...."Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto."
S týmto nemožem celkom súhlasiť, nie je možno regionálnymi linkami (bus) riešiť zaistenie mhd. Viď pražský "ropid" ; linky 300 sú ukončené v najbližšom vhodnom okrajovom mieste k prestupu na výkonný prostriedok mhd. V prípade súbehu s linkami mhd síce obsluhujú (niektoré) zastávky mhd a možno ich využívať v tomto úseku za bežných vnútromestských tarif.podmienok, ale v tomto úseku plnia len funkciu akýchsi vložených spojov. Aj preto, lebo nie je možné ich väčšinou taktovo skoordinovať s mestskými linkami. Hlavná výhoda ids je v spoločných tarifných podmienkach pre všetkých dopravcov.
Jedna skúsenosť z praxe. Väčšina cestujúcich na spoločných zastávkach ani nevyužije možnosť použiť spoj ids, radšej si počká na mestský autobus, a to v jednotnej trase a rovnakou konečnou zastávkou u metra. Možno aj preto, že v regionálnych spojoch musia priložiť kartičku či inak sa preukázať vodičovi.
Pokial sa raz zrealizuje v KE tramtrain, bolo by nevhodné, aby jeho spoje nahradzovali mestské linky.
Zajtra bude 28 rokov od začiatku prevádzky električiek na sídl. Nad jazerom
Trochu histórie:
OZNÁMENIE
DŇA 17. 12. 1983 (sobota) dôjde k otvoreniu stálej prevádzky na novej električkovej trati ZŤS - KRÁSNA III. Z uvedeného dôvodu dôjde k zmenám v linkovom vedení mestskej hromadnej dopravy v tomto rozsahu:
A) ELEKTRICKÁ DOPRAVA
1. Zriaďuje sa: linka R2 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - VA VSŽ
2. Mení sa: linka č. 1 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - št. Lokomotívy
linka č. 5 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - Nové Mesto - amfiteáter
linka č. 4 - dočasne do ukončenia trate do Barce bude premávať na Krásnu III
linka č. R5 - dočasne bude premávať len po Hotel Strojár
3. Trasy liniek č. 2, 6, R1, R3, R4, R6, R7, (RT) sa nemenia.
V úseku ZŤS - Krásna III v deň slávnostného otvorenia novej elektrickej trate, t. j. 16. 12. 1983 budú cestujúcich prepravovať bezplatne.
AUTOBUSOVÁ DOPRAVA
1. Zriaďuje sa: linka č. 19 - tr. KVP - Luník VIII - nám. Osloboditeľov - sídlisko Jazero
2. Menia sa: linka č. 12 - Gerlachovská - Moyzesova - Rastislavova - Barca
linka č. 18 - št. Lokomotívy - Nové Mesto - Železníky - ČSAO (v dňoch pracovného pokoja nepremáva)
linka č. 28 - Krásna III - Nižná Myšľa
linka č. 51 - Gerlachovská - nám. Osloboditeľov - Železníky - ČSAO
3. Rušia sa: linka č. 26 a 53
4. Nemenia sa linky č. 11, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 31, 33, 52, 54, 100, 101, 102, 103.
Platné cestovné poriadky všetkých liniek elektrickej i autobusovej dopravy budú včas zverejnené na zastávkových stojanoch.
Čaro IDS je práve v tom, že s rovnakým balíkom peňazí dokáže zlepšiť, rozšíriť, zatraktívniť dopravu (prípadne za menej peňazí udržať existujúci štandard), stačí prijať organizačné opatrenia pre jej lepšiu efektivitu. Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto.
A čo sa týka železníc, tie boli poväčšine budované pred 100-150 rokmi v úplne odlišných ekonomických aj technických podmienkach, kedy jedinou alternatívou bol tak možno konský povoz, pričom primárnym účelom bola pre preprava nákladov. Dnes, keď do každého lazu vedie asfaltová cesta a priemysel je tiež zásadne odlišný než pred storočím, tak jednoducho mnohé z trafí už nemajú opodstatnenie. Nie je po nich čo a koho voziť, resp. pri dnešnom dopyte to odvezie omnoho, omnoho lacnejšie autobus či nákladiak. Železnica (osobná) má dnes zmysel hlavne v diaľkovej doprave a v regionálnej okolo veľkých miest (hustá taktová doprava). Šukafón 3x denne do Hornej Dolnej je vyhadzovaním peňazí z okna, zatiaľčo by mohli slúžiť tam, kde existuje reálny dopyt. Viď napríklad http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=rekonstrukcia-trate-bratislava-%96-dunajska-streda&cisloclanku=2011120009
"zvýšiť verejnú prepravu" – asi máme dnes nízku prepravu a potrebuje ešte podrásť. Pokiaľ bude nastavené €financovanie tak, ako je dnes, tak nám žiadna preprava nevyrastie, skôr, naopak, zruší sa, čo sa len dá. Odkiaľ zoberieme €? Ak by bol naozaj záujem zvyšovať počet ľudí prepravených verejnou dopravou, tak by sa nerušili železničné trate.
Re: #65068 Dimi: ale niekto na kolaudacii bol a preberal stavbu a neverim, ze projektant nebol pri preberani lebo na 99% je pri preberani stavieb aj projektant.
odpustit si z vyplaty 10 €. Nebud smiesny. Ti, ktori cestuju s MHD peniaze nazvys nemaju a tí co maju penazi habadej sa vyvazaju s autami a oni sa ti na taku zbierku vykaslu. Bohuzial je to tak..
A to sa naozaj nenájde v DPMK dostatok peňazí na čoilen 2 trolejbusy?! Ja osobne by som nemal problém s tým, ak by vyhlásili zbierku, že nech každý človek, ktorý cestuje MHD by dal jednorázovo 10 €. Nikoho by to nezruinovalo, a odpustiť si z jednej výplaty 10 € by nemal byť problém. A keď MHD cestuje čoilen 50 000 ľudí, tak to by sme mali 500 000 € a za to sa v pohode dajú kúpiť dve krátke trolejbusy. ?
Nadávajte si láskavo svojmu fotríkovi a rovesníkom. Verím, že v tomto meste je početná skupina osob, čo nenávidia tých , ktorí upozorňujú na neustávajúcu devastáciu mesta od karieristických dobrodruhov , ktorí sa len preženú mestom, čosi nahrabú a sposobia mestu škody na ďalších 50 rokov. NA TAKÝCH SVIŇA BUDEM.
Doplnam este archiv prispevkov z 11.12., takze uz by tu malo byt vsetko. (Dakujem Isidorovi)
Autor: S499.1023
Id: 551895
Cislo: 65066
Cas: 11.12.2011, 12:14
Reakcia na: 65040
Text:
Ty asi budeš mimoriadna ľudská sviňa.
Autor: TA
Id: 551926
Cislo: 65067
Cas: 11.12.2011, 18:48
Reakcia na: 65052
Text:
nadradenosť je v poriadku, ale značenie by si nemalo odporovať. Stĺp so značkami prikázaný smer aj so stop bol už párkrát zvalený, teda žiadny smer jazdy určený nebol, vodiči napriek tomu odbočovali z Hlavnej na Štúrovu. Možno by bolo vhodnejšie osadiť tam pevnú značku, keďže dočasné riešenie môže trvať aj niekoľko rokov a ani by som sa tomu nečudoval, keďže na Slovensku je to tak. Na 2. strane, v budúcnosti aj keď tam bude pešia zóna, patrilo by sa ju predsa len akosi oddeliť od Hlavnej vzhľadom na to, že nejaká doprava tam predsa len bude premávať – zelený predel by sa tam určite hodil.
Autor: Dimi
Id: 551944
Cislo: 65068
Cas: 11.12.2011, 22:25
Reakcia na: 65063
Text:
Peto lenze PTI je projektant a nie stavbyveduci... On tam tie kasselaky navrhoval, ale nestal nad robotnikmi...
Autor: Dimi
Id: 551945
Cislo: 65069
Cas: 11.12.2011, 22:27
Reakcia na: 65067
Text:
Ja dufam, ze ten jedmosmerny obchvat nikdy nebude. Uz len kvoli MHD. Takze tym padom sa nikdy nebude dat urobit pesia zona tak, ako to chcu, ma to urcitu navaznost.
Autor: TA
Id: 551947
Cislo: 65070
Cas: 11.12.2011, 22:44
Reakcia na: 65069
Text:
ako utrpí MHD daným okruhom?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus