Reakcia na: tbus #67377:
Asi tak, pomaly nič z toho nieje ani pravda ? ? ?
Ale cez víkend na L9 furt jazdia KT-čka (niektore) takže by stým až taký problém nebol. A na L22 si piš že bude 5902 alebo 5901. Veď si v Košiciach.
MHDmarek
Citujem:
E. Informačný systém spoločnosti
Spoločnosť naďalej pokračovala v budovaní informačného systému, v ktorom sa
v mesačných intervaloch spracúvajú údaje ohľadom jednotlivých liniek pravidelnej prímestskej
autobusovej dopravy, ktoré na základe Zmluvy o službách prevádzkujú dopravné spoločnosti
Slovenská autobusová doprava Michalovce, a.s. a eurobus, a.s. Košice. Boli spracované tabuľkové
podklady pre vyhodnocovanie údajov aj počas platnosti cestovných poriadkov 2011/2012.
Tabuľky umožňujú priebežne sledovať údaje o jednotlivých spojoch a sumárne aj celých linkách.
Na základe už zozbieraných údajov bol spracovaný nový modul informačného systému, v ktorom
sú zhrnuté jednotlivé charakteristiky liniek prímestskej autobusovej dopravy. Prostredníctvom
neho je možné sledovať vývoj vybraných údajov za jednotlivé linky, skupinu liniek či jednotlivé
spoločnosti.
V uvedenej činnosti plánuje spoločnosť pokračovať aj v ďalšom období, a preto hľadá
možnosti pre zjednodušenie uvedenej činnosti formou softvérového vybavenia podľa vlastného
návrhu, ktorý by spracovával aj ďalšie údaje, ako sú napríklad matice prepravných vzťahov,
prepravné prúdy a teda údaje, ktoré sú pre organizátora pri riadení dopravy podstatné.
Ohľadom budovania informačných systémov integrovanej dopravy, bola dňa 28. júna 2012
v priestoroch obecného úradu Ploské, v rámci pilotného projektu, do skúšobnej prevádzky uvedená
informačná LCD tabuľa pre cestujúcich, ktorá poskytuje informácie ohľadom odchodov
jednotlivých spojov s uvedením cieľovej zastávky a prípadným meškaním spojov. V tejto činnosti
bude ORID, s.r.o. pokračovať aj v ďalších mestách a obciach Košického kraja.
Hospodárenie spoločnosti
Spoločnosť na základe zmluvy o poskytnutí dotácie na úhradu prevádzkových nákladov
spoločnosti, ktorá bola podpísaná 24. januára 2011, je financovaná Úradom Košického
samosprávneho kraja. V rozpočte na rok 2011 bola pre spoločnosť schválená dotácia vo výške
100 000,00 €. Z tejto sumy bolo v skutočnosti poukázaných na účet spoločnosti 75 000,00 €
z dôvodu úsporných opatrení Košického samosprávneho kraja. Po účtovnej závierke roku 2011
8
spoločnosť vykazovala stratu vo výške 615,65 € po zdanení, ktorá bola preúčtovaná na účet č. 429
– Neuhradená strata minulých rokov. Prehľad nákladov za rok 2011, ktoré vychádzajú
z finančných výkazov spoločnosti je v nasledujúcej tabuľke.
Prehľad nákladov spoločnosti ORID, s.r.o. za rok 2011,
t.j. od 01.01.2011 do 31.12.2011
Číslo účtu Názov účtu Plán v Eur Skutočnosť v Eur
501 Spotreba materiálu 18 600,00 4 288,57
502 Spotreba energie 1 600,00 1 013,96
511 Opravy a udržiavanie 500,00 0,00
512 Cestovné 6 500,00 4 929,26
513 Náklady na reprezentáciu 300,00 100,35
518 Ostatné služby 8 500,00 4 047,09
521 Mzdové náklady 45 200,00 43 348,21
524 Zákonné sociálne zabezpečenie 15 900,00 15 306,12
527 Zákonné sociálne náklady 1 700,00 1 507,70
528 Ostatné sociálne náklady 700,00 528,53
538 Ostatné dane a poplatky 100,00 4,20
548 Ostatné náklady na hosp. činnosť 100,00 0,00
563 Kurzové straty 100,00 24,09
568 Ostatné finančné náklady 200,00 100,00
591 Daň z príjmov 0,00 3,29
SPOLU 100 000,00 75 201,37
Spoločnosť plánovala investovať v roku 2011 do informačného systému integrovanej
dopravy cca 20 000,00 €. Krátenie rozpočtu o jednu štvrtinu, t.j. 25 000,00 € spôsobilo, že
finančné krytie spoločnosti ORID, s.r.o. postačovalo len na úhradu bežných výdavkov spojených
s fungovaním spoločnosti.
Po predložení návrhu na rozpočet a plánu práce na rok 2012 bola pre spoločnosť Úradom
Košického samosprávneho kraja schválená výška dotácie v sume 60 000,00 €, čo bolo o 40 000,00
€ menej ako v predloženom pláne. Z tohto dôvodu spoločnosť minimalizuje svoje náklady, čím sú
obmedzené aj niektoré činnosti a výstupy, ktoré predpokladala spoločnosť v pláne na rok 2012.
Finančné prostriedky sú posielané na účet spoločnosti v štvrťročných splátkach, vždy po
predložení finančných výkazov za predchádzajúci štvrťrok a Správy o činnosti spoločnosti. Do
dnešného dňa boli spoločnosti vyplatené tri splátky v celkovej sume 45.000,00 €, ktoré boli
použité na úhradu jednotlivých nákladov uvedených v nasledujúcej tabuľke.
9
Prehľad nákladov spoločnosti ORID, s.r.o. za rok 2012,
t.j. od 01.01.2012 do 31.08.2012
Číslo účtu Názov účtu Plán v Eur Skutočnosť v Eur
501 Spotreba materiálu 3 800,00 898,59
502 Spotreba energie 800,00 266,94
511 Opravy a udržiavanie 500,00 122,64
512 Cestovné 4 800,00 2 538,48
513 Náklady na reprezentáciu 300,00 24,00
518 Ostatné služby 5 500,00 2 406,13
521 Mzdové náklady 36 200,00 27 328,07
524 Zákonné sociálne zabezpečenie 12 800,00 9 556,18
527 Zákonné sociálne náklady 1 400,00 1 101,28
528 Ostatné sociálne náklady 600,00 307,97
538 Ostatné dane a poplatky 100,00 4,40
548 Ostatné náklady na hosp. činnosť 0,00 0,00
563 Kurzové straty 100,00 0,83
568 Ostatné finančné náklady 100,00 67,50
591 Daň z príjmov 0,00 0,00
SPOLU 67 000,00 44 623,01
Z tabuľky je zrejme, že minimalizované náklady spoločnosti predstavujú za osem mesiacov
roka 2012 čiastku cca 45 000,00 €, čo predstavuje objem dotačných finančných prostriedkov na
deväť mesiacov roka. Spoločnosť nemá možnosť investovať do rozšírenia činnosti, nákupu tabúľ
pre pokračovanie v budovaní informačného systému integrovanej dopravy a financovanie častí
štúdií terminálov v okresných mestách Košického kraja, okrem dopravného riešenia, ktoré
spoločnosť zabezpečuje vo vlastnej réžií.
Záver
Činnosť spoločnosti bola aj v tomto období zameraná na prípravu písomných podkladov
pre realizáciu integrovaného dopravného systému verejnej dopravy v zmysle projektu
„Inštitucionalizácia integrovaného dopravného systému verejnej osobnej dopravy Košického
kraja“. Tieto materiály spoločnosť konzultuje predovšetkým s odborom dopravy Úradu Košického
samosprávneho kraja a dopravcami v Košickom kraji.
Spoločnosť svojou nemalou mierou prispela aj k praktickej realizácií projektov pre
výstavbu dopravnej infraštruktúry z fondov Európskej únie v Košickom kraji a je aj odborným
konzultantom pri príprave realizácie uvedených projektov.
10
Vstup mesta Košice do spoločnosti ORID, s.r.o. vytvorí reálny predpoklad na rozbeh
integrovanej dopravy v metropole kraja a jej priľahlých častí.
Cieľ integrovať verejnú dopravu v Košickom kraji je nespochybniteľný a je to jediná cesta
ako zabezpečiť dopravnú priechodnosť v dobe, keď individuálna doprava zaznamenáva prudký
nárast, ale dopravná infraštruktúra a jej výstavba zaostáva.