Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rudyke902 #74445:
Ty si sa tak vyjadril, akoby to bolo niečo zvláštne. Baterky mi vysvetľovať nemusíš, nič nie je večné.
Reakcia na: veteran #74442:
tak uz chybaju len useky VSS-Barca a Alejova(krizovatka Moldavska)-Jazero , no kiezby sa zrealizovalo aspon to
Vozidlo pôvodom z košického dopravného podniku bolo v roku 2004 zgenerálkované v spoločnosti Rošero a predané považskobystrickému dopravcovi prostredníctvom leasingovej spoločnosti. Autobus bol využívaný napríklad na zvoz zamestnancov firmy Sauer-Danfoss. V roku 2009 vozidlo stratilo využitie, bolo vrátené leasingovej spoločnosti a na Kysuciach čakalo na svoje ďalšie využitie. V auguste 2010 bolo odkúpené firmou Slovak Finance Trans z Levíc, ktorá ho ponúkala ďalej na predaj. Nakoniec sa vrátilo späť do Považskej Bystrice, kde ho v rokoch 2011-2012 prevádzkoval dopravca Utrans Šped a následne ho odkúpil tamojší mestský dopravný podnik MDS.

Ex. 3102?

http://imhd.sk/pb/vozidlo/9561/Karosa-C-744-PB-782BN-KEB0205-PB550AT-PB782BN.html#
Reakcia na: Riks #74431:
.. a tankuje sa každý autobus každú noc? ? a má naftový autobus aj nejaký "limit" počtu tankovania ?? ten môžeš tankovať aj 3 roky v kuse.. elektrobus (baterky) maju svoju životnosť (počet cyklov nabitia atd..) Tak neviem prečo chceš porovnať tankovanie busov a nabíjanie elektrobusov ..
Reakcia na: veteran #74442:
Už len sa modliť, aby sa to úspešne dokončilo a fakt zrealizovalo, hoci aj po častiach ale predsa lepšie než nič?
Reakcia na: Author #74440:
Tuto sobotu som o 6 rano cakal 19 asi 13 minut a okrem 16 a 29 vsetky ostatne linky boli dlhe 18m autobusy. ?
Nerád prerušujem debatu o baterkošmejdoch, ale...

http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokumenty/6915/145004;jsessionid=83E311BD91E85FA1ABC1B6E741E6C9E9

KE, Modernizácia električkových tratí MET v meste Košice, projektová dokumentácia
UČS 08 Ul. Moldavská, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd Moldavská (mimo)
UČS 09 Kruhová križovatka Moldavská
UĆS 10 Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Bardejovská (mimo) – križ. Laborecká (mimo)
UČS 11 Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Laborecká – obratisko Amfiteáter (mimo)
UČS 12 Ul. Zimná a B. Němcovej, úsek trate od križ. TIP TOP – obratisko Botanická záhrada
(mimo)
UČS 13 Obratisko Botanická záhrada
UČS 14 Ul. Komenského, úsek trate NMM (mimo) – obratisko Havlíčkova (mimo)
UČS 15 Križovatka VSS

ponuky predkladať do: 27.11.2014
Reakcia na: Author #74440:
o NB 18kach som ja nikdy nerozprával, zas netreba ísť do extrémov. S tým, že dispozičná BN 9,5 sa može objaviť aj na 10ke či 15ke som nepočítal, myslel som len, že pri počte 10 kusov vozidiel istej kapacity (EBN+BN) je 1 dispozičný voz normálnym javom ... Až dovčera sme mali 12 dispozičných tedomov denne, tak som myslel, že jedno BNko stojace v garáži by už takým problémom nebolo.

Iv: Rozprával som predovšetkým o linke 33. Keď sa chceš baviť, choď na fóra iného druhu, nie dopravácke.
Reakcia na: Astor #74438:
V podnikoch i mestach, kde ktosi aj pozera na vyvoj nakladov, je vzdy snaha nizkonakladove vozidla prevadzkovat celodenne+celotyzdenne a vozidla s najvyssimi prevadzkovymi nakladmi (=klbove) len v spickach, resp. obdobiach, kedy su ozaj potrebne.

Je vsak mozne, ze v Kosiciach su ine priority a coskoro sa dockas NB 18 na 31 aj vecer a cez vikend. A potom uz len cakaj, kedy si ktosi vsimne, ze klbaky tam vozia vzduch a rychlo sa objavia mudrci, ktori navrhnu zhorsenie intervalov... Uz chapes preco?

Netvrdim, ze spickova 31 je dobre riesenie.. Ale postupne sa urcite najde 5 sluzieb v rannej spicke, kam bude mozne upravat najlacnejsie (a mozno aj najspolahlivejsie) vozidla. Su mesta, kde si kedysi niektore mestske casti prave tento typ vozidiel najviac pytali..



Reakcia na: Astor #74438:
asi preto, ze su potrebne najma v sedle?
no ale pre zaujimavost, daj 5 trhanych sluzieb, kde by si ich dal...chcem sa pobavit...
Reakcia na: Astor #74437:
Prečo musia byť BN 9,5 bezpodmienečne na celodenných výkonoch, tak som to myslel.
Reakcia na: Author #74433:
len jednej veci ešte celkom nechápem: Z Hornádskej premáva na trhaných službách vyše 10 autobusov SOR NB 12, v Šaci ich je na trhaných cca 7. O veľkých ani nehovoriac. Ak teda može premávať toľko autobusov NB 12 a NB 18 iba na špičkových poradiach, prečo nemože premávať 5 elektro + 5 minisoriek na trhaných takisto? Prečo musia byť BN 9,5 bezpodmienečne na trhaných? ?
No v Prahe to jazdilo taku medzidomcekovu linku, ale nabijal sa pocas kazdej prestavky na konecnej a zimu nerozchodil vobec, takze to skoncilo velkym fiaskom. Podobny scenar cakam aj u tych v Ke, pokial sa im teda najde linka, ktoru dokazu odjazdit v rozumnej miere.
Reakcia na: Rudyke902 #74426:
Ma niekto skusenosti so skutocnym max dojazdom elektrobusu? Na webe vyrobcu je toto:

Trakční baterii doporučujeme vybíjet maximálně z 80% kapacity. Za těchto podmínek je dojezd elektrobusu - dle obsazenosti a náročnosti provozu - přibližně od 110 do 160 km.

Ak to bude platit, je pravdepodobne, ze ani delene na 28 nevyjazdi bez dobijania v medzidieli.
Reakcia na: romeo #74425:
tichost skonci po prvých 10000km ked im zacnu trieskat predne napravy ako na vsetkych ostatnych SORkach
Reakcia na: Astor #74397:
Viaceri uz vysvetlovali, ze aj keby midi islo na 33ku (a prerobili by sa sucasne obehy, co sa da), stale by mala vykonat nejaky existujuci spoj v rannej spicke okolo 7.h, z ktoreho je mozne plynulo pokracovat spojom 7:30 na 33ke. A zrejme sucasna 18ka z THC by to nemala byt, ani 29ka s prichodom na stanicu pred 6.h. Kym sa takyto spoj nenajde, tak nasadenie midi na 33ku stale vnimam ako riesenie pre sedlo. Chyba ranna spicka.

A samozrejme sa da ponechat 1x midi ako dispozicny. Avsak, ak nahodou bude vsetkych 5 midi pojazdnych, tak ten piaty voz sa nahodne objavi tam, kde bude chybat voz, teda napr. aj na 10ke, ci 19ke..

Zadelenie vodicov s vozidlami na sluzby sa robi raz mesacne (vzdy k 1.v mesiaci). Oktobrovy vyber sluzieb bol pokusny (na zaklade predchadzajucih prieskumov), este ziadne sluzby neboli trvalo zaradene do kategorie midi. Robia sa prieskumy takmer kazdy den na viacerych linkach, hlada sa lepsie riesenie pre rannu spicku, nez 31. Zatial to vsak vyzera skor na hysteriu okolo 31, podporenu neprijimanim faktu, ze do midi soru sa zmesti prijatelnym sposobom cca 25 sediacich + 20-25 stojacich ludi. Na standard sediacich v rannej spicke nemame.

A bol by som zvedavy, ktora dobra dusa uz zaciatkom septembra strasila pana starostu MC Opatske, aka katastorfa nastane, ak pojdu na 31 midi.
Reakcia na: TA #74430:
dobre, rozumný nastúpi do nosnej linky. Lenže nie každý je rozumný, a ten nerozumný ostane stáť na zastávke? ?

Aj ja sa trochu budem opakovať: Každý tu len rozpráva, prečo ten a ten nemá využívať tú a tú linku. Toto sa jednoducho v normálnych dopravných podnikoch nedeje, že na linku, ktorá ma denne návaly hoci na piatich spojoch, sa pošle nedostačujúci autobus. Ešte keby to bol 1 spoj (ako 18ka 6.59 z Madridskej), tak povedzme, že dobre. Lenže na L 31 ich je minimálne 5-6 ... A podotýkam, ak je po prepravnej kapacite dopyt zo strany cestujúcich, DP nemá čo riešiť, pre koho je linka určená a pre koho nie a vymýšľať veci, prečo by ten, pre koho nie je "primárne" určená ju nemal využívať. Celé toto s "primárnym" a "sekundárnym" určením linky je pri dnešných intervaloch nosných liniek sprostosť. Ak bude DP aj naďalej raziť takúto filozofiu, ľudia si zvolia alternatívny druh dopravy a na služby MHD ostane odkázaný len ten, kto nebude mať možnosť takejto alternatívy. A toto je naozaj cieľom "modernej, elektrickej, 100 % nízkopodlažnej" košickej MHD?
Reakcia na: Rudyke902 #74426:
Autobusy sa tankujú každú noc a nikto to nerieši... ?
Reakcia na: Astor #74386:
"Košičania, ktorým sa nechce prestupovať, hoci z Palackého na NO ide dačo každé 3 minúty, čakajú tak na L 31 ... "

-> Správne si to vystihol. Tí, ktorým sa nechce. Tak čo tu vlastne riešime? Komu sa nechce, nech si ide ako chce. Ak niekto je nezamestnaný, lebo sa mu nechce pracovať, tiež mu vymyslíme niečo, aby sa mal lepšie? Ak je niekto študent a nechce sa mu chodiť do školy, rovnako mu vymyslíme niečo, aby nemusel? Budem sa opakovať, ale rozumný človek – ktorému sa chce rozmýšľať – radšej nastúpi do prázdnejšieho autobusu, než sa bude tlačiť v krátkom voze a potom ešte aj nadávať, že sa tak musí tlačiť. Opravujem sa, on sa chce tlačiť, keď takto stále chodí, nie musí.
Reakcia na: 110mat110 #74427:
Až také ekologické to nie je, kúri to na NAFTU! ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.