keby sa firmy porovnávali v rovnakých podmienkach (v rovnakej krajine...) – ale aj to nie vždy. Podľa toho ako aj osobne poznám pomery v tých štátoch, tie briky pre nich nie sú drahé, sú taký ich štandard ako keď my kúpime Vario. Tí výrobcovia ani nevedia ísť cenovo už veľmi nižšie, neuživilo by ich to. Týmto chcem podložiť svoje tvrdenie, že tamtie značky sú určené prevažne pre západný trh za západné ceny. Skutočne to nemusí nutne znamenať oveľa lepšiu kvalitu a podobne.
V našich krajinách je zase problém inde: býva podfinancovaný vývoj a výskum v porovnaní s nimi. Naši ľudia sú šikovní a vynaliezaví, ale firmy do R&D dávajú o poznanie menej, kým západ na vývoji&výskume fičí. (Je to zároveň ich jediná šanca ako sa udržať vpredu, ostatné parametre už nie sú také prestížne, aj keď nie sú zlé.) Preto ja po Alstomoch v našich uliciach netúžim, hoci v jednom meste na strednom východe som sa na nich poctivo vozil od konečnej po konečnú 🙂 Hlavu hore, neberte to tak, že nemať ich je veľká škoda. Sú to prirodzené rozdiely medzi regiónmi. Isteže sme mohli byť ďalej aj na Slovensku a ostatných krajinách v tejto časti Európy, keby u nás neokomunisti (ale často aj nekomunisti) hromadne nerozkrádali financie v neuveriteľných množstvách, ale to je už iná téma. Samozrejme, ani západ na tom nie je s korupciou nejako dobre, napríklad koľkokrát podplácal získanie zákaziek taký Siemens... Ale tá miera je tam o menšia a hlavne to nejde vždy tak dobre ututlať ako u nás a ide sa za to aj pred súd. Späť ku brikám: keby sa nám darilo, možno dosiahneme na Škodu (a možno časom na CAF). A to vedia aj výrobcovia. Zvonku to vidieť napr. na tom, kto sa v našich krajinách hlási do tendrov a kto nie.
a inak velmi by ma zaujimal system tendrov ako ma zadefinovany napr taky Debrecen ze tam dokazal vyhrat CAF urbos,lebo zas neverim ze sa tam skoda do sutaze neprihlasila.. zrejme tie podmienky na ziskanie vitaznej licencie su tam kus odlisne od tych nasich..
no o brikach bombardier a alstom mozeme tak akurat snivat mokry sen.. ? kedze kriteriom(prezitym este z cias komancov) pre tunajsie tendre je najnizsia cena, tieto znacky nemaju jednoducho sancu v tendri obstat aj ked sa zadefinuje v kriteriach plna nizkopodlaznost ci klimatizacia ci viaclankovost a ine kriteria, vzdy ich cenovo pretlacia skodovky cize ani od vyssie spominanych lacnejsia spanielska firma CAF velke sance na uspech nema.. co je velka skoda.. ?
Reakcia na: mi.v #75698:
Krásny príklad ? Nielen na tomto fóre si viacerí myslia, že renomované firmy zo západu musia vyrábať bezporuchové zázraky. Stačí im vidieť jednu fotku krásnej električky z Prahy, Viedne, Paríža, Záhrebu, Budapešti atď a už to automaticky znamená, že sú bezproblémové, lebo oni o problémoch nikdy nikde nič nečítali...
Reakcia na: mi.v #75699:
redakčný systém považoval bodku na konci za časť hyperlinky, preto odkaz nejde. Tak ešte raz bez bodky: http://www.raitio.org/ratikat/helsinki/varikot/bomba/bomba.htm
Reakcia na: mi.v #75698:
Tu je foto tej vozovňe/dielne, ktorú musel Bombardier zriadiť v r. 2008: http://www.raitio.org/ratikat/helsinki/varikot/bomba/bomba.htm. Vnútri koľajnice sú, na vonkajšiu sieť ju potrebujú napájať zmontovaním niekoľkometrového úseku. A to sa dá efektívne len v noci, lebo úsek križuje druhú traťovú koľaj.
Reakcia na: Jan099 #75694:
Keď má muchy taký Bombardier, tak to je vo veľkom štýle, viď prvý odstavec tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Helsinki_tram#1999_onwards
Najprv museli poslať celú dávku nových električiek Bombardier Variotram naspäť do Nemecka k výrobcovi. Keby len jedna sa posielala naspäť u nás, tak je z toho obrovské haló. A odkiaľ mali zobrať chýbajúce električky? Nahradili ich kúpou desiatich second-handových. Na pokrytie finančných výdavkov museli povoliť celovozidlovú reklamu na šiestich súpravách navyše, čo je u nich neobyčajné, lebo tam električku s reklamou takmer nenájdete, nieto ešte s CVR. Najlepšie ešte len príde: nákup zvyšných objednaných Bombardierov pre ich problémy stopli a dosiahli s Bombardierom zmluvu o zostávajúcich vozidlách, že výrobca im bude _garantovať_ určený počet vozidiel v prevádzke. A... Bombardier tak musel kvôli opravám vlastných električiek zriadiť v Helsinkách vlastnú vozovňu!
Tomu hovorím problémy! Je dobré vidieť reakciu mesta a DP, ktorý sa výrobcovi nedá a zatlačí na neho.
Reakcia na: Jan099 #75696:
Je pravda že v Česku sa o nejakých závažných problémoch nehovorilo. A k tým poruchám.. v skutočnosti nie sú až také vážne ako uvádzajú média. Dosť dramatizujú a do problematiky sa nejak výrazne nevyznajú. Myslia si, že nové vozidlo bude jazdiť hneď bez problémov. Pre nich čo má problém = nekvalita.

Ja som len zvedavý či Bratislavské 29/30T budú od 1. dňa bezproblémové... Myslím si, že aj tam sa vyskytne nejaká chyba kedže ide o nové vozidlo. Som zvedavý ako potom budú reagovať média a verejnosť.

K Čechám a Variám. Musíme pozerať na presný typ vozidla. Je rozdiel či ide o vozidlo rady plus ktoré má viacero inovácií oproti klasickému, Vychytať muchy sa musia na našich. Neviem presne ako to bolo s tým jedným kusom v Ostrave. A aj keď vychytali tie muchy napr. na tom prototype.. to bolo v roku 2009. Dnes už do tých našich montujú iné diely od iných dodávateľov, zmenilo sa aj technologické vybavenie... Je dosť radikálny rozdiel medzi Variom a Variom plus. Už len keď si porovnáš #701 s #8**.
Tam je tých vozidiel už viac v porovnaní s našimi, no LF2+ je len jedno. Čo bude a ako sa osvedčia sa uvidí časom. A k tej klíme a podlahe. len toľko, že nikto si v súťažných podmienkach nežiadal klimatizáciu ani 100% NP.
Chcel som len poukázať, že v česku boli a sú bezporuchové, teda aspôn čo píšu a hovoria českí vodiči električiek, to že nemajú klimatizáciu, záleží na technických podmienkách obstarávateľa, taktiež nechápem, že ľudí si sťažujte na "nízkopodlažnost" ten jeden schod naviac, ja len, že som si čítal fora na českých serveroch a nenašiel som také negatívne ohlasy, samozrejme beriem do úvahy, že škody sú 100% nízkopodlažné a vzhľadovo sa to s Variema nedá porovnať. Nechápem taktiež, že ľudí nadávajú, že nemajú klimatizáciu, povedzte mi kto má v baraku alebo v byte klimatizáciu, väčšina z nás si v sparných dňoch musia otvoriť okná, pretože takýto luxus si môže málokto dovoliť. Samozrejme je tu aj druhá stránka veci, je to z peňazí z EÚ tak prečo mať napríklad "Ford keď môžem jazdiť napríklad v BMW" je taktiež otázka ako pôsobili lobingové skupiny. Väčšina ľudí nemá potuchy kto stojí v pozadí, pretože ako som čítal forum, všetci píšem niečo J&T, ale Pragoimex vlastní z 66% Krnovské opravny a strojírny.Nie som zástanca ani Škody ani Pragoimexu, mne sa páči Bombardier a Alstom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.