Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adamcool #64719:
Nato ze si laik si tieto veci aj patricne lahko predstavujes ?
Za €1 000 000 vela novych vozidiel nekupis a za €2000 zrekonstruujes par metrov trate nie cely km. Cim dalej tym viac budu tieto veci drahsie a drahsie a akekolvek rozsirenie je pre nas DP, ci zadlzene mesto nadmerne nakladne. Veci ktore si opisal v tisickach ci stotisickach eur by sa realne dali zrealizovat (mozno) za niekolko desiatok milionov. Aj to len rekonstrukcie, vystavba novej trate na tahaky by bola strasna palka a co sa tyka linky 19 tam by to bolo viac-menej zbytocne pretoze jazero je obsluhovane elektrickami.
Verim ze sa dockame lepsich zajtraskov a dojde k nejakym rekonstrukciam ci kupe novych vozidiel TD. No chciet to vsetko naraz sa neda a nie to este na Slovensku.
Reakcia na: LABTEC #64730:
Jasné, to bude lepší kšeft ako vrtuľa alebo solárna elektráreň
Reakcia na: Adamcool #64729:
Máš apatiu? Tak skús Prozac ? .
Reakcia na: Adamcool #64732:
Električkové nie,trolíkové neviem,ale asi tiež nie.Nie je to moja parketa...
Reakcia na: Tatranka #64731:
A vedia to naše meniarne? 🙂
Reakcia na: LABTEC #64730:
Za predpokladu že rekuperovanú energiu vie meniareň prijať.Inak len vykurujeme vesmír ?
Ja sa do toho moc nevyznám,ale myslím si ,že taký nový trolejbus ,pri brzdení dodáva elektrinu do siete. A aj tam by boli úspory...
Reakcia na: Peter55 #64728:
o tych 25 Tr sme sa už asi pred mesiacom bavili a prišli sme k tomu, že sú dosť poruchové a že nebudú asi najlepším nápadom 🙂 ale niekto navrhol 31Tr SOR alebo teraz Crossfire navrhol Solaris Trollino. Hoci ja mám troško apatiu na Solarisy všeobecne, bola by to asi lacnejšia voľba ako SOR 🙂
Reakcia na: Crossfire #64726:
Naražal som na 25Tr preto som napisal ako priklad prave tie dve mesta ktore som napisal....
Reakcia na: Adamcool #64725:
Toto mam rad priam zbožnujem keď niekto pletie jablka a hrušky lebo do toho nevidi... Nejde o to jak to beriem ja ale ake su skusenosti z kopcovitych miest z ostrej prevedzky...
Reakcia na: Peter55 #64723:
nahodou .. taky Solaris Trollino 15 v Ostrave siel do kopca aj v snehovych zavejoch uplne bez problemov .. mozno to bolo technikou jazdy vodica, ale fakt to bola parada
Reakcia na: Peter55 #64723:
Ak to berieš tak, tak potom sme si mali nechať na zimné, mrazivé a zasnežené mesiace aj Ikarusy 280 😉 toto nie je perspektíva a urobiť pre všetky 15 TrM kvalitnú GO a máš na 10 rokov pokoj 🙂
Reakcia na: Peter55 #64723:
15TrM nerátaš?
Reakcia na: Adamcool #64719:
Opytaj sa v Brne a Českych Budejoviciach ake super su moderne trolejbusy v kopcoch, že keď su snehove prehanky už všetky stoja.... Taky trolejbus ako 15Tr už nebude...
Reakcia na: Adamcool #64719:
Ak komplexne rekonštruuješ trolejbusovú sieť za 2.000,- EUR/km, tak si ťa objednávam do Bratislavy. Prachy zoženiem a jazdiť sa bude jedna radosť.
Reakcia na: Furčan #64720:
😃 nie, ja mam 17 😃 ale zaujímam sa o DPMK a celkovo MHD v KE 🙂 ale to ja takých vízií a nápadov mám veľa, len to nerozpisujem, lebo by ste zaspali 😃
Reakcia na: Adamcool #64719:
Neštudoval si v Žiline? ?
Reakcia na: Tatranka #64716:
No, ja som síce laik, ale viem s istotou, že nič sa zatiaľ neosvedčilo na svete do kopcovitého terénu lepšie a lacnejšie ako trolejbus. Keďže sú Košice postavené na kopcovitom teréne, myslím si, že na Ťahanovce a aj na Furču, prípadne Podhradovú bol trolejbus ideálnym riešením. Ja to vidím takto: Osobne som ešte nevidel prázdny trolejbus v KE, NIKDY! Sú tak vyťažené, že mám pocit že niekedy je to už na hrane obsaditeľnosti. Po druhé, pozrime sa na trolejbusy Škoda 15 Tr. Bez nejakých väčších zásahov (VP, nebodaj GO) prežili až doteraz v pomerne slušnom stave a to už majú nejaký ten kilometrík a 18 rokov služby zasebou. Stále fungujú, stále vozia pasažierov a sú lacným prepravným prostriedkom. Autobusy. Keďže sa pre mňa z nepochopiteľných príčin kupovali Solarisy naftové, celá autobusová doprava sa dosť predražila. Autobusy sú drahé, sú pomalé, ťažko sa derú do košického kopcovitého terénu a musíš ich meniť po každých 10 - 12 rokoch, lebo proste dosluhujú a povedzme si narovinu, že autobus kvalitatívne na úrovni Karosy už jednoducho nekúpiš 🙂 Je pravda, že trolejbusy sú značne obmedzené trolejmi, autobusy túto nevýhodu nemajú, ale tá cena 1 km autobusom a trolejbusom je pri trolejbuse podstatne nižšia, a to je podstata veci. Všetko je už o peniazoch, a preto si myslím, že najskôr treba zrekonštruovať celú trolejbusovú trať - podľa mojich informácií je to niečo okolo 2000 €/km, čiže ak máme 33 km tratí, tak to by bolo tak dokopy všeho všudy 100 000 € aj s výmenou nosných lán, výhybkami a podobne. Ďalších 100 000 € by som dal na nové trate, najmä by som najvyťaženejšie linky (10, 36, 19) kompletne nahradil trolejbusmi a to máme hneď také obrovské úspory, že polovica pôžičky sa bude splácať sama. No a ďalších 1 000 000 € alebo aj viac (neviem, koľko stojí jeden trolejbus, či je lacnejší ako autobus alebo naopak) by som dal na nové trolejbusy, pretože ako všetci vieme, v roku 2013 nám odíde do dôchodku presne 15 kĺbových trolejbusov. Vrátim sa opäť k peniazom: ak by bol niekto ochotný, a vybavoval by napríklad také eurofondy, mohli by sme mať časť peňazí odtiaľ, na časť si zobrať pôžičku a ešte aj tá pôžička sa bude z polovice splácať sama. Plus ak by sme zamestnali niekoľko nových revízorov, máme ďalšie peniaze, čiže hneď by trolejbusová doprava expandovala, mali by sme menej znečistenia, viac spokojnosti v cestujúcej verejnosti a to je ako vieme, na nezaplatenie 😃 Je to len môj nápad, určite sú tu aj kometentnejší ľudia, ktorí sa do toho vyznajú viac a môžu ma vyviesť z omylu prípadne dať iný, lepší návrh. 🙂 Peace 😉
? Trolejbusy sú neperspektívne??? Veď je to určite ekologickejšia doprava ,než autobusy. A je jeddno,či je bus plynový,alebo dieselový. Oba vypúšťajú exhaláty. Načo kupovať elektrobusy,keď tu je postavená trolejbusová trať? Prečo iné mestá udržiavajú trolejbusové trate? A tu by sa mala zrušiť? Úplne nelogické. Keď tu už niečo je,tak to treba rozvíjať a rekonštruovať a nie rušiť. ?
Reakcia na: Tatranka #64716:
To ze mame len 2 linky neznamena ze je neperspektivna.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.