Aby bolo od začiatku jasné, tým mojim príspevkom som nechcel povedať, že u nás je to v poriadku a v Miškovci zlé... Práve naopak, myslím, že v Miškovci využili fondy oveľa lepšie ako my. Už len tým, že to mali od začiatku premyslené a realizované ako jeden veľký projekt zastrešovaný jednou organizáciou. Nie ako my ešte aj rekonštrukciu tratí rozdelíme najprv na 2, potom na 3 a nakoniec z toho bude 10 samostatných projektov a za každý bude treba zaplatiť nemalú províziu nejakej spolužiakovej firme, ktorá ten projekt spracuje...
Ale na druhej strane mám rád ak sa pri kritizovaní používajú fakty a pravdivé sumy. Aktuálne by sme za IKD+28 ks Varií mali zaplatiť takmer 90mil€ s DPH. To či opciu na ďalších 18 kusov využijeme to zatiaľ nevie nikto, dúfam, že nie... Lebo tieto opcie sú zase len mrhaním peňazí, keďže ak má Pragoimex s výrobou našich Varií fixné nálady napríklad vo výške 2,3 mil eur (úprava linky, zaškolenie pracovníkov, povolenie, apod...), tak on si tie náklady rozpočíta na 23 kusov, ktoré ma takpovediac isté, že ich predá, 100tis na kus. Teraz sme povedali, že chceme ešte o 5 viac, za ktoré zaplatíme o tých pomyselných 100tis € za kus naviac, lebo tie jeho fixné náklady sme mu už zaplatili pri tých základných 23 kusoch, teda má čistý zisk pol mega za nič... Teda ak by sme hneď na začiatku povedali, chceme 46 a hotovo, tak by nás to vyšlo lacnejšie ako keď chceme 23+23...
Dobrá blbosť. Pozri sa, aké kĺbové vozidlá teraz ide nakupovať Bratislava, aké trolejbusy im tam prišli. To, že príde pár malých midibusov neznamená, že Solarisy začínajú kupovať vo veľkom. To isté Prešov a Žilina. Majú tam väčší počet trolejbusov a práve tie nakupujú od SORu (alebo pod značkou Škoda).
Naše prvé Solarisy budú mať pomaly 14 rokov, BA, ZA a ani PO v takom množstve tieto vozidlá nemajú.
Keďže som to písal ja, tak...
1. Ospravedlňujem sa za nedorozumenie. Má tam byť 23+23 električiek - ako bolo vysúťažené (tých ďalších 23 ks som tam obratom dopísal, keďže son si svoju chybu uvedomil, no akosi mi to tam neuložilo Každopádne, hodnota tendru bola cca 76 miliónov. Bez DPH
2. Maďari majú vo svojom projekte takisto opčné právo (tak ako my). My máme ešte na 18 ks kyjevarií, oni na servis. V konečnom dôsledku ho využiť nemusia (ani my nemusíme).
3. Treba počítať aj DPH. Sama sa nezaplatí, EÚ na ňu neprispieva.
4. Tá opcia nám neblahú štatistiku oproti Miskolcu ešte vylepšuje.
5. Miskolc za cca 1,5-násobok našej sumy za IKD zrekonštruoval dvojnásobnú kilometráž tratí a postavil aj cca 2 km novej. Plus urobil modernizáciu vozovne. U nás modernizácia vyjde na ďalších 40 miliónov. Bez DPH
ovela zaujimavejsia spravicka je ze od decembra bude rychlovlak pendolino chodit z Prahy az do Kosic a spat, uz robia testovacie jazdy na Slovensku(zatial z useku Zilina-Cadca-Skalite) ,tu su zabery http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2870 aj ked bude to skor usmevne vidiet ho brazdit max 130km/h(aj to na viacerych usekoch uz nerealnych) na tych vyjazdenych starych kolajach ?
..ved prave o to ide .. ze zvysok je podvod na obcanoch aspon tu sam mozes vidiet o kolko sa obohatili tie komunisticke svine nepravom a obrali tento stat.. jednoducha matematika chapenzi? ?
Ak už cítiš potrebu to sem kopírovať, tak si aspoň prever či to, čo sa tam píše, je aj pravda... Pretože IKD + 28 ks LF2+ nebudú stáť 140 mil €, ale 88,6 mil € s DPH...
Ja napríklad neodsudzujem busy len z nejakých šotoušských dôvodov,a nehovorím že je bus šrot, pre tieto veci, no ale mám známeho, ktorý je ZTP. Chodí s dvoma barlami a predsa len taký človek nebude liezť na schodíky a tiež ak cestuje sám, tak má problém sklopiť si sedadlo. Je tam síce pár sedadiel, kde sa môže dostať ale napriek tomu si myslím,že tie busy mohli byť lepšie. Taký mercedes má aj schodíky,ale aj dosť bezbariérových miest. To len na ujasnenie,aby som tu nebol fakt za nejakého šotouša,ktorý si vyberá podľa značky čo je šrot a čo nie ?
Reakcia na #74057 od Tatranka:
Aj ja by som rád vedel cenu, ale mohla by byť podobná ako u solarisov, ktovie
Ale bolo to tu viackrát zverejňované, že v ďalšom programovom období DPMK hodlá kúpiť z EÚ fondov asi nejakých 20 kusov 30-metrových električiek. KT-čka (aj tie nízkopodlažné) tu už nejako veľa rokov nepobudnú. A čo ty vieš, možno tu naozaj prídu práve Škodovky.To už by vtedy mala byť väčšina tratí na vyššej úrovni.?
A odkiaľ máš tú informáciu? Načo by nám tu boli ? Akurát kúpiť aspoň 10 na L9, alebo aspoň jednu (na skúšku )?
Dosť pochybujem, že tu budú jazdiť Škodovky. Keby sa nahradzovali dlhé KT8D5/rn.2, tak určite by kúpili LF3 ( možno aj plus )?
Teraz je podstatné LF2+. Takú kapacitu sme tu ešte nemali. Uvidíme, na aké linky pôjdu.
Ešte ani 801 nie je v prevádzke a už tu špekulujete o nových tendroch.?
Pritom, ako dlho uz mozeme cerpat eurofondy to mohlo byt hotove uz davno, mohli sme tu mat nove trolejbusy ,zookruhovany okruh pre ne a dalsie veci..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
myslavcan