Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte pridám jeden príspevok k téme ako za pár EUR zvýšiť atraktivitu električkovej dopravy. Hneď zajtra by som vybudoval tri nové električkové zastávky - na Komenského v úrovni Bocatiovej ulice - v smere na Havlíčkovu, na B.Němcovej na úrovni Vysokoškolskej /obojsmernú/, a na Kuzmányho na úrovni Šrobárovej /tiež obojsmernú/. Inak rozmiestnenie zastávok ED na Komenského nie je šťastné, to predchádzajúce bolo oveľa výhodnejšie. Stačilo iba doplniť zastávku pred bývalým KNV, ale pred tými 20 rokmi sa tak dlho šachovalo so zastávkami, až sa došachovalo. Pôvodné zastávky medzi Letnou a vtedy Krupskou boli optimálne, ale kvôli semafórom, ktoré tam fungovali cca mesiac sa presunuli do dnešnej polohy.
Reakcia na: jt #63071:
O.K., beriem, inak sa priznám, že materiál som v novinách nevidel, stačí mi čítať noviny na internete. O tej fotke Hlavnej aj so zastávkou som sa dozvedel až z vášho príspevku. A k "veteranovi": Prakticky väčšinu z toho čo tu uvádzate riešil výhľadový Generel dopravy z 80-tych rokov minulého storočia, spracovávaný ÚDI mesta Košice, na ktorom som sa aspoň z časti ako projektant IAD a MHD tohto útvaru podielal. Vtedy však bola iná doba, dá sa povedať že medzi návrhom na papieri a realizáciou dopravnej stavby prešiel relatívne krátky čas - najmä vďaka financovaniu zo štátneho rozpočtu. Dnes je situácia diametrálne iná, a čo ma ozaj mrzí, je to, že nevieme maximálne využiť možnosť riešiť rozvoj dopravnej infraštruktúry cez eurofondy. Myslím konkrétnu realizáciu, nie tú akože plánovanú a už-už zajtra hurá sa to všetko začne... Nuž čo, papier znesie veľa, iba čas uteká, a rok 2013 je za dverami. A konkrétne jeden bod - hlavná železničná stanica - pozrite si na googli akú obrovskú časť mesta zaberá koľajisko bývalej nákladnej stanice. Tu by som si veľmi dobre vedel predstaviť presunutú modernú osobnú stanicu, a v centre by sa uvoľnilla plocha v náväznosti na mestský park. Samozrejme že zastávka na Hlinkovej chýba ako soľ, je absurdné, že cestujúci IC-čkom do Bratislavy z THC cestuje pol hodiny na stanicu, a po piatich minútach jazdy vlakom sa pozerá na okná svojho bytu. Problém MHD je ale na dlhšiu debatu, v každom prípade aj podľa diskusie pod článkom o metre v KE je vidieť, že dopravu v meste je potrebné riešiť, možností je nepreberné množstvo, iba to chce dve veci - záujem zo strany kompetentných a hľadať zdroje na ich realizovanie. Inak každé väčšie mesto a Košice nevynímajúc by malo dávať na dopravu minimálne 15 percent zo svojho každoročného rozpočtu. Ale tým nemyslím čistenie a zimnú údržbu, či lepenie dier po zime, ale najmä rozvoj systému.
Reakcia na: PTI #63070:
A čo takto?

Ja by som hlavnú stanicu presunul do priestoru medzi Barcu a Šebastovce. Trať smerom na Kysak by som pretrasoval popri Východnom meste cez Oľšany, Budimír a Ličartovce až do Kysaku. Pôvodná trať cez mesto by bola preradená do IDS a v intraviláne by bola zväčša zapustená pod zem. To by uvoľnilo veľké plochy na novú zástavbu. Súčasná hlavná stanica by bola prestupným terminálom z IDS na ED (stanica Košice-centrum). Bola by tu aj šanca na obnovenie bývalého dopravného okruhu Kuzmányho-Štúrova-ŽST-Masarykova-Hviezdoslavova (električka č. 3).

Nákladná doprava by bola odklonená po obchvate popri Východnom meste a mestský priemysel obsluhovaný železnicou by mal byť sústredený v priestore VSS-Napájadlá.

Autobusovú stanicu by som presunul ku Terminálu Sever. Odtiaľ by som trasoval koľaje IDS aj smerom cez Zelený dvor na Budimír, kde by bol prestupný terminál s parkoviskom P+R. Tí, ktorí by išli vlakom od severu a potrebovali by ísť do severných častí mesta, by tu mohli prestúpiť na prostriedok IDS. Tí, ktorí by smerovali do južných častí, by išli až na hlavnú stanicu medzi Barcou a Šebastovcami, kde by ich čakala buď električka alebo IDS (TramTrain).

ED: ku jestvujúcej sieti by som pridal nasledujúce trate:
- Amfiteáter - Hlinkova - Terminál Sever - Ťahanovce. Úsek Amfiteáter - Terminál Sever by mohol byť riešený podzemne, niečo na spôsob Wiener Gürtelu.
- DPMK - Popradská - obchodné centrá - Železníky, križovatka.
- Pereš - letisko
- USS - Šaca
- zokruhovanie centra (býv. linka 3): MMM-ŽST
- spojenie koľají DP a ŽSR v priestore stanice Košice-centrum
- Važecká - stanica Krásna
- stanica Košice-centrum - Palackého - Sečovská - Východné mesto - stanica Krásna (+ druhé depo ED s depom IDS; druhé depo IDS by mohlo byť pri Termináli Sever)
- Masarykova - Prešovská - napojenie na trať smer Východné mesto (kvôli plánovanej polyfunkčnej štvrti v priestore IS KE, Priemyselná ulica)
Reakcia na: PTI #63070:
Pán Titl, mne nie je smiešno z toho, že tam ide aj o to, že ste spomínaní v článku s tak absurdným názvom, resp. témou. Aj v diskusii pod článkom som napísal, že s vami súhlasím. Samotný autor píše, že ide len o modelovú situáciu a samozrejme to nie je návrh, ktorý by sa mal brať nejak vážne. Smiešno mi je z toho, ako horlivo to redaktor vzal, že takáto absurdná téma skončila na prvej strane s dobre, že nie palcovými titulkami a podobne. ak to nebolo zrejmé doteraz, verím, že po tomto už je.
Reakcia na: jt #63066:
Som rád že sa niektorí bavia - aj keď sú to stále tie isté firmy, však "jt" ?
Vo februári ma oslovil Korzár, aby som im napísal niečo na tému Metro v Košiciach. Poslal som toto:
Materiál 22.2.2011:
Košice na metro majú malú rozlohu centra - niečo cez 3 km2, a nedostatočný počet obyvateľov, teda potenciálnych cestujúcich metra. Metro ako nosný dopravný systém v meste je jeden obrovský dopravný komplex, sú to najmä obrovské stanice hlboko v podzemí, naviazané na dopravné uzly, vrátane podchodov pre peších, riešenie prestupov atď. Na tieto obrovské investície je potrebné mať aj dostatočný počet cestujúcich. V Košiciach použije MHD denne cca 315 tisíc cestujúcich a to je málo. Pre porovnanie - Pražský dopravný podnik prepraví denne vyše 4 milióny cestujúcich, z toho temer polovičku tvoria pasažieri metra. A to je Praha z pohľadu porovnania s inými svetovými metropolami malé mesto. V Košiciach by som si vedel predstaviť v centre mesta električkové trate, ktoré by v exponovaných dopravných uzloch prechádzali tieto križovatky mimoúrovňovo. Uzol ako Steel aréna – Krajský súd je podľa mňa na to v budúcnosti odsúdený. Ak by sme mali plánovať v meste električkové trate v duchu metra, jednoznačne by som obnovil trať na Hlavnej, ale s tým, že niekde pred Tescom by som ju zapustil do zeme, a medzi bývalým domom potravín a vedeckou knižnicou viedol v hĺbke cca 8 - 10 metrov, so zastávkou niekde medzi divadlom a Urbanovou vežou. Od vedeckej knižnice by opäť vystúpala na úroveň terénu a zapojila sa na úrovňový električkový triangel pri Auparku. A aby to bolo pre cestujúcich ozaj zaujímavé, tak by som od Urbanovej veže navrhol odbočku k Staničnému námestiu, so zastávkou pri Jakabovom paláci. Táto vetva by bola o pár metrov zapustená hlbšie, a razená banskou metódou. Myslím že by až po mestský park mohla byť jednokolajná.
Aj keď osobne - ak by som mal na to páky, tak po vybudovaní novej železničnej zastávky pri HM TESCO /terminál Sever/ by som preložil dnešnú stanicu z parku južne od Palackého ulice, do priestoru bývalej colnice. Táto lokalita je z hľadiska možností napojenia na nadradený komunikačný systém oveľa výhodnejšia.
No a ešte poznámku - prvoradé je v rámci rozširovanie siete električkových tratí v meste vybudovať trať na Sídlisko Ťahanovce, zrealizovať prepojenie Alejovej, Moldavskej, Popradskej a Bardejovskej a dotiahnuť električku do Šace. A na úplný záver - ale tým treba začať už zajtra - ozaj začať realizovať funkčnú preferenciu električkovej dopravy na všetkých svetelne riadených križovatkách v meste. To je oproti myšlienkam metra v Košiciach ozaj "párcentová" záležitosť.

V máji chceli ešte niečo na doplnenie, tak som poslal toto:
Doplnenie 05.2011:

Pre zvýšenie atraktívnosti električkovej dopravy ako nosného systému MHD v Košiciach by som navrhoval nové krátke úseky tratí ED, ktoré by súčasne znamenali možnosť zníženia podielu autobusovej dopravy v danej lokalite na minimum. Napríklad odbočku električkovej trate z križovatky Alejová – Gemerská ku obchodnému centru Cassovia /Carrefour, Asko, Nay/ v dĺžke cca 700 metrov, atraktívnym riešením MHD sa javí zavedenie koľajovej dopravy z Južnej triedy do areálu starej nemocnice s otočkou pred Pavilónom zdravia. Táto trať v celkovej dĺžke cca 550 m by mohla byť vedená koridorom Mudroňovej ulice, a tu sa javí ako vhodné riešenie jej zapustenie do podzemia. Realizáciou týchto dvoch odbočiek by mohol DPMK radikálne znížiť počet autobusových spojov na Rastislavovej ulici, a električková doprava by sa stala v tejto lokalite jednoznačne výhodnejšou.

Ak by sa ešte vybudovalo chýbajúce električkové prepojenie Hviezdoslavova – Masarykova – Železničná stanica /samozrejme s trasou po Svätoplukovej/ a dobudovala sa vetva trolejbusovej trakcie Jumbo – Vojenská – Ipeľská – KVP, určite by sa ku MHD vrátilo množstvo Košičanov, ktorí sú dlhodobe s ponúkanými službami DPMK nespokojní. O realizácii „vysnívanej“ električkovej trate na sídlisko Ťahanovce a jej vplyv na kvalitu MHD radšej pomlčím.

Trvali na tom, aby som im predsa poslal v mape Košíc návrh dvoch liniek metra, aby ten materiál nebol taký jednofarebný. Tak som im z recesie nakreslil dve trate. Chcel som tri, ale povedali že dve v mestských farbách stačia. Výsledok je včerajší článok v Korzári. Niekoľkokrát je tam spomenuté, že metro v KE je nereálne. Ale niektorí /napr. jt ako vždy sa na tom zabávajú/. Ja som rád, že sa pod článkom otvorila celkom zaujimavá debata o problémoch MHD v meste. Určite lepšia letná prázdninová téma ako každoročný krokodýl či lochneska v Hornáde pri Ťahanovskom tuneli ... ?
Reakcia na: AAA #63068:
Už som zistil na nete, že pracuje na odbore regulácie dráh na ministerstve.
Reakcia na: S499.1023 #63062:
Nemáš na mysli len štátny odborný dozor? To by potom asi aj sedelo.
Reakcia na: jt #63066:
? ? ? to by nejaká dobrá duša mohla naskenovať ☺
Reakcia na: Isidor #63059:
Neviem či niekto videl aj tlačenú verziu, tá stojí zato ? ? ? Na titulke cez pol strany fotka z pred Immaculaty, namiesto Schusterovho potoka pražská 81-71 M s nástupiskom až po TESCO nad tým titulka "Dočkáme sa v Košiciach METRA?" nad tým text "Dopravný expert navrhol dve linky" ? ? ?

No koniec ? ? ? A to som si myslel, že uhorková sezóna už nič tak geniálne neprinesie ?
Reakcia na: Isidor #63059:
Aspon, ze vedia o com pisu 😃 😃
Reakcia na: Isidor #63059:
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL! ?
Reakcia na: absik #63051:
Keď pán dopravný expert sám videl, ako dopadol návrh presadiť zapustenie jedinej jednej cesty do zeme (pričom pár metrov od nej dokázali vykopať 20 metrovú jamu kvôli parkovisku), myslím, že tej podzemnej električke o ktorej hovorí neverí ani on sám ?
Reakcia na: AAA #63061:
Ing. 1/2/3 rozhodne vykonáva aj ŠOTD, v rozbordelenej SK legislatíve sa nevyznám ale je to tak zo skúsenosti.
Reakcia na: S499.1023 #63057:
Orgán ŠOTD neschvaľuje dráhy ako také. A podľa mojich info pán 1/6 pracuje na ministerstve, ktoré
1.nie je orgán ŠOTD,
2. nie je správny orgán 1. stupňa vo veciach špeciálnej dráhy.
Reakcia na: Isidor #63059:
Niekto si zle vygooglil ? ? ? tvnoviny sa nezaprú ?
Reakcia na: S499.1023 #63057:
Ta tak ne!...Vydumeme jak na to doštrikovac ešče jednu šinu a budzeme perši na švece a druhy v okreše ? ? ?
Reakcia na: romeo #63055:
Nestačila. Keďže ako v prípade MAGLEV-u tak aj v prípade Schwebebahnu sa jedná o monoraily, tak nemôžu mať Jediný Správny Rozchod 1435 mm a preto by ich orgán Štátneho odborného technického dozoru na dráhach špeciálnych (kam by zaiste boli zaradené), ktorým by nebol nikto iný ako Ing. 1/2/3, neschválil do prevádzky.
Pre všetkých, ktorým sa minuloročná rozlúčka s Ikarusmi málila, existuje "pútnické miesto" v podobe odstaveného Ikarusu 280.08B #4085 - v Múzeu letectva a dopravy na letisku.

Zopár fotiek: https://picasaweb.google.com/117053058779590529072/Ikarus28008BEvC4085#
Reakcia na: Tatranka #63054:
stačila by taká dráha, ako je vo Wuppertale ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.