Reakcia na: forest #75520:
Ide aj o to, že zámerom bola kúpa nízko kapacitného vozidla (náhrada za sólo T3). Pôvodne sa vraj rátalo zo sólo vozom ako náhradou (niekde sa písalo o LRF.S a pod.). Ale únia neumožnila ich nákup (muselo sa jednať o kĺbové vozy alebo pod.; s istou dĺžkou) a tak prišli na rad iné nízkokapacitné vozidlá.Zámerom je nahradiť sólo vozy na nízkokapacitných linkách.
Keby sa nakúpili veľkokapacitné vozy ako napr: Škody 26T,30T,29T, CAF, Bombardier a pod... tak by sa vyskytla situácia, žeby sa na napr. celodennú dvojku muselo vypraviť to veľkokapacitné vozidlo príp. staršia súprava kt. by v sedle (niekdy aj v špičke) vozila vzduch.
Neviem si predstaviť dvojčlánkove vozidlo od škody či CAFu. Bombardier už také niečo vyrába.
Ale u nás bol zámer to aby sa tieto vozidla využívali na menej vyťažených linkách kde jazdili sóla. Nehovorím že neexistoval aj lepší výber... od TWT to mohlo byť aj EVO2, ale aj vozidlo lepšej novšej koncepcie ako LF2plus i od iného výrobcu napr. Bombardier a pod... Ale to môžeme len snívať ?
S nákupom veľkokapacitných vozidiel sa ráta z EU fondov v programovom období 2014-2020. Ako náhrada za KT a súpravy. Snáď sa dočkáme niečoho lepšieho.
Súhlasím s tebou že isté "predispozície" pre TWT tam boli.. no sme na Slovensku. Čo by sme čakali.
KosickyTiger
Takže si to zrekapitulujme: Uchádzači: CAF - tipujem, že dvojčlánkové nevyrába, keď, tak asi predražené.
: Pars Nova - To sú 50X väčšie kadibúdky ako TWT
: TWT - najlepšia dostupná možnosť
Neviem, či aj Škoda nevyrába dvojčlánkovú 15T alebo či sa ju nechystá vyrábať, ale vtedy sa nad takými 2 článkovými 15T asi neuvažovalo?