Opytaj sa v Brne a Českych Budejoviciach ake super su moderne trolejbusy v kopcoch, že keď su snehove prehanky už všetky stoja.... Taky trolejbus ako 15Tr už nebude...
No, ja som síce laik, ale viem s istotou, že nič sa zatiaľ neosvedčilo na svete do kopcovitého terénu lepšie a lacnejšie ako trolejbus. Keďže sú Košice postavené na kopcovitom teréne, myslím si, že na Ťahanovce a aj na Furču, prípadne Podhradovú bol trolejbus ideálnym riešením. Ja to vidím takto: Osobne som ešte nevidel prázdny trolejbus v KE, NIKDY! Sú tak vyťažené, že mám pocit že niekedy je to už na hrane obsaditeľnosti. Po druhé, pozrime sa na trolejbusy Škoda 15 Tr. Bez nejakých väčších zásahov (VP, nebodaj GO) prežili až doteraz v pomerne slušnom stave a to už majú nejaký ten kilometrík a 18 rokov služby zasebou. Stále fungujú, stále vozia pasažierov a sú lacným prepravným prostriedkom. Autobusy. Keďže sa pre mňa z nepochopiteľných príčin kupovali Solarisy naftové, celá autobusová doprava sa dosť predražila. Autobusy sú drahé, sú pomalé, ťažko sa derú do košického kopcovitého terénu a musíš ich meniť po každých 10 - 12 rokoch, lebo proste dosluhujú a povedzme si narovinu, že autobus kvalitatívne na úrovni Karosy už jednoducho nekúpiš Je pravda, že trolejbusy sú značne obmedzené trolejmi, autobusy túto nevýhodu nemajú, ale tá cena 1 km autobusom a trolejbusom je pri trolejbuse podstatne nižšia, a to je podstata veci. Všetko je už o peniazoch, a preto si myslím, že najskôr treba zrekonštruovať celú trolejbusovú trať - podľa mojich informácií je to niečo okolo 2000 €/km, čiže ak máme 33 km tratí, tak to by bolo tak dokopy všeho všudy 100 000 € aj s výmenou nosných lán, výhybkami a podobne. Ďalších 100 000 € by som dal na nové trate, najmä by som najvyťaženejšie linky (10, 36, 19) kompletne nahradil trolejbusmi a to máme hneď také obrovské úspory, že polovica pôžičky sa bude splácať sama. No a ďalších 1 000 000 € alebo aj viac (neviem, koľko stojí jeden trolejbus, či je lacnejší ako autobus alebo naopak) by som dal na nové trolejbusy, pretože ako všetci vieme, v roku 2013 nám odíde do dôchodku presne 15 kĺbových trolejbusov. Vrátim sa opäť k peniazom: ak by bol niekto ochotný, a vybavoval by napríklad také eurofondy, mohli by sme mať časť peňazí odtiaľ, na časť si zobrať pôžičku a ešte aj tá pôžička sa bude z polovice splácať sama. Plus ak by sme zamestnali niekoľko nových revízorov, máme ďalšie peniaze, čiže hneď by trolejbusová doprava expandovala, mali by sme menej znečistenia, viac spokojnosti v cestujúcej verejnosti a to je ako vieme, na nezaplatenie Je to len môj nápad, určite sú tu aj kometentnejší ľudia, ktorí sa do toho vyznajú viac a môžu ma vyviesť z omylu prípadne dať iný, lepší návrh. Peace
? Trolejbusy sú neperspektívne??? Veď je to určite ekologickejšia doprava ,než autobusy. A je jeddno,či je bus plynový,alebo dieselový. Oba vypúšťajú exhaláty. Načo kupovať elektrobusy,keď tu je postavená trolejbusová trať? Prečo iné mestá udržiavajú trolejbusové trate? A tu by sa mala zrušiť? Úplne nelogické. Keď tu už niečo je,tak to treba rozvíjať a rekonštruovať a nie rušiť. ?
Dopočul som sa takú informáciu, že by sa mala meniť trolejbusová trať od Lingova po mier. Viete o tom niekto niečo viac? Konečne by sa aj trolejbusova doprava trošku rozhýbala (najmä dole kopcom z Furče )
"prevádzka automatov spoločnosti Emtest, zakúpených v roku 2009 je od začiatku poznamenaná vysokou poruchovosťou a najmä jej nepredvídateľnosťou - automaty sú často hlásené ako poruchové a po príchode už pracujú bez problémov. Mesačne evidujeme viac ako 300 porúch na 22 ks automatov, čo je vysoko nad štandard iných miest."
"So stavom nie sme spokojní - práve naopak, vedenie spoločnosti intenzívne rokuje s dodávateľom automatov o ukončení zmluvy (podľa posledných jednaní by to mohlo byť na jar 2012) a zároveň plánujeme nákup nových, technicky spoľahlivejších a overených automatov, používaných vo všetkých mestám SR (napr. PO, BA, BB, ZA)." ? http://goo.gl/YJd7N
Na Variu ešte svietia všetky vnútorné svetlá ??? Veď to je rekord, to by sa malo zapísať do pamätnej knihy v sieni tradícií. Veď už skoro dva mesiace jazdí ! ? ? ?
Taktiež osvetlenie interiéru košických električiek je väčšinou nevyhovujúce (videl už niekto rozsvietené všetky svetlá po celú dobu absolvovanej jazdy ???) .
Dovolím si pripomenúť, že hlavnou témou článku bola nezmyselnosť používania samostatných tlačítok pre ot.dverí a pre zast.na znamenie.
Ale KEď UŽ sa "dočasne" táto anomália aplikovala, bolo by VELMI VHODNÉ ,aby obe tlačítka boli na stlpiku. Lebo umiestnením tl. pre sign. vodičovi TESNE vedla tlačítka záchrannej brzdy može za určitých okolností dojsť k ich zámene. Tl. zách.brzdy nie všade sú dosť výrazne označené, niekde ani nie sú kryté ochranným sklom! Cudzinec alebo dochodca bez okuliarov to nemusí rozlíšiť (a to nemusí byť debil). Taktiež osvetlenie interiéru košických električiek je väčšinou nevyhovujúce (videl už niekto rozsvietené všetky svetlá po celú dobu absolvovanej jazdy ???) .
Pri výmene mechaniky dverí v pražských KT8 som na požiadavok dpp navrhoval zapojenie tl.dverí tak, aby boli aktívne aj tlačítka na nesprávnej strane. To znamená, že ak cestujúci stlačí tl. u lavých dverí, v zastávke sa mu otvoria vždy pravé v smere jazdy. Je to tak aj v košických ..NP ? Alebo tlačítka na nesprávnej strane sú nefunkčné?
Isidor
"So stavom nie sme spokojní - práve naopak, vedenie spoločnosti intenzívne rokuje s dodávateľom automatov o ukončení zmluvy (podľa posledných jednaní by to mohlo byť na jar 2012) a zároveň plánujeme nákup nových, technicky spoľahlivejších a overených automatov, používaných vo všetkých mestám SR (napr. PO, BA, BB, ZA)." ?
http://goo.gl/YJd7N