Reply on: Adamcool #64719:
Opytaj sa v Brne a Českych Budejoviciach ake super su moderne trolejbusy v kopcoch, že keď su snehove prehanky už všetky stoja.... Taky trolejbus ako 15Tr už nebude...
nie, ja mam 17
ale zaujímam sa o DPMK a celkovo MHD v KE
ale to ja takých vízií a nápadov mám veľa, len to nerozpisujem, lebo by ste zaspali
Je pravda, že trolejbusy sú značne obmedzené trolejmi, autobusy túto nevýhodu nemajú, ale tá cena 1 km autobusom a trolejbusom je pri trolejbuse podstatne nižšia, a to je podstata veci. Všetko je už o peniazoch, a preto si myslím, že najskôr treba zrekonštruovať celú trolejbusovú trať - podľa mojich informácií je to niečo okolo 2000 €/km, čiže ak máme 33 km tratí, tak to by bolo tak dokopy všeho všudy 100 000 € aj s výmenou nosných lán, výhybkami a podobne. Ďalších 100 000 € by som dal na nové trate, najmä by som najvyťaženejšie linky (10, 36, 19) kompletne nahradil trolejbusmi a to máme hneď také obrovské úspory, že polovica pôžičky sa bude splácať sama. No a ďalších 1 000 000 € alebo aj viac (neviem, koľko stojí jeden trolejbus, či je lacnejší ako autobus alebo naopak) by som dal na nové trolejbusy, pretože ako všetci vieme, v roku 2013 nám odíde do dôchodku presne 15 kĺbových trolejbusov. Vrátim sa opäť k peniazom: ak by bol niekto ochotný, a vybavoval by napríklad také eurofondy, mohli by sme mať časť peňazí odtiaľ, na časť si zobrať pôžičku a ešte aj tá pôžička sa bude z polovice splácať sama. Plus ak by sme zamestnali niekoľko nových revízorov, máme ďalšie peniaze, čiže hneď by trolejbusová doprava expandovala, mali by sme menej znečistenia, viac spokojnosti v cestujúcej verejnosti a to je ako vieme, na nezaplatenie
Je to len môj nápad, určite sú tu aj kometentnejší ľudia, ktorí sa do toho vyznajú viac a môžu ma vyviesť z omylu prípadne dať iný, lepší návrh.
Peace
Konečne by sa aj trolejbusova doprava trošku rozhýbala (najmä dole kopcom z Furče
)
Sheep221